Mellie Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 @acpronk mijn zaden daarvan zijn wel 3 cm Misschien te veel geleden onder de droogte? Edit: fotootje erbij en een cm. Ze zijn >2 cm Quote
aalterse-willy Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 Twee bataatplanten had ik in de kas maar bijna geen oogst. Wel enorm veel ranken De woelmuizen hebben ook hun part opgevreten. Denk dat ik dit nooit meer ga planten, toch zeker niet in de kas. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
acpronk Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 (aangepast) 22 uren geleden, Mellie zei: @acpronk Edit: fotootje erbij en een cm. Ze zijn >2 cm Zouden deze dan van zonnebloem 'struikje' uit de biozadendoos zijn? Planten van 2,5 meter die goed vertakken. Zou ik dan eerder 'struik' noemen🤣 Ik heb denkbeeldige vakjes gemaakt, van links naar rechts gezaaid: - rood klein (van moestuin buurman) - velvet queen - geel (van de moestuin) - struikje - Turkse reus Rood klein en velvet queen waren opgekomen (rood klein was dit jaar niet rood maar geel gemuteerd, eigen zaad van vorig jaar), daarna leeg want niet opgekomen, en daarna dan blijkbaar struikje. Dus dan zou de Turkse reus niet zijn opgekomen (lees: per ongeluk weggeschoffeld of opgegeten door muizen of vogels). 🤣(deze smiley kan ik helaas niet weghalen op de telefoon op de mobiele website) 1 oktober 2022 aangepast door acpronk Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 2 oktober 2022 Geplaatst: 2 oktober 2022 Dat denk ik dan eerder. Ik had ze ook van nasuada meen ik uit de biozaden doos. Dat struikje is bij mij ook een joekel maar de zaden zijn wel klein. Er zijn al 2 bloemhoofden leeggegeten door pimpelmezen die er perfect op kunnen zitten. Denk dat je Turkse reus is opgeknaagd. Volgend jaar nieuwe poging. Zal wat van mijn zaden in de zadendoos doen. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2022 Het is niet heel veel meer, en zeker niet meer vaak, maar ik pluk nog wel af en toe een pan vol tomaten. De smaak is echter minder en ze barsten al snel. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 3 oktober 2022 Geplaatst: 3 oktober 2022 Zonet de Elstar geplukt. Van een verwaarloosde laagstam. Veel hing achter blad (lang niet gesnoeid!). Dat was eigenlijk een voordeel. De appels in het zicht waren weliswaar rondom prachtig rood, maar ook aangepikt. Testplukje Giezer Wildeman: Ze laten makkelijk los, maar vallen nog niet. Precies goed dus. Ze zien er prachtig uit. Veel mooier dan die ik vorige week in de winkel zag. Binnen een paar dagen gaat alles eraf. Ik verwacht minstens 25 kilo, en volgend jaar een beurtjaar ... 5 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
MSDG Geplaatst: 3 oktober 2022 Geplaatst: 3 oktober 2022 Geen grote oogst, maar prachtige kleuren deze snijbiet, net een bundeltje zuurstokken. 5 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Arja Geplaatst: 4 oktober 2022 Geplaatst: 4 oktober 2022 Er komt nog meer aan, maar vandaag oogstten we onze eerste tamme kastanjes van de boom die we twee jaar geleden hier hebben geplant. 7 Quote
henkg Geplaatst: 4 oktober 2022 Geplaatst: 4 oktober 2022 Giezer Wildeman testplukje van gisteren was OK, ook wat betreft rijpheid en zoetigheid. Vanmiddag de eerste (ruime) helft geplukt: Ruim 20 kilo. Nog minstens 10 a 15 kilo te plukken, zo op het oog. Maar dat is geen laaghangend fruit meer. Een XL huishoudtrap is hoog genoeg, maar de grond is aflopend en zeer oneffen, daarnaast ondergroei van wilde bramen, en natuurlijk last van de lagere takken. Maar ik haal ze er wel af, want juist de mooiste en grootste hangen bovenin. 5 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2022 Ook ik moest mijn Elstars oogsten want de vogels gingen er ineens op/in te keer! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 5 oktober 2022 Geplaatst: 5 oktober 2022 Een snelle pluk. De courgette waarvoor ik ging, was al half opgegeten door slakken… maar de courgetten waren klaar om geplukt te worden. Ze lagen al de grond. Had nog 5 ‘mais’. Pinkformaat. Die heb ik buiten opgegeten. Deze heb ik aan de kippen gegeven. Bak vol met frambozen, 2 eitjes en 2 sweet dumpling. Die horen klein, maar deze zijn pas in augustus gaan groeien… dus wel extreem klein. En 2 dikke slakken gevonden die aan de tomaten waren begonnen. Eerst netjes de schil eraf. Veel pepers geplukt… ik maak nog sambal en daarna een vriezer vol met pepers denk ik. Beetje veel allemaal. De eerste Brazilian starfish pepers zijn ook rijp. 7 Quote
Lia56 Geplaatst: 5 oktober 2022 Geplaatst: 5 oktober 2022 (aangepast) @henkg Jeetje ... wat een boel. ze zien er mooi uit hoor 5 oktober 2022 aangepast door Lia56 Quote
Mellie Geplaatst: 5 oktober 2022 Geplaatst: 5 oktober 2022 @Mellie mooie oogst weer.. op de mais na Quote
Arja Geplaatst: 6 oktober 2022 Geplaatst: 6 oktober 2022 9De paarse broccoli begon te bloeien, dus snel geoogst. Beantwoordde meteen mijn vraag hoe groot je die kleine bloemhoofdjes kunt laten worden. Niet echt groot dus 😀 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 oktober 2022 Geplaatst: 6 oktober 2022 Heerlijk! Jorieke jij deed iets met de kleintjes, dunne? 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 6 oktober 2022 Geplaatst: 6 oktober 2022 @Arja Gelukkig zijn de bloemetjes en de jonge bladeren ook heel lekker 😋 1 Quote
Arja Geplaatst: 7 oktober 2022 Geplaatst: 7 oktober 2022 (aangepast) De zon doet haar best, dus we oogsten nog steeds buiten paprika's en pepers en en enkel mini-tomaatje. Edit: en de eerste saffraan: 7 oktober 2022 aangepast door Arja 6 Quote
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2022 Geplaatst: 8 oktober 2022 De meest bijzondere oogst ooit. De Zoon heeft een vis gevangen. In ons bootje tijdens het hozen 4 Quote
woldistel Geplaatst: 9 oktober 2022 Geplaatst: 9 oktober 2022 Andijvie, kweeperen, nog wat tomaten en lange pepers, bieten en herfstradijzen, dahlias en diverse zomerbroccoli kopjes voor bij een restje nasi straks. 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 oktober 2022 Geplaatst: 9 oktober 2022 Heerlijk, en een mooie foto van je oogst 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2022 Zoete aardappels en kastanjes en walnoten. Weinig walnoten dit jaar, de kastanjeboom waar deze vruchten uit vielen is nog vrij jong, en heeft nog meer bolsters hangen. 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 9 oktober 2022 Geplaatst: 9 oktober 2022 Eigen bomen? Wij zijn vandaag ook even tamme kastanjes wezen zoeken en dat viel niet tegen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.