Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

3 dahlia’s geplukt vanmiddag. Met dit formaat betekent dat een volle vaas. Er bleek een kleine verstekeling aan boord. Het is dat ze zo desastreus kunnen zijn, maar ze zijn eigenlijk wonderschoon.

IMG_8580.jpeg

IMG_8584.jpeg

Geplaatst:

Normaal is de pompoen Jack be little veel groter @Petrasmoestuin 🤔 in mijn Google foto’s kwam “toevallig” deze foto voorbij….🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6055.png

Groter dan mijn hand….

IMG_6056.png

En deze van weer jaar later… mooi dikwandig 😋

Geplaatst:

Eigenlijk gisteren geoogst. De laatste bonen. Vandaag heb ik paksoi geoogst, maar daar vergeten een foto van te nemen.

20251015_161626.jpg

Geplaatst:

De olijfkomkommertjes gaan vrolijk door. Vandaag een aantal geoogst, die gaan in een pot op zoet-zuur. Er hangt nog genoeg aan hele kleintjes. Ze trekken zich vooralsnog niets aan van de herfst. Volgend seizoen komen ze zeker terug. Erg decoratief, slingeren zich overal doorheen, dus leuk voor de diversiteit in blad. Erg geliefd bij insecten en nog lekker ook 😃.

IMG_8592.jpeg

Geplaatst:

Alle overige pompoenen (20 stuks) nu ook geoogst. Vannacht wordt het 1 graad, en misschien wordt het wel 0. Want ze zitten er vaak naast. 22 stuks daartussen waren niet verkurkt, dus ben benieuwd of ze straks nog kleuren en/of eetbaar zijn. Ach ik kan altijd zeggen: wij hadden de fotos nog. 😊
Alleen ik heb nu ook nog pepertjes staan, kan ik die ook maar beter oogsten? Ik zet de bakken liever niet in de werkplaats, zijn loodzwaar. Groen ook te eten toch?

20251017_171017.jpg

Geplaatst:

Nu ook de pepers maar geoogst. Espelette en Jalapeno.

Espelette en Jalapeno.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Laatste oogst van mijn slaapkamer balkonnetje… alle tomaten planten zijn nu weg daar…De aubergine, paprika’s en peperplant moet ik nog ruimen…hangt nog wat onrijp fruit aan…🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6076.jpeg

Geplaatst:

Bijna de allerlaatste tomaten, hopelijk rijpen die groene nog wat af. En als bonus nog een klein beetje paprika en komkommer

20251018_182822.jpg

20251018_181701.jpg

20251018_181653.jpg

Geplaatst:

De vijgenoogst van een week.

Dit is nog meer dan de breba oogst in juli.

Dat wordt smullen, en misschien nog een fles vijgenlikeur maken en vijgenjam?

20251018_223425.jpg

Toevoeging: nou, dat viel behoorlijk tegen. 6 vijgen gegeten en 5 keer een waterbom en eentje had nog een beetje smaak. En deze gingen naar overrijp toe, dan zouden ze het zoetste moeten smaken.

Suikerlikeur wordt het dan niet, dan maar suikerjam? Nu ja, morgen nog maar een paar proberen.

aangepast door acpronk

Geplaatst:

Gisteren bijna alle snijselderij geoogst en de Algiersla. Snijselderij geblancheerd en ingevroren.

Vandaag Postelein en veldsla, boterboontjes en wat bieslook voor het eten van vanavond.

20251018_154354.jpg 20251018_164103.jpg

20251019_162955.jpg 20251019_165528.jpg

20251019_172030.jpg

Geplaatst:

Vlak voor de buien de koolraap eruit gehaald. Was ook nieuw voor mij, de grootte valt altijd weer tegen in vergelijking in de winkel, maar erg blij mee. Vanavond vegetarische goulash ermee maken.

En mijn eerste winterwortel, die ik erbij nodig heb vanavond. Deze zag ik boven de grond pieken.

