Jump to content

Maanzaadbolletjes

Jorieke123

Recommended Posts

Is dat een papaver?Grappig dat wist ik niet! (wel van de opium natuurlijk) Is dat een speciaal ras of kan dat bij iedere papaver?

Even a broken clock is right twice a day

Maar het is wel DE papaver...als je het maanzaad van deze slaapbol laat waaien in je tuin heb je zo niets anders meer dan papavers

YEAH... ik heb straks gratis maanzaadjes.... tuin zit er vol mee. Sinds ik door heb dat het de slaapbol is, laat ik er hier en daar wat staan..... maar niet alles...

Sorry geen idee, er zijn veel gekruiste soorten, dubbele en rode soorten..ik zou ze (misschien) eten..maar voorzichtig, misschien zijn we wel extra sterk..het is toch een opiaatplant in het verre oosten, