geedee Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Fijn zo'n regendag; eindelijk alle gedroogde oogst verwerkt: Quote
Holland Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Vroegtijdig afgesneden "Atlantic Giant " Quote Vriendelijke groeten, Holland
jootje Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Na een weekje vakantie......!Kilo's bonen, snijbonen, en uiteraard courgettes! En bramen.....maar die zijn al verwerkt tot limonade sirioop! Wat een berg he? Ik ga maar eens beginnen met het verwerken van dit alles! Groetjes! Quote
geertlaurent Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 De eerste pompoen van het jaar, variëteit spookpompoen Quote
Bee Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 de eerste meloentjes zijn rijp, lekker zoet en sappig... en nog een vergeten komkommer, ongelofelijk hoe je die over het hoofd kan zien... Quote
geedee Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 De eerste 2 naaktzadige pompoenen waren al naar geel aan het verkleuren. En wat een joekels waren het al voor de tijd van het jaar! De oogst valt me niet tegen. Quote
jootje Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Wat een mooierds Geedee. Mieten de zaden nu nig verder drogen?Ik heb ook twee van die joekels liggen, maar nog behoorlijk groen. Dus nog effe wachten......Wat doe je eigenlijk met de pompoen zelf? Ik heb oliepompoen......is de pompoen zelf ook nog smakelijk? Quote
jootje Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Enne....Erny....inderdaad....daar gaat mijn vakantierust! Heel dé dag aan het rommelen geweest! Maar ook wel weer leuk! Lekker hamsteren boor de winter!Vraagje over die mini courgettes van jou, gewoon mini geplukt, of is het een mini soort? Quote
Holland Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 De oogst van vanochtend Stamslaboontjes en wortels Quote Vriendelijke groeten, Holland
appelvrouw Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Al van een paar dagen geleden..nu heb ik 5 zulke kratten, en nog 10 bildstar-aardappels in de grond ( zonder planten..ook hier aardappelziekte)..van boven naar beneden, Sarpo Mira, Pink Fir Apple, King Edward..Verder heb ik nog Cornes de Gatte en Friese Geeltjes geoogst.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Bij mij de erg weinige ( dit voorjaar wat 1e stekjes gepoot ) herfstframbozen.De bramen van een buurman op vakantie. De bramen komen van een doornloze variant, eigelijk de 1e die ik proef van de doornloze varianten die ik nu eens wél lekker vind : ' Black Satin '. Ik krijg er een stek van. Quote
Erny Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 @Jootje: De mini-courgettes zijn heel klein geplukt met de bloem er nog aan. Het ging eigenlijk om de bloemen voor het frituren. De kleine gele courgetjes smaken rauw wat nootachtig. Oogst van gisteren en vandaag: Ojee... weer een Ronde de Nice over het hoofd gezien en in drie dagen is ie dan van klein naar zoooo groot... Chioggiabietjes, geen kleureffect gebruikt... liggen gewoon in de zon... Rattlesnake en Purple Queen boontjes... Weer een bakje bramen (doornloos)... En... 1 gele Framboos (die komt bij Gemma vandaan)... Munt en Oregano (struik moest gekortwiekt) en Rozemarijn en tijm (niet op foto)... Tomaatjes... Roma, mini-Roma, Brown Cherry, Yellow Pearshaped én de weer een Bosque Blue... Quote
geertlaurent Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Snackkomkommer BethAlpha oogst, normale komkommer klein geplukt Quote
Jan Lokman Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 hier ook maar is een foto .. eigenlijks alleen maar omdat ik bezoek had Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 [We hebben onze boontjes eens op een alternatieve manier klaargemaakt Na het koken en afkoelen hebben we ze langs de naad in twee gescheurd. Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Erny Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ziet er mooi uit, maar waarom? Eet dat lekkerder of is het alleen voor het zicht... En nog wat kruiden en de eerste vleestomaat en een grote Jaffa tomaat.Oh... en natuurlijk de 7 gele frambozen die gelijk in mn mond verdwenen zijn. Quote
Jan Lokman Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 wat vergeten augurken zou ik er nog wat mee kunnen.. zure bommen wellicht Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Weet je zeker dat het augurken zijn?Zien er namelijk uit als Chinese slangen komkommers? Quote
Jan Lokman Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 hmmm ...dan is dit dus de "zure-bom" en die andere dus te vroeg geplukte komkommers wahahaha Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Jan Lokman Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 vond al dat ze laat op gang kwamen .. acgh nou ja volgend jaar beter Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Die laatste ziet er ook uit als een komkommerAugurken zien zo uit als je ze oogst nogal prikkelig Quote
geedee Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ja hoor, de eersten zijn er al....wat een raar oogstjaar: Quote
speets Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Mijn eerste CdB - Albenga.Al haalt deze het niet bij die van Artisjok: ik ben apetrots Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.