Geplaatst: 28 september 20231 j Auteur Bijna geen appels in deze boom, en uiteraard hingen de mooiste appels helemaal bovenin. Geen probleem met de plukstokzak die we van @appelvrouw kregen! En mijn tomaten hebben alweer zin in het nieuwe seizoen: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 september 20231 j De eerste appeltjes het appelboompje wat we twee jaar geleden hebben geplant.
Geplaatst: 30 september 20231 j Dikke oogst. meeste van mezelf, maar de paar dikste paprikas gekregen van de buurman ! En ja, ik heb een heel leuke buurman! 😊😉 de appels zijn breaburns. Wel ens twee aan de boom gehad, maar nog niet eerder dit, dus, happy Jo!
Geplaatst: 30 september 20231 j De echt rode is shishito. De bruinrode peper is geen idee. Staat ook shishito bij, maar dat is het zeker niet. Is er iemand die deze vorm herkent? De meeste zijn vrij recht en geribbeld of deukjes aan de zijkanten. Sommigen zoals de bovenste drie hebben wat meer krul erin. Het is een erg pittige peper, maar wel lekker pittig. Geen maagpijn peper. Wel pittig genoeg dat ik niet meer aan mijn gezicht kan zitten [emoji38]Een gek idee ![emoji362] Ik vind dit wel een leuke wedstrijd peper @lia56 als we achterhalen welk ras het is. De zwaarste of langste peper, want er zijn zo veel formaten. Lijkt me wel geinig. Edit: peper holy moly Edit ooos sorry echt compleet off topic allemaal…. Ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat, maar niet in het peper topic blijkbaar.
Geplaatst: 1 oktober 20231 j @Mellie is het niet Ethiopian Brown? 1 oktober 20231 j aangepast door mdubbelm
Geplaatst: 1 oktober 20231 j Nee die is vrij recht toe recht aan. Hoe je een peper zou tekenen zeg maar en ook bruiner. Geen ribbels. Ik heb alu luxaflex van de sloop gered. Voortaan lekker met potlood op een staafje schrijven [emoji1320]
Geplaatst: 1 oktober 20231 j De tamme kastanjes begonnen open te barsten! 1 oktober 20231 j aangepast door Arja
Geplaatst: 2 oktober 20231 j Mooi kropje he? Vonden de luizen ook. Zat helemaal vol. 2 oktober 20231 j aangepast door Arja
Geplaatst: 2 oktober 20231 j 25 minuten geleden, Arja zei: Mooi kropje he? Dat vinden de luizen ook! 😅 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 2 oktober 20231 j Wel beter dan naaktslakken. Daar zat de mijne vol mee [emoji1785][emoji1785]
Geplaatst: 3 oktober 20231 j Mijn kleinste rammenas en tomaatjes. Viel wel op dat ze sinds de pluk nog geen 2 uur geleden, wel met 50 % in aantal zijn verminderd. Dus. De tomatenspook is kennelijk actief!
Geplaatst: 3 oktober 20231 j Auteur Nog wat laatste tomaten uit mijn kas, ik heb de planten opgeruimd. Er staan nog wat paprika's en pepers maar die gaan hard achteruit door een BOEL luizen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 oktober 20231 j Er hingen niet zo veel Nashiperen in de boom maar die er hingen..... 4 oktober 20231 j aangepast door sluipwesp
Geplaatst: 6 oktober 20231 j Alles in een zakje is voor morgen om mee te nemen. De rest die er los bij ligt is voor zo meteen voor moi. Ik ben na 1 peper al helemaal fan van zebrange. Kijk eens hoe mooi!
Geplaatst: 8 oktober 20231 j Nog wat van dit en dat. Twee prachtige dahlia's en een hoop limabonen. Ook een grote courgette voor de soep. En de eerste aji pineapple! Blijkbaar rijpen die vanaf de punt tot de steel. Nog niet geproefd, deze eerste is voor het zaad 😁
Geplaatst: 9 oktober 20231 j Verrassing! Er lag gewoon een derde pompoen. Het zijn flinke jongens, dus ik vraag me af hoe ik die wekenland over het hoofd heb kunnen zien. Waarschijnlijk omdat het daar nogal eh rommelig is met veel blad van van alles.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.