angela († maart 2025) Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 (aangepast) 15 oktober is de dag die je niet vergeten mag! Vergeet niet je aan te melden!aanmeldtopic Moestuinforumdag najaar 2017 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het leuk als iedereen iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen. Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.Vermeld wel:1. het ras,2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!) Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz. Voor diegene die iets meebrengen:*Willen jullie vermelden wat het is wat je meebrengt? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. *Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!*En nog een kleine tip verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten. Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?Jorieke: eigen produkten Angela: zalmsalade + snacktomaatjes + crackers + aspergesoep Appelvrouw: Stilton met mango en Mature Cheddar. kaasjes zijn 200 grNasuada: Chileense rijst AnnemiekHorst: Boerenkoolpesto, bietenhummus, stokbrood, (groentebrood ovb)Thuiskok van Ciska: orak arik en witte rijstJenneke: Salade, broodAnna3: broodGwen/Goldfish: eiersalade Claudy: hartige taart 1x vegetarisch en 1x vleesDennis78: broodCupcakeje: wraps met tonijn en met groente Nat74: courgette soep Zoet eten:Charly: bananenbroodKoolrabi: krentenbroodCiska: appeltaartJenneke: speltcake met citroen en kardemom HenkG: stoofperen taart, blauwe bessen in chocoladeStan: chocolade met chiliDennis78: wafelsCupcakje: koekjesBroer Jorieke: cake met blauwe bessen, cake met chocoladepompedomp: Groninger Knols Koek Kenbeimer: cake Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):Angela: 3 liter appelsap met prik, liter spa rood met citroen, 8 blikjes cola light, 1 liter coca cola zero, energie drank en vitamine waterWortel: 2 pakken ijsthee en 1 fles lemon sinas 1x colaKoolrabi: 2x Multi sapGwen/Goldfish: 2x colaDennis78: 1 fles appelsapAppelvrouw: cassiswijnCupcakeje: iceteaClaudy: 1.5 liter appelsapNat74: 1x cola Div. :Koolrabi: servetten Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:(Zij vraagt: suiker, zout, keukenrol, koffie en meestal word ze ook wel blij van pindakaas hagelslag snoepgoed enz. Er staan ook nog wat andere dingen op haar eigen ruillijst) Angela: doos met....Charly: nitriet zoutWortel: pindakaas, hagelslagKoolrabi: 2x suikerAnnemiekHorst: walnoten, toiletpapierCiska: 2x suiker, 2x zoutNasuada: 4x bastard suikerAppelvrouw: 4x suiker, toiletpapierJenneke: paprikapoeder, belugalinzen, olijfolie Anna3: keukenrol, 1x suikerDennis78: geleisuiker, zoutCupcakeje: zoutClaudy: suiker en geleisuikerPompedomp: bastardsuikerNat74: suikerStan: gedroogde paddenstoelen-------------------------Totaal:10x suiker4x zout Waar eten we van en drinken we uit?Er staat nog een krat met mokken bij Jorieke.Jorieke heeft aangegeven nog heel veel koffie roerstokjes en tandenstokers te hebben liggen dus het vriendelijke verzoek deze niet mee te brengen. Nog nodig: Div: Servetten en als er nog iemand wat vorken/gebaksvorkjes heeft liggen die niet meer worden gebruikt hoeven we niet iedere keer plastic bestek mee te brengen? Het gaat dan bij de mokken die we ook iedere keer her gebruiken.Eten: cake, wraps, salade, makkelijke hapklare dingen gaan het beste.Drinken: cola, limonade, vruchtensap, koffieZie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën.(2018 bordjes nodig) 16 oktober 2017 aangepast door Gast Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 juni 2017 Auteur Geplaatst: 29 juni 2017 De najaar MTFD is een oogst feestje dus laten we proberen de oogst tafel vol te krijgen! Quote
Charly Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Bananenbrood dacht ik dan dus maar. En voor Jorieke en Joep wat nitrietzout? Quote wees bevriend met kleine dingen
Wortel Geplaatst: 28 augustus 2017 Geplaatst: 28 augustus 2017 Ik neem 2 pakken ijsthee en 2 flessen lemon sinas.En voor Jorieke en Joep pindakaas en hagelslag. Quote
koolrabi Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 Ik neem 2 flessen echte vruchtensap mee en een krentenbrood. Voor Jorieke neem ik 2 kilo suiker mee. Ik heb wat plastic bekertjes over om mee te nemen als daaraan behoefte is. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 september 2017 Auteur Geplaatst: 3 september 2017 Noteer ik. Wat bedoel je precies met echt vruchtensap?Appelsap of sinaasappel of?We hebben nog bekers genoeg. Alleen servetten nodig deze keer. Quote
koolrabi Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 ' Wat bedoel je precies met echt vruchtensap?' Sap van appel, ananas, en mango van Ekoland.Ik neem wel een pakje servetten mee. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2017 Geplaatst: 13 september 2017 Ik neem Stilton met mango mee en Mature Cheddar. Beide kaasjes zijn 200 gr.Voor Jorieke: ik informeer even bij haar of ze Fransche zaken wil Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 september 2017 Auteur Geplaatst: 13 september 2017 Word genoteerd. Quote
Ciska Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 Ikke denk nog ff na...... nog tijd zat....ahum. Quote
Gwen Geplaatst: 15 september 2017 Geplaatst: 15 september 2017 Ha, Kan last- minut beslissen. Eerst maar Goldfish lief aankijken of ik mee kan/mag rijden. En dan ga ik net als de vorige keer wel in de gaten zitten. Gwen Quote
AnnemiekHorst Geplaatst: 18 september 2017 Geplaatst: 18 september 2017 Ik breng boerenkoolpesto, (eigen boerenkool, eigen walnoten, zonder kaas, dus lactosevrij) en bieten hummus (idem) mee.Lekker op stokbrood, neem ik ook mee.Als ik voldoende tijd heb zal ik ook een groente brood bakken...ovb dus Voor Jorieke en Joep neem ik een grote zak walnoten uit eigen tuin mee en een pak wc papier. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 september 2017 Auteur Geplaatst: 18 september 2017 Staat erop Quote
Ciska Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Zet er maar op voor zoet eten.....een grote appeltaart door cis... Thuiskok denkt er nog over na en dan ben ik een weegschaal... Ow, hij weet het al.....orak arik( kool, ei gerecht) met witte rijst....is wel warm gerecht... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2017 Noteer ik hij moet het wel zelf warm maken in de gaten houden bij Jorieke..... Quote
Ciska Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Weet hij.....al gewaarschuwd. maar he, met dat gedeelte bemoeit hij zich maar....tis eten aan hem wel toevertrouwd..al zou het licht pittig maken Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2017 Ik vind het zelf gewoon makkelijk om het op tafel te zetten en klaar.Al zit ik er aan te denken om een soepje te maken Oktober is wel soep weer. Maar ik denk er nog over Quote
Ciska Geplaatst: 3 oktober 2017 Geplaatst: 3 oktober 2017 Pompoenensoep? Courgette soep?speculaassoep? Een flinke grote pan.... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2017 Ik kijk nog wat ik verder mee breng misschien soep maar misschien ook totaal iets anders,Als ik soep meebreng word het asperge of tomaat. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 oktober 2017 Geplaatst: 6 oktober 2017 Mmm..soep, goed idee Angela (ik stem voor tomatensoep ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2017 Volgens mij ontbreken er nog wat mensen op het lijstje? Er kan nog wel iets hartigs bij voor de lunchIets zoets mag ook natuurlijk en misschien nog wat drinken gewone cola bijv. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.