Geplaatst: 8 uren geleden8 u Ik ga de mücver van @Mellie vanavond maken (pagina 5, 18-8-2016). Toch wel fijn zo’n courgetteplant in de tuin, nooit gedacht 😀.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u 50 minuten geleden, Rookie zei:courgette wafels met maismeelZet je het recept hier neer? Klinkt lekker.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Die baharat moest ik even opzoeken. Ik heb het allemaal in huis nu nog kijken of ik puf heb die mix te maken. Dan later die courgette op de plancha. Anders een jonnie boer mixje gebruiken ik heb nog wel iets waar bbq opstaat
Geplaatst: 7 uren geleden7 u 1 uur terug, Tanja65 zei:Zet je het recept hier neer? Klinkt lekker.Als ze lukken zal ik neerzetten, hoe ik het gedaan heb en wat ik heb gebruikt.Ik heb niet echt een recept, ik probeer maar wat.😊
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 2 uren geleden, Rookie zei:Ik heb niet echt een recept, ik probeer maar wat.Dat geldt ook voor mijn laatste recept. Ontdekt on the flow met uitproberen.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ze krijgen een 8, dus ze vallen in de smaak!Opgediend met salsa en zure room, ik heb er zelf sweet chilisaus bij gedaan, want ik houd niet zo van hete saus.Wat heb ik er in gedaan:Een forse en een kleinere courgette, gerasptTwee handen geraspte kaas1/2 cup maismeel1 theel bakpoeder2 eieren1 theel Tex Mex kruidenbeetje uienpoederbeetje knoflookpoederzout en peper1/2 blikje mais (een groot blikje)De courgette en de mais heb ik in een hapjespan gedaan en gaar laten worden met een beetje olijfolie, daarna uit laten lekken en af laten koelen.Ik heb wel een beetje van het uitlekvocht bij het beslag gedaan, dus niet gelijk weggooien.Alles door elkaar roeren en een goede consistentie van het beslag maken, ik heb er dus wat extra uitlekvocht bij moeten doen.Ze zaten 7 minuten op de één na hoogste stand, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders.Ze zijn vrij machtig, ze zijn niet eens allemaal op gegaan en dat zegt wat!Deze hoeveelheid beslag maakte 5 wafels.Edit: bakpoeder erbij gezet 2 uren geleden2 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Dat is iets voor van de week.. wafels. Vanavond wel simpel courgettes op de plancha.. de courgettes een halve middag gemarineerd in wat olijfolie citroensap, zout en een flinke theelepel Ras el Hanout. Tis maar een bijgerecht hè maar erg lekker, koud ook.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 7 uren geleden, Dahli zei:Ik ga de mücver van @Mellie vanavond maken (pagina 5, 18-8-2016).Wat grappig, ook ik was geinspireerd door diezelfde post. Nog niet gemaakt maar staat op de ‘binnenkort-te-doen’ lijst.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.