Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vraag over radio van digibeet

Featured Replies

Geplaatst:

Ik moet zo aan het werk, dus heb vanavond pas weer tijd om te zoeken.

Jouw wensen samengevat;

Ontvangst: Internetradio via WIFI, met FM als leuke extra optie, DAB heb je nu nog niets aan.

Streamen van tablet of telefoon naar radio: Ja, middels kabel of bluetooth (mijn voorkeur zou uitgaan naar het laatste omdat zo'n kabeltje nog wel eens kwijt kan raken).

Uiterlijk: Retro

Max budget: 100 euro

Opmerking van mijn kant: Bij sommige internet radio's staat "slaapkamer radio", je kunt er meestal vanuit gaan dat de geluidskwaliteit en het vermogen van de speakers een stuk minder is als de "gewone" uitvoering.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je wel dat is het wel zo`n beetje. Inderdaad bij die zg wekkerradio`s had ik dat ook al bedacht.

Ik trouwens wel boxjes over, maar dat werkt misschien niet meer bij deze uitvoeringen..

Dank voor je hulp.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vrij druk gehad, vandaar de late reactie.

Ik heb nog wat rondgekeken en het budget beperkt erg de keuze.

Had je DAB bij jou kunnen ontvangen, dan was de keuze veel makkelijker geweest.

Een DAB radio met wat toeters en bellen is een stuk goedkoper als een radio die via het internet werkt.

Verder weet ik niet vanwaar je gaat bestellen, Frankrijk of Nederland?

Het type wat ik al eerder heb vermeld, lijkt me niet onaardig en is zelfs van Bluetooth voorzien.

https://www.amazon.co.uk/Ocean-Digital-WR282CD-Internet-DAB/dp/B01MQ08X3T/ref=pd_sim_23_1?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=FNAG33GS3VT6DRQBZ0TW

En die zal je wellicht ook nog op de Franstalige amazon kunnen vinden.

Verder dan nog deze twee;

https://www.radiowinkel.com/a-46333595/wifi-internet-radio-s/soundmaster-ir1100-internetradio/

Waarvan deze iets boven je budget is, maar wel een zeer fraai uiterlijk heeft als je van retro houdt;

https://www.bol.com/nl/p/albrecht-dr-471-internet-fm-radio-in-houten-kast/9200000072574465/?suggestionType=browse

Leuke bijkomstigheid van die radio is, dat hij het weer laat zien, als hij op standby staat.

Op zich is het nu ook wel voor je te doen om zelf nog wat verder te zoeken.

Je weet dat je een internetradio op WIFI nodig hebt, die tenminste voorzien is van een AUX ingang, of nog mooier van Bluetooth, zodat gasten muziek vanaf hun tablet of telefoon kunnen afspelen op de radio.

Als je twijfelt over iets wat je hebt gevonden, gewoon weer hier even een gil geven.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je wel! Ik heb er weer een hoop bijgeleerd, en zoals je zegt, ik kan eventueel verder gaan zoeken, en jou links rustig bekijken samen met Lie.

Ik laat het hier weten als ik nog vragen heb of als ik en beslissing heb genomen.

Geplaatst:

Uiteraard graag gedaan en succes ermee.

Geplaatst:
  • Auteur

Wat Dab betreft: we zitten heel erg dicht bij Belgiè en Luxembourg..misschien komen daar al wat meer uitzendingen vandaan die wij hier zouden kunnen beluisteren?

Beiden plusminus 30 km weg.

Geplaatst:
  • Auteur

De radio is er ! Het is de Ocean geworden en hij doet het super..wow zoveel zenders...nu eens afwachten wat de gasten ervan vinden..

Geplaatst:

Sorry, ik had je vraag niet gezien over de DAB dekking.

Heb je zelf nog geprobeerd of er wat viel te ontvangen op DAB?

En welke Ocean is het geworden?

Geplaatst:
  • Auteur

Ocean Digital WR282CD..deze dus.

