Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wie brengt wat mee najaars Moestuinforumdag 15 okt 2017

angela

Recommended Posts

Ik ga een speltcake bakken met citroen en kardemom gezoet met palmsuiker en/of ahornsiroop. En ik zal een bak ouderwetse huzarensalade maken met corned beef. En ik kan ook een rogge-kummelbrood (desem) meebrengen van bakkerij Van der Westen/Zonnemaire.

Voor Jorieke breng ik gerookt paprikapoeder, belugalinzen en een fles olijfolie mee.

Ik ga een speltcake bakken met citroen en kardemom gezoet met palmsuiker en/of ahornsiroop. En ik zal een bak ouderwetse huzarensalade maken met corned beef. En ik kan ook een rogge-kummelbrood (desem) meebrengen van bakkerij Van der Westen/Zonnemaire.

Voor Jorieke breng ik gerookt paprikapoeder, belugalinzen en een fles olijfolie mee.

Jenneke prima alleen even over de huzaren salade Jorieke en Joep eten alleen nog maar diervriendelijk vlees dus misschien kan je huzaren salade zonder vlees?

Is het brood definitief.

Edited by Guest

Ik zal ervoor zorgen dat de huzarensalade met iets diervriendelijks gemaakt wordt, het is ook lekker met gelderse gekookte worst of vleesrestjes en die kan ik in ieder geval biologisch of scharrel krijgen. Dus dat komt goed, is ook wel beter ook

Als er nog brood nodig is breng ik brood mee, je zegt het maar. Ik ben nog nooit op een moestuinforumdag geweest dus ik heb geen idee hoeveel er doorheen gaat. Kan eventueel ook nog een tweede broodje meenemen; desem tarwe-rogge driehoek met zonnepitten, deze is ook heel lekker met kaas.

Nou met diervriendelijk vlees bedoelen ze vlees dat op de zelfde wijze word gehouden als zij hun dieren houden dus ik weet niet of bio daar helemaal aan voldoet?

Maar kijk maar.

Anna bakt zelf brood en dat gaat inderdaad hard als ze dat meebrengt, gekocht brood wat minder.

Maar nog even afwachten wat zij meebrengt.

Dus laten we dat even afwachten voordat je brood gaat kopen, goed?

Haha, ik bak inderdaad brood, maarr.. het wordt 'harvest bread' waar ook walnoot en klein beetje cranberry en rozijn in zit. Moet eerst nog wel lukken uiteraard. Misschien ook nog een semolinabroodje met rozemarijn en jawel rozijnen... Maar die is zeker prima met kaas te eten!

Mag ik vragen of of iedereen die iets maakt waarin olijven, olijfolie, dingen op olijfolie enz. is gebruikt dat er op een briefje bij schrijft? Ben er allergisch voor en een mini beetje zorgt er al voor dat ik geen leuke dag zal hebben.. Dat wil ik graag voorkomen, maar dan moet ik wel weten wat ik niet kan eten

Voor Jorieke neem ik keukenrol en suiker mee.

Ik noteer gewoon brood komt het goed.

Vervelend van de olijf ik ben zelf alleen allergisch voor verse/hele olijven als ik ze op eet gelukkig niet voor de olie en zo.

Misschien dat iedereen er rekening mee kan houden?

In de dingen die ik meebreng zit in ieder geval geen olijf olie.

Even een lijstje van mensen die zich al gemeld hebben voor de lunch er ontbreken nog wat mensen hier zit ook een groepje tussen wat hellemaal niets meer van zich heeft laten horen.

Dus de vraag zijn jullie van plan om te komen?

1. Jorieke + Joep

2. Angela

3. Charly

4. Ciska + 1

5. Wortel + 1

6. Appelvrouw + 1

7. Nasuada

8. afgemeld

9. Goldfish

10. Cupcakeje

11. Reina

12. Gwen

13. Koolrabi

14. Bit

15. Stan

16. Nat74

17. Dennis78d

18. Kenbeimer + 1 (ovb)

19. Henkg

20. Kibas +1 (ovb) eigen eten

21. Claudy

22. AnnemiekHorst

23. Anna3 +1

24. Jenneke + 1

25. Pompedomp

26.

Edited by Guest

Vervelend van de olijf ik ben zelf alleen allergisch voor verse/hele olijven als ik ze op eet gelukkig niet voor de olie en zo.

Ja die olijfolie is echt heel irritant.. zit toch in heel veel dingen. Moet echt altijd de ingrediëntenlijst op de verpakking bestuderen voor ik iets koop/eet. Zelfs restaurants zijn niet altijd nauwkeurig genoeg ookal weten ze het tijden vantevoren...