Geplaatst: Dinsdag om 04:372 d @Lon-aardbei gewoon lekker doen hoe jij het wil. Met sla vind ik zelf nooit zo belangrijk dat het te vol is en die bak heb je toch. Neem aan dat je er niet in een hoekje wat anders bij gaat doet? Hoe je bak eruit zag, was misschien iets te vol voor een goede groei. Maar vind dat zelf niet storend. Je plukt dan gewoon een x wat meer en dan heeft de rest alle ruimte. (En verse sla als je dat wast en in je koelkast legt in een plastic zakje blijft wel een week goed. Dat kan ook nog altijd.) als je deze rucola laat uitgroeien en zaad schieten (dit jaar niet meer aan de orde denk ik), heb je sowieso de rest van je leven genoeg rucolazaad 😬
Geplaatst: Dinsdag om 07:382 d Peren waren op voor ze op de foto konden. Ik vroeg wat de kinderen voor fruit wilden. Peren! Maar wel harde! Ik: dan pluk je ze in de tuin. Wat? Hebben wij peren??! Ja dus. Elk kind heeft een paar peren geplukt en direct opgegeten 😆Ik neem het ze niet kwalijk. Heb al 10 jaar perenbomen zonder ooit een peer gezien te hebben 🤣
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Oooh @Arja wat een mooie krul in je paprika! En die kalebas! Leuk! Ga je hem nog drogen of wat anders mee doen? @jootje bofferd! Heerlijke oogst weer. Ik klaag vandaag ook niet. Vanochtend peren zo uit het vuistje. Nu op de foto. Deze tomaten bleek 1 tros te zijn. En ik maar denken dat şk voorzichtig knipte. Helaas… Ahahhaa ik had de vijgen apart voor de foto. Ik heb ze ongemerkt opgegeten 😂😂😂😂 waren denk ik wel de laatste van het seizoen. Ze waren heerlijk ook zonder foto.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Oogst afgelopen paar dagenDinsdagWoensdagVandaag, later ook nog 4 gele Aztek tomaatjes. Maar die vergeten te fotograferen en gelijk opgegeten.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @Gitta Mooie oogst! Die geel-paars gevlekte tomaat is mooi zeg, welke soort is dat?(Herkenbaar dat pootje van het Cypertje ook, die willen overal bij zijn 😍)
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Mellie niks drogen, mijn vader begon daar ook al over, maar deze wordt gewoon in de pan gehakt (pompoen/courgette, niet vader). @Gitta dat harige pootje ❤️ en idd die prachtige tomaat!
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Arja echt? Ik wist helemaal niet dat deze eetbaar zijn! Ik had hem gedroogd en wilde een lampje erin, maar kreeg schimmel. Je ziet die overal in Capadocie lampen ervan. Vandaar dat ik dacht dat het een knutselproject ging worden. Maar in de pan hakken dus. Kan overigens ook met vaders. Maar veeeeel minder gangbaar.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Had een paar dagen overgeslagen, maar ben vandaag de jungle toch maar in geweest. De oogst van vandaag, morgen de keuken in. Het gaat toch regenen.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Prachtig, Dahli!, en die groene tomaatjes heb ik volgend seizoen waarschijnlijk….kijk er nu al naar uit!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 1 minuut geleden, jootje zei:die groene tomaatjes heb ik volgend seizoen waarschijnlijk…Die heb je zeker, zaadjes zijn droog en komen jouw kant op!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wat zijn dat voor leuke groene tomaatjes @Dahli Die zien er echt stevig uit? Wat maak jij daarmee?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Van gisteren Paques de Rose uiteindelijk (combi Radijs en Rettich) en gele courgette, NZ spinazie voor gerecht en vandaag div bonen, heel veel wortelen, snackpaprika en wat kerstomaatjes rood en geel. En ja 3 frambozen, maar die hebben wij dagelijks. 1 uur geleden1 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min 21 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Wat zijn dat voor leuke groene tomaatjesDat zijn My dancing green fingers.We eten ze hier als snackje of ik doe ze door de salade. Maar morgen gaat de Stockli toch aan en ga ik er ook een aantal half drogen, kijken hoe dat met deze bevalt.
Geplaatst: 39 minuten geleden39 min 4 uren geleden, Dahli zei:Die geel-paars gevlekte tomaat is mooi zeg, welke soort is dat?Dat is de primary colors tomaat. Ik vind hem erg lekker.@Arja die tomaat is de bovengenoemde. Erg lekker. 38 minuten geleden38 min aangepast door Gitta
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.