appelvrouw Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Zaaiui Echatillon, snackpaprika `Geedee`, Blauwe tomaat en Verna Orange Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
snekermoestuin Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Leuke gele oorbellen Zijn die bietjes gekookt, of moet je ze nog koken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Bieten en bietenblad Blauhilde stokbonen Komkommer, 1 van 2 Quote Good things come in small packages
dvdmeer Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Lekker courgetteje (1 kilo), is nu tot soep verwerkt: Quote
jootje Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Zondagavond nog naar de tuin geweest, 3 courgettes eraf gehaald. De rest was ECHT te klein om al te oogsten. Kom ik vandaag, 3 dagen later...zie foto! De kleine groene en grote gele courgettes gaan naar zusjes. De grote joekel ( 1,5 kilo) gaat in de soep. De kleine gele ga ik in repen gesneden in het zoetzuur zetten, lekker om te snacken! De grote prei is werkelijk prachtig, en weegt bijna 1 kilo! De boontjes ga ik zo lekker eten! Quote
ilse Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Mijn eerste rode peper Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
eva1986 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Niet helemaal uit eigen tuin... Bij pa uit de kas! Maar wel zelf geoogst en mee naar huis genomen! 2,5 kg tomaten, roma en cherry. Wat uit de kluiten gewassen bonen, snack komkommer, kleine courgettes, punt paprika en snack paprika Verder nog worteltjes, ongeveer een kilo (foto pakt ie niet???) en klimspinazie voor vriendlief! Morgen wordt alles (op de spinazie en komkommer na) samen met een uitje en kruiden uit eigen tuin omgetoverd tot pasta saus (in pot, jam methode) en basis voor tomatensoep (vriezer). Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Erny Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 Langzaam druppelen er toch wat tomaatjes binnen van de planten... helaas wel veel en veel minder als gepland. Hier liggen Ida Gold, Kruisbestomaat en paar Yellow Pearshaped en in het rood de Andrina, de Besjestomaat maar zeker niet de World's Smallest meer Cherryformaat, en een paar Gartenperle. Doornloze Braam (beschermd door insectengaas tegen wespen en vogels) leveren nu mooie grote heerlijke bramen. Aanleiding niet zo leuk (moestuinderbuurmans onder aanval van diverse herseninfarcten dus niet in staat te oogsten) maar wel heerlijke aardbeien. Quote
ilse Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 559 gram bramen en mijn eerste 2 rode peper. Derde peper komt er 1 deze dagen ook aan vermoed ik want hij is mega donker aan het worden. Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
tuinkabouter Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 De courgette van 2,8 kilo ( nu wel met foto's )Heb de voorbije dagen weer heel wat courgette's geoogst.Volgend jaar toch wat minder planten heb er nu 6..Maar verschiet er nog steeds van hoe hard ze groeien.Heb bij de grote courgette wel de pitjes uitgehaald.En had nog 2,4 kilo over, en daar hebben we heel wat soep van gemaakt. Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
geedee Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Naaktzadige oliepompoen, giftig neefje van de annanaskers en dahlia's geoogst Quote
Erny Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Heel mooi plaatje.... maar die paardehoofden onder de tafel intrigeren me nog meer... Mag ik daar een volledig plaatje van zien? Gisteren met Buurman R. wat eerste pepers geoogst... Misschien leuk om te vermelden dat de kleinste pepertjes (Prairie Fire) de eerste pepers waren die verschenen. De Pimiento de Padrón was het eerste pepertje wat aan de plant kwam en lijkt in vergelijk met de anderen die er nu hangen een bonsai-pepertje, de rest is nu zo groot als kleine paprika's (8cm)! De Purple Serrano was heel lang een vreemdeling... was namelijk als verstekeling bij Diana meegereisd met wat tomatenzaden. Zij denkt dat het de Purple Serrano is. Quote
geedee Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Wat leuk die pepertjes zo allemaal op n rijtje....ik heb ze ophangen: onze keuken gaat de winter in onder het motto""we gaan n hete winter tegemoet" Tja ik heb iets met paarden....paardenbeeldjes....paardenklok....paardentafel Van de tafel is dit de enige (oude) foto die ik zo snel kon vinden....was tijdens verbouwing en wist nog niet zeker of ik de tafel zou houden....maar ben er aan gehecht....dus hij mocht blijven : Quote
Helly Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Even een offtopic vraagje: eten jullie elke soort peper bij een ander soort gerecht? Of zijn de ene pepers beter voor het maken van sambal dan andere? Ik ben geen echte peper eter dus vandaar mijn vraag. Ziet er allemaal heel leuk uit zo die verschillende pepers op een rijtje. Maar waarom zoveel soorten? Quote Good things come in small packages
geedee Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Vergelijk ze maar met tomaten(heel veel verschillende soorten/kleuren van)....smaken verschillen...intensiteit ook....en de ene tomaat is lekker uit het vuistje.....de andere voor vulling....en weer een andere de beste voor saus of soep. Quote
Erny Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Laatste Münchner Bierrettich (1 knol met wel 3x loof eruitgroeiend... )En bietjes Chioggia. In het mandje kruiden voor de inmaak en bieslook. De tomaatjes van gisteren helaas vergeten op de foto te zetten... deden een proeverijtje en daarna... waren alle leuke gele etc. alweer op... Yellow Taxi erg lekker en sappig. Foto niet helemaal perfect... ben aan het oefenen met gloedje nieuwe éigen supercanon... Quote
meekje Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
tuinkabouter Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Verse grijze garnalen ( zelf gevangen )Noem het ook oogst Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
karin70 Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Oogst van gisteren:Paprika, tomaat,peper en knoflook, niet veel maar ik ga er iets lekkers mee maken, ik dacht aan gazpacho. Quote
snekermoestuin Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Texla aardappelen Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Ook een paar pepers: En welke vind je het lekkerst Dennis? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.