Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2017 We hebben 2 van deze kroonkurkapparaten te ruil: (gereserveerd!) https://www.brouwmarkt.nl/bierbrouwen/bier-bottelen/kroonkurkapparaten/kroonkurkapparaat-lisa-met-gedraaide-koppen-26-29mm.html Joep werkt graag met zo'n handklemding, dus niet dit tafelmodel. Maar dat handklemding deed vorig jaar niet meer wat ie moest doen, en degene die we daarna kochten werkte na aankoop niet goed. Na maandenLANG heen en weer mailen, met soms hele tijden geen antwoord van de verkoper, kregen we zo'n tafelmodel als vervanging opgestuurd. En de volgende dag nog 1 Maar Joep vind het niet handig werken, en heeft zitten sleutelen aan het handklemding en die gebruikt ie nu weer . En iets heel anders: we willen ook 1 van de loopeenden-mannetjes ter ruil aanbieden, want we hebben deze zomer een nieuwe woerd als kuiken gekregen en hij mag het stokje overnemen van 1 van de oudere (bijna 2 jaar oud nu) heren. Ook omdat we 3 heren bij 3 dames geen goeie verdeling vinden. Het betreft de grijze eend met witte borst:(hier rechts) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 Ook bruikbaar voor de appelcider?Dan heb ik er wel belang bij.Misschien in ruil voor vleeskippen?Heb hier een adresje waar ik ze voor 1.50 per kg kan kopen.Ik heb heb ook een muskus eend met 6 jonkies.Daar zou ik er ook wel 3 van kunnen missen alleen heb geen idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn.Ook heb ik sebright mini haantje over. ( heb 3 hennen en 3 haantjes)Zal wat foto's toevoegen op mijn ruillijstje Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2017 Je kunt er normale bierflesjes mee dichtmaken. Dus als je daar je appelcider in stopt dan zit dat helemaal goed (je kunt er zelfs 2 maten mee doen, maar ik weet niet op wat voor een flesjes of welke soort doppen dat dan zijn?) Wat bedoel je met die 1,50 per kilo voor vleeskippen? Al kant en klaar geslacht? Of als jonge dieren o.i.d.? We hebben op het moment geen vlees tekort met al dat vee hier Muskuseenden vind ik echt erg lelijk, sorry Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen Ik noteer 1 van de kroonkurkapparaten voor je, we zien nog wel wat er voor een ruil uit voort komt, dat zit wel goed Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Kroonkurken zijn er in twee standaardmaten. 26 mm voor bierflesjes (die van 30 en 33 cl). 29 mm voor champagneflessen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nasuada Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Perfect.....dan ga ik voor de champagneflessen voor de cider.Top Jorieke we stemmen dan nog even af voor de ruil.Aaah hoe kan je mijn cutiepei nu oerlelijk vinden .Haha naja ieder zijn ding. Zijn enorm goede broedsters , in Zuid Amerika vind je deze op elke boerderij omdat ze makkelijk tam te maken zijn, weinig onderhoud en omdat ze zo makkelijk broeden worden ze vaak gebruikt om er andere eieren onder uit te broeden.En tot slot een goede vlees eend. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Ooh ja en de vleeskippen zijn levend en worden per kilo verkocht.Ik heb 4 van de kleinste uitgezocht en wogen 1.5 kg per stuk. De grotere wogen tot zo'n 4.5 kg. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
henkg Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Jorieke, ik heb wel interesse voor het tweede kroonkurkapparaat, het oudje van mij begint te slijten. Een fatsoenlijke ruil wordt een beetje lastig. Je hebt PB. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 22 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2017 @Natalie: Ik vind ze allemaal lelijk, niet alleen die van jou hoor Het is niet persoonlijk. @Henk: Je hebt PB terug, en bij deze zijn dus allebei de kroonkurkapparaten gereserveerd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Ben erg blij met de kroonkurk apparaat.Ik krijg hier straks mijn eigen atelier voor al mijn projectjes. Waarschijnlijk ga ik mij het kokshuus toe-eigenen waar al een echte weck-pan op hout gestookt. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Wortel Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Ik heb genoeg eikels voor de varkens die ik kan verzamelen. Moeten deze echt rijp zijn? Of is het nog groene spul ook goed genoeg? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2017 Alles is goed! De groene zijn alleen wat lastig op te slaan tot die tijd denk ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Ik doe ze apart in emmers, dus kan het proberen en als ze echt rotten kunnen ze op de compost. