Vastone Geplaatst: 26 juni 2023 Geplaatst: 26 juni 2023 Kruiden voor het avondeten en kamille om te drogen voor thee. 3 Quote
redzebra Geplaatst: 26 juni 2023 Geplaatst: 26 juni 2023 (aangepast) Fotootje van gisteravond toen de temperatuur wat draaglijker werd, linksboven een eerste lemon drop. @acpronk erg jammer, je hebt je deel dit jaar echt al gehad. 26 juni 2023 aangepast door redzebra 8 Quote
MSDG Geplaatst: 26 juni 2023 Geplaatst: 26 juni 2023 Maar weer eens een fotootje. Venkel begon door te schieten, toch maar eens een ander ras proberen en herfstteelt. Tayberries in overvloed, laatste aardbeien van het ras Malwina begint nu te geven en nog wat rode/witte/roze aalbessen geplukt. 😄 5 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 27 juni 2023 Geplaatst: 27 juni 2023 De biet gaat in de salade. De kippen hebben al wat van de bladeren gesnoept. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Geplaatst: 27 juni 2023 Zwarte bessen in mijn buidel 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vastone Geplaatst: 27 juni 2023 Geplaatst: 27 juni 2023 De oogst van dochter.. Ze wil badzout maken. Dan ook zelf de blaadjes eraf halen.. 8 Quote
jootje Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Courgette, en een van de olifanten geoogst om te kijken of het al wat is….ik ben er blij mee! 😊 3 Quote
Arja Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Hier ook de olifanten geoogst, ik had er drie bewaard voor pootgoed. Heel tevreden mee, mooie tenen, en geen larven of roest. 6 Quote
Arja Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Oja, gisteren was ik op bezoek bij een vriendin, en die heeft veel fruit, maar een onwillig lijf. Heb dus even bessen voor haar geplukt, dat was leuk, want zij heeft niet zoveel vogels als ik. Let ook op mijn schoenen, die hebben natuurlijk een schutkleur. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 30 juni 2023 Geplaatst: 30 juni 2023 Wat voor de salade. Eerste x de witte eisapfel. Ziet er toch wel geinig uit zo. De knoflook is voor de kip. 1 bol had wel genoeg moeten zijn, maar die ander was ook al zo veel dat ik dacht, kommadoor. 4 Quote
jootje Geplaatst: 30 juni 2023 Geplaatst: 30 juni 2023 Dagje tuin….en oogst! 😊 Aardappelplanten werden geel, bruine plekken op de bladeren….alles eruit gehaald. Had niet veel geplant , maar toch nog leuke oogst vind ik. De rode aardappel is roseval, de witte is Frieslander en de langwerpige rode de teufelshorn de sjalotten hadden misschien langer gekund, maar ben heel tevreden met deze oogst. happy Jo. 9 Quote
fre3ke Geplaatst: 30 juni 2023 Geplaatst: 30 juni 2023 2 kilo bessen en mijn eerste courgette. 7 Quote
henkg Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 De zeekraal op het schor groeit goed. Het plukken / snijden (alleen toegestaan mét snijvergunning) begint een makkie te worden. ^ Gisteren een kilo (toegestaan maximum per keer) gesneden, in ruim een half uurtje bukken en knippen. De kwaliteit is perfect. (AH verkoopt een geïmporteerde soort voor € 3,19 per 100 gram.) 8 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 @henkg wat doe je met zo veel zeekraal? Ik vind een beetje wel lekker met vis of een handje in een salade, maar zelfs die 100 gr van de ah krijgen we niet op. Wat doe je in hemelsnaam met 1 kg?Ik heb wel kilo’s bessen hangen, maar vind dat ook maar een beetje lekker voor de leuk. Paar kleine teufelshorntjes, knof voor zo meteen over de glaze van de zalm, kruisbessen en een paar gele frambozen. Toen werd ik echt te nat! 3 Quote
Vastone Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 Kleine aardappeltjes, thijm en rozemarijn voor het avondeten. De eerste aardappeltjes ooit uit mijn tuin! 7 Quote
Grork Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 Eerste radijsjes in april... In mei eerste spinazie ( en nee, ik heb nog steeds geen kippen :-)) ) juni tuinboontjes laatste pluk... Eerste gourgettes .. ook in juni Eerste van een vervelend soort komkommers ... vroeger dan normaal de eerste spercieboontjes : 6 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
mus Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 De oogst van vandaag: meer dan een kilo boontjes, malva bloemen voor de thee, bindsla en een boeketje. 7 Quote
jootje Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Hier ook even naar de tuin geweest! Op die bloemkool ben ik echt wel vet trots! 😊 6 Quote
Vastone Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Wauw! Dat is inderdaad een beauty! Geoogst voor het avondeten: snijbiet, peterselie, salie, munt, goudsbloem en eitjes geraapt. De andere bloemen zijn voor een experimentje met "hameren van bloemen op stof". 3 Quote
acpronk Geplaatst: 4 juli 2023 Geplaatst: 4 juli 2023 Net als @mus heb ik Malva bloemen geoogst, maar ze zijn te licht van kleur. Groot kaasjeskruid heeft donkerder bloemen, klein kaasjeskruid blijft 50cm hoog, een plant hier is rond de 1,5m hoog. Andere Malva soort? Wel geschikt voor thee? En goudsbloemen. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
marcelru Geplaatst: 5 juli 2023 Geplaatst: 5 juli 2023 4 hours ago, acpronk said: De komkommertijd is nog niet aangebroken Onzin, deze had ik drie weken geleden al 🤭: 6 Quote
Marinke Geplaatst: 5 juli 2023 Geplaatst: 5 juli 2023 Mooie oogsten komen er voorbij! zijn alle soorten malva oogstbaar voor thee? Heb heel wat staan. eerste handje cherrytomaten kunnen oogsten. Eerder al wel wat losse geplukt maar nu ook tot een salade kunnen verwerken samen met de eerste sperziebonen, venkel en basilicum. 5 Quote
acpronk Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Waarschijnlijk Malva sylvestris zebrina. Maanzaad. Tarwe (eigenlijk voor onze wijlen hamster, maar ik ken nog wel 2 andere hamsters). 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.