Geplaatst: 17 mei 20232 j Spontaan opgekomen andijvie. Degenen die het meest in de verdrukking stonden geoogst, lekker veel minikropjes.
Geplaatst: 21 mei 20232 j Not bad, al zeg ik het zelf. kasbloemkool Eva, uit onze nationale ergerniswebwinkel.
Geplaatst: 21 mei 20232 j Hier ook een olifant geoogst. Straks met de bloem en al, op de grill. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 21 mei 20232 j De eerste tomaatjes van zaai 2023 (Hahms Gelbe) 😁, wat jonge knoflook en ui en een eerste ieniemienie pepertje. Voorlopig nog geen aantasting van de preimineervlieg 🤞, de rode ui moet ik wel sinds een aantal weken (idem als vorig jaar) vroegtijdig oogsten als bosui, die maakt bij zowat alle bloemen aan. edit: @rorror de olifantenknoflook, daar heb ik maar vijf van staan en alhoewel verleidelijk om te proeven ga ik mij toch inhouden, ik hoop dit eerste jaar op wat tenen en plantgoed voor volgend. 21 mei 20232 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 23 mei 20232 j Radijsjes twee soorten, kan op het moment elke dag er een paar opsnoepen. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 24 mei 20232 j Snel een rondje door de tuin voor de lunch zorgt toch altijd weer voor een schilderijtje in het oogstmandje.. Heerlijk! Alvast wat oregano om te drogen, rozenblaadjes voor in het water en de rest voor de lunch!
Geplaatst: 26 mei 20232 j Moet hier altijd de knoflook eerder oogsten dan normaal, aangezien de potten rond deze tijd voor de pepers nodig zijn. Maar toch een goede oogst, misschien niet zulke grote bollen. Maar voor ons genoeg knoflook voor aankomend jaar. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 27 mei 20232 j Laatste purple sprouting broccoli, asperges, wat erwtentoppen, de bloemknoppen van de olifantknof, rabarber, salie, oregano en zevenblad. Niet op de foto staan een beetje zonnebrand en een kleine teek die net het kopje in mijn dijbeen had gestopt. Snel er weer uit geplukt.
Geplaatst: 27 mei 20232 j Prij met bloem geoogst, gaat straks in de ovenschotel. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 29 mei 20232 j peultjes, eerste snackkomkommertjes en sjalotjes en de rode dwergtomaatjes beginnen ook.
Geplaatst: 30 mei 20232 j Mijn heerlijkste oogst! Ik heb dit jaar zo uitbundig bloeiende pioenen dat ik ze voor het eerst in een vaas heb (en zelfs een bosje aan mijn schoonzus heb gegeven)
Geplaatst: 30 mei 20232 j Laatste krop andijvie uit de kas, zo is er plaats om de tomaten uit te zetten.
Geplaatst: 2 juni 20232 j Wel nog wat gegroeid maar tis geen maaltijd die bloemkool [emoji38] na 1 jaar was dit het maximaal haalbare. Arm kooltje. Wel tig x verhuisd en zijn 4 broeders ten prooi gevallen aan de slakken. Een echte overlever!
Geplaatst: 5 juni 20232 j Snijbiet voor de pasta vanavond! Moest flink goed opletten met schoonmaken.. Veel bladluis dus goed afspoelen, maar ook veel eitjes van 't lieveheersbeestje dus die moesten met een stukje blad weer terug de tuin in.
Geplaatst: 9 juni 20232 j Twee soorten bietjes en een knoflook en wat bosui voor het eten van vanavond. Een test doperwtje. Rabarber voor de taart van morgen.
Geplaatst: 10 juni 20232 j De eerste Courgette van dit jaar voor mij! Wel een bijzondere.. 't lijkt wel een Siamese tweeling, nog nooit gezien. 10 juni 20232 j aangepast door Vastone
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.