Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2015 Auteur Geplaatst: 9 april 2015 Hier en daar komen wat vergeten olifanten-knofloken op. Ze staan daar in de weg, dus we eten ze vanavond op Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Ik had van de week alle prei er nog uit gehaald.Ik heb er enkele weggegeven de rest zit in de vriezer. Quote
Erny Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Via via tot mij gekomen. Mijn eerste oogst uit eigen tuin van dit jaar.Bieslook, paar blaadjes Roomse Kervel, Palmkoolscheuten en Knolcapucien. Quote
Jane Doe Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Mooie oogst, laat het je smaken. Wat voor moois ga je koken? Quote
Erny Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Palmkoolscheuten zijn al op... Rest verdwijnt vanzelf wel in mn eten. Quote
Mari Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 De eerste spinazieoogst uit de tunnelserre Quote
Deborah Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Eerste radijsjes geoogst van de AH moestuintje actie Dit is nog maar het begin Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
jootje Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Hier kan ik nou zo blij van worden! Het lijkt erop of mijn planten nu per plant wat meer gaan produceren. Was het vorig jaar hier of daar een of twee asperges, nu een handje vol van twee plantjes! Het begin is er, en zie nog meer komen! Lekker! Quote
Uppy Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 De eerste grote pluk peultjes en sugarsnaps. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
Deborah Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Zo dat is snel! Die van mij zijn nog geen 10 cm hoog ... Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Uppy Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Ze staan wel in de kas en vroeg gezaaid idd.Volgende week al mijn eerste doperwten> Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
Gast Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Hier kan ik nou zo blij van worden! Het lijkt erop of mijn planten nu per plant wat meer gaan produceren. Was het vorig jaar hier of daar een of twee asperges, nu een handje vol van twee plantjes! Het begin is er, en zie nog meer komen! Lekker! Hoi ik zag je asperges ik heb mijn asperge een kleine maand in de grond staan nu heb ik 1 asperge boven de grond kan ik deze oogsten of beter wachten tot volgend jaar. Ik heb deze als wortel gekocht in een 2 liter pot groene asperge. Quote
Frans Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Kooltje geoogst . Ze zijn laat dit jaar ondanks een zachte winter. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Gast Bor Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 De eerste radijs, gezaaid door mijn dochtertje "breedwerpig" . Ze begonnen elkaar te verdrukken, dus ik heb ze uit de grond gehaald. Ze waren klein, maar wel lekker veel smaak.Er staat nog meer in de grond, ik heb ieder week een rijtje gezaaid. Quote
Jan Lokman Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Mooi kooltje Frans, Hier mijn superkool van de mislukt weeuwen Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
geertlaurent Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Wat een mooie kolen Frans, ik moet het stellen met super kolen zoals die van jan hier Quote
Frans Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Een goed ras gebruiken (Dalton F1 en Amadeus F1 in mijn geval) is al de helft van het succes en verder een mooie humusrijke grond. Dat er op deze plek , voordat de kolen er geplant werden , een jaar geleden een kuub paardemest lag te verouderen heeft ongetwijfeld aan het resultaat bijgedragen want zulke bloemkolen heb ik nog nooit gehad. Rekening houdend met de in de grond getrokken meststoffen van die berg paardemest hebben ze vorig jaar geen andere meststoffen meer gekregen . Dit voorjaar kregen ze wel , zoals ik dat altijd bij winterbloemkool doe , eenmalig een handje NPK . Het is wel een kool waar je geduld mee moet hebben want hij heeft een lange tijd nodig om te groeien. Zaaien in juni en pas oogstklaar in april van het daaropvolgend jaar. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
kenbeimer Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Ik ben bang dat ik te laat ben met oogsten. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
sluipwesp Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Geen nood, je hebt dan voor volgend jaar alvast zaad. Quote
Deborah Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Bij mij staat de palmkool ook zo mooi in bloei! Goed voor de bijen en hommels Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
aalterse-willy Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Dit word ons middagmaal. Groot genoeg voor ons tweetjes. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jasmin Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Mooi, Salamander, maar die stelen kunnen roder hoor!! (of zijn ze van een andere rabarberplant?) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.