Bevalt tot nu toe erg goed, nog geen gasten gehad die hun eigen lijstje er op af spelen. Met 25duizend zenders ook niet nodig, ik heb al enkele favorieten voor tijden het schoonmaken.

Henk, je hebt wel gelijk dat ik iets moet doen ter bescherming van mijn eigen netwerk..ik vroeg me af, mijn gasten loggen in via de extension..kunnen ze dan ook bij mijn pc komen?

Geplaatst:

Zit je met je pc ook daadwerkelijk in een netwerk?

Een netwerk is bedoeld dat apparaten in het netwerk bereikt kunnen worden onderling.

Thuis heb ik bijvoorbeeld de situatie dat mijn pc bekabeld aangesloten staat op mijn modem.

Wifi staat aan op het modem, tevens staat ook Wifi gasttoegang ingeschakeld.

Qua Wifi maak en laat ik alleen maar gebruik maken van die gasttoegang.

Verder staat die gasttoegang zodanig geconfigureerd dat apparaten onderling geen contact met elkaar mogen maken.

Apparaten die inloggen op de gasttoegang, kunnen geen toegang krijgen tot de hoofdaccount doordat dit een apart Wifi toegangspunt is.

Op die manier kan ik thuis dus veilig mijn internet delen d.m.v. dat afgeschermde gast Wifi toegangspunt.

Verder staat bestanden delen uitgeschakeld op mijn pc, maak ik gebruik van een wachtwoord op mijn account van mijn pc (+ Bios) en van een wachtwoord op mijn modem. Dus iemand kan nooit zomaar in mijn netwerk komen en contact krijgen met mijn pc.

Op de zaak heb ik wel een netwerk opgezet, met verschillende pc's, printers en beveiligingscamera's.

Die staan dan wel allemaal bedraad aangesloten, met de nodige beveiligingsinstellingen.

Daar echter wat Wifi betreft hetzelfde verhaal als thuis; alleen via een Wifi gasttoegang, waarop dan onze telefoons staan en af en toe apparaten van gasten.

Eens in de zoveel tijd wijzig ik het wachtwoord van beide gast accounts.

Gewoon voor de zekerheid en niet omdat ik iemand niet vertrouw.

Voor jou geldt dan hetzelfde; wil je veilig je internetverbinding delen, dan kan je het beste je pc bedraad aansluiten en op je router of modem een Wifi gasttoegang instellen, maar dan zal uiteraard wel je router of modem deze optie moeten hebben.

Geplaatst:

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dat is geen alternatief speets, maar iets heel anders.

Met een gastaccount laat je iemand anders op je pc werken, zonder dat deze toegang heeft tot jouw bestanden en door jou geselecteerde programma's.

Dit ging over het delen van een internetverbinding.

Geplaatst:

haha Appelvrouw. Zie ik in een ander topic wellicht de achtergrond van de reden dat je dit topic geopend hebt ? :

"Omdat ook de tour de France hier maandags een etappe-aankomst heeft ( in Longwy) is mijn huis volgeboekt met Franse technici"

Kun je de heren technici niet gelijk vragen het een en ander aan verbinding door te trekken naar je huisje ?

Geplaatst:

Slim bedacht van Bit.

Technici. Als het geen digibeten, maar digiweters zijn, en als je ze vertrouwt (je zult immers hun namen en adressen kennen?) dan zou je kunnen vragen of ze even willen proberen om via WiFi op jouw computer te komen, als een test.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja grappenmakers (sorry, jullie zijn vast heel serieus hierin) dat zou ik kunnen doen ware het niet dat ik in die dagen amper tijd heb ivm het feest.

Ik waardeer jullie hulp heel erg en probeer nu in ieder geval het ww van mijn wifi te veranderen. Dat levert weer heel wat nw pagina`s tekst op om te lezen en ik leer er vast ook heel veel van.

Geplaatst:

Wat voor een modem en/of router heb je in gebruik?

Dan kunnen we wellicht nazoeken, of deze een gast account optie heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.