20251020_115428.jpg

20251020_115944.jpg 20251020_120019.jpg 20251020_120001.jpg 20251020_120031.jpg

Geplaatst:

Sorry van de late reaktie @Petrasmoestuin maar mijn auberginetjes heten slim Jim… die groeien aan een “ trosje” dus ik dacht veel oogst.. maar dat vond ik toch beetje tegen vallen …🤔 Maar al mijn nachtschade’s vielen tegen dit jaar .. ik denk dat het beter kan… dus doe ik volgend seizoen aubergine pukkie niet (die zijn nog kleiner) …maar ga ik met slim Jim extra mijn best doen…😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6105.jpeg

Foto met wat meer afstand genomen geeft iets beter de werkelijke grote weer…😊

Geplaatst:

@Vrouwholle Ik heb 2 jaar aubergines geprobeerd vanuit plantjes die ik kreeg en die ik zelf had gezaaid. Eerste jaar niets. En nu het 2e jaar had ik er een ras bij zitten die de grootste aubergines moet opleveren, nu lees ik het niet meer op internet, heel raar, maar goed.
Ik had Patio Baby, Gandia en Violetta en ik had 3 pukkies, 2 Patio Baby en 1 Violetta. Dus nog kleiner dan die van jou.
Misschien moet ik ook SlimJIm of Ukkie proberen en dat ik dan een grotere oogst heb?😊

Aubergine uitgeknipt.jpg

Geplaatst:

laatste Oogstje… 😊( denk ik)🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6103.jpeg

Geplaatst:

Dat zijn meloentjes die niet rijp geworden zijn….heeel lang in mijn kasje aan de plant gelaten maar helaas… ze zouden geel moeten worden…hopelijk gaan ze nu op de keukentafel bij al het andere fruit nog verder rijpen…🤞🤞🤞🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6099.jpeg

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:

Vanmiddag de 1e winterandijvie geoogst!

Volgens de multizaaien methode geplant en ik oogst dan telkens de buitenste bladeren zodat de andijvie weer aangroeit.

20251020_163010.jpg

20251020_162821.jpg

aangepast door Janie

Geplaatst:

Dit stond al jaren op mijn verlanglijstje lijstje.

Niet om te eten natuurlijk maar voor de sierwaarde. Ze behoren eigenlijk pas met de kerst rood te kleuren.

Mijn eertste slingers weken geleden geoogst maar die zijn verschrompeld.

Poging nr 2 dus. 20251021_124449.jpg

Geplaatst:

Weer wat sla en een lenteuitje geoogst. Word weer een lekkere salade aangevuld met groenten uit de winkel.

20251022_140143.jpg

Geplaatst:

IMG_2958.jpeg

Bleek nog 1 appel aan de boom te hangen. De sla en kruiderij niet op de foto. Volgende x weer!

Geplaatst:
Op 16-10-2025 om 22:01, Petrasmoestuin zei:

Nog zo veel bonen, wat een luxe! En ook paksoi en niet aangegeten? Bij mij zo moeilijk deze groente.

Ja, het was een heel goed bonen jaar. Er ligt 3 kilo in de vriezer. De paksoi was iets aangevreten aan het buitenste blad, maar verder perfect.

Ik had vanmorgen nog even snel de pepers en paprika's die gekleurd zijn in de afgelopen dagen geoogst.

20251023_104308.jpg

20251023_104315.jpg

Geplaatst:

Gister voordat de storm begon nog snel wat herfst verkleurd druivenblad geoogst. Zo mooi nu!😍

Om de deksels van jam potjes gevouwen met elastiekje vast gezet… zo drogen ze mooi in vorm in .

Nog wat tussen een krant omdat de gylicerine methode (bij gebrek aan beter gebruikte ik die handgel) niet gelukt was…😏 dus maar op de oude manier👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6147.jpeg

IMG_6149.jpeg

Geplaatst:

20251024_173556.jpg

Zojuist 2 rode kolen geoogst! Dat is wel een geniet momentje hoor! 💜

20251024_173736.jpg

Vorig jaar had ik 1 rode kool van 2,4kg maar met deze 2 samen hoor je mij ook niet klagen hoor! 🤗

Geplaatst:

Veel ananasguave (met dank aan storm Benjamin), daarnaast tomaat (Britisch Breakfast, Sunviva), Pepers: Lemon, Aji Fantasy, Peppadew, Verder Japanse sierkwee (eetbaar), Yuzu, Satsuma, Meyeri citroen, Szechuan peper, één Nashi peer, twee vijgen en een paar Goji/Boksdoorn bessen.

Oogst 24 oktober 2025.jpeg

Geplaatst:

Alle jack-be-little in beeld. Er is duidelijk te zien dat de eerste paar (onderop) veel groter en donkerder zijn dan de rest. Maar de plant begaf het, geen keuze. Ik hoop dat de kleintjes nog wat nakleuren. IMG_4073.jpeg

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.