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2017 Laatste kans voor een haantje, want ze staan met zijn 3-en naar elkaar te kukelen de hele ochtend En ook de loopeend; als niemand van dit forum hem wil hebben dan gaat ie op Marktplaats Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kibas Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 Ik zou graag sint janskruid plantjes van je hebben. En heb je nog jonge schorseneerplantjes voor me? En een tijmplantje is fijn, de mijne is dood gegaan vorig jaar vanwege het blank staan van mijn tuin. Ik heb denk ik nog wel wat zaden van de golden midget voor je heb, maar kan het nog niet beloven, ik moet even zoeken. Mijn ruilpagina komt nog. Quote
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 Jorieke123 schreef:Ja Goldfish, daar heb ik nog wat plantjes van staan, bij de composthoop Dus daar staan ze even niet in de weg en ik kan er wat voor je oppotten tegen die tijd. Hoeveel wil je er? Ze maken veel uitlopers dus breiden goed uit. Wat je kan missen. Vier of acht of... als ik brutaal mag zijn ( voor elk viertal heb ik een pak suiker of zout over). Ik vroeg mij af hoeveel zon je ze geeft, daar het een (half) schaduw plant is. 2 sept: Hoi Jorieke, is er wat op mijn lijstje wat je terug wilt voor die Muskaataardbei (Capron?) of wordt het Suiker en Zout in een bepaalde verhouding? En hoeveel heb je er voor mij (schatting). Ze vermeerderen zich snel weet ik maar wil even inschatten hoeveel mannetjes ik er bij moet kopen. Ik weet dat ze zelfbestuivend zijn, maar lees ook de adviezen en belevenissen van Teun Baan van de Goede Aarde.Laatst gewijzigd door Goldfish op Za 02 Sep 2017, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 Ik heb er net 9 opgepot, en kan er nog meer kwijt. Het zijn uitlopers van vorig jaar, soms van dit jaar maar dan druk ik er 2 in een potje. Ik heb (ook) wel interesse in die maagdenpalm als je er wat kwijt wilt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 Die maagdenpalm groeit als kool. Ik stek niks, maar zal ze gewoon afsteken. Zijn aankomen kruipen van bij de buren. Ik doe er niks mee, maar van de 10m2 is er nog zeker 1m2 of meer over. Dus zal je een startersset "Vinca Minor" kado doen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 We hebben heel wat bosjes waar het onder de struiken en bomen mag kruipen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2017 Auteur Geplaatst: 18 september 2017 Onder mijn rode welsh onion komen allemaal schattige baby-uitjes op. Die ik maar eens in potjes ga stoppen om NOG meer van deze stengelui te kunnen oogsten komend voorjaar En ik heb er wel wat over ook, dus roep maar als je wat wilt.(ik kan niet voor 100% garanderen dat er niet wat normale welsh onion doorheen is gekruist. ) Zie ook hier, mijn laatste berichten in dat topic: welsh-onion-t4275.html? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 september 2017 Geplaatst: 18 september 2017 Ik wil wel wat rode Quote
Cupcakeje Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Jorieke gebruik jij ook vodka of andere alcohol met een hoog percentage om bijvoorbeeld tincturen of vanille essence mee te maken ? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2017 Auteur Geplaatst: 20 september 2017 Ik heb wel eens goudsbloemtinctuur gemaakt ja, vanille essence niet. Maak je dat 'gewoon' met stokjes? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cupcakeje Geplaatst: 22 september 2017 Geplaatst: 22 september 2017 Ja lullig gezegd is het vanille stokjes in een fles vodka stoppen (2 stokjes voor een grote fles) kan na dat je ze leeg geschraapt hebt voor het bakken. En dan is het 6 weken wachten en dan heb je vanille essence. Als je nog meer rest stokjes hebt stop je die gewoon in de suikerpot. dan heb je na een paar weken vanille suiker Quote
Anna3 Geplaatst: 22 september 2017 Geplaatst: 22 september 2017 Als je het zo maakt dan heet het extract. Essence/aroma is de synthetische variant (vanilline). Methode werkt wel goed, ik stop al mijn restjes vanillestokjes in het wodka of in de suiker. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 oktober 2017 Geplaatst: 6 oktober 2017 Jorieke ik lijk mijn calendula olie te hebben kwijtgemaakt..zoek me suf maar vind het niet Ik ben nu kamillie-olie aan t maken van de kamille die ik vorig jaar van Speets heb gehad, wil je daar anders van, voor kamilliezalf? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.