Geplaatst: Gisteren om 12:061 d Ziet er lekker uit @Arja . Ik ga straks de laatste russische boerenkool oogsten. Zag gisteren dat ze door begon te schieten. Ik laat de andere nog staan voor zaad. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Gisteren om 12:331 d Op 3-4-2026 om 14:55, Arja zei:reuzenblad 🤪Ook net winterreuzen geknipt voor paasgerechtje.En gisteren de kool eruit gehaald. Schoot in bloei. gisteren om 12:391 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Geforceerde rabarber en de roosjes uit de paarse brocolli en de nine star perennial. De laatste zit echt heel vol met nu nog minieme roosjes.Ik ben altijd onder de indruk van de kleur van die rabarber als je de emmer eraf haalt. Lijkt wel neon 🤩 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mooie oogst @woldistel prachtig jouw rabarber! 😍Ik heb rabarber in een emmer geprobeerd maar helaas dit jaar niet meer opgekomen 😞Ook mijn nine star brocolli heeft na 3 jaar in pot er geen zin meer in…,Mijn paarse brocolli heeft roosjes die laat ik bloeien en ga voor de zaadjes…👍😊Maar ik bedenk me nu dat ik nog best wel een deel van de roosjes kan oogsten 🤔😋🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb blad van de maai boerenkool geoogst… ze gaat een bloemknop vormen….dus laatste bladoifst denk ik.Wat reuze spinazieblad geoogst en diverse soorten tuinkruiden voor in de frittata 😋🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 21 minuten geleden21 min Vandaag de laatste winterprei geoogst. Dit was nodig omdat in de planten rond deze tijd de bloemstengels tot ontwikkeling komen die de prei snel minder lekker en uiteindelijk geheel waardeloos zullen maken.Twee planten blijven echter staan omdat ze nodig zijn om de voor 2027 benodigde zaden te produceren.Voor in de diepvries had ik geen prei meer nodig maar gelukkig is er een 'trucje' waardoor je er, ondanks de komende groei van de zaadstengels , toch nog wat langer van kunt genieten. Maak ergens in de schaduw, bijvoorbeeld langs een heg, een ondiepe sleuf waar de prei weer in gelegd wordt. Onderkanten afdekken met een paar scheppen aarde. Deze handeling vertraagd de ontwikkeling van de bloemstengel aanzienlijk. Omdat de wortels best nog in staat zijn vocht op te nemen zorgt dat er voor, samen met het plekje in de schaduw, dat de prei niet slap wordt en vers blijft. 4 -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.