Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hier kan ik nou zo blij van worden!

Het lijkt erop of mijn planten nu per plant wat meer gaan produceren. Was het vorig jaar hier of daar een of twee asperges, nu een handje vol van twee plantjes! Het begin is er, en zie nog meer komen!

Lekker!image49731429967094.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik nou zo blij van worden!

Het lijkt erop of mijn planten nu per plant wat meer gaan produceren. Was het vorig jaar hier of daar een of twee asperges, nu een handje vol van twee plantjes! Het begin is er, en zie nog meer komen!

Lekker!image49731429967094.jpg

 

Hoi ik zag je asperges ik heb mijn asperge een kleine maand in de grond staan nu heb ik 1 asperge boven de grond kan ik deze oogsten of beter wachten tot volgend jaar. Ik heb deze als wortel gekocht in een 2 liter pot groene asperge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

radijs1.jpg

 

De eerste radijs, gezaaid door mijn dochtertje "breedwerpig" . Ze begonnen elkaar te verdrukken, dus ik heb ze uit de grond gehaald. Ze waren klein, maar wel lekker veel smaak.

Er staat nog meer in de grond, ik heb ieder week een rijtje gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed ras gebruiken (Dalton F1 en Amadeus F1 in mijn geval) is al de helft van het succes en verder een mooie humusrijke grond. Dat er op deze plek , voordat de kolen er geplant werden , een jaar geleden een kuub paardemest lag te verouderen heeft ongetwijfeld aan het resultaat bijgedragen want zulke bloemkolen heb ik nog nooit gehad. Rekening houdend met de in de grond getrokken meststoffen van die berg paardemest hebben ze vorig jaar geen andere meststoffen meer gekregen . Dit voorjaar kregen ze wel , zoals ik dat altijd bij winterbloemkool doe , eenmalig een handje NPK .

 

Het is wel een kool waar je geduld mee moet hebben want hij heeft een lange tijd nodig om te groeien. Zaaien in juni en pas oogstklaar in april van het daaropvolgend jaar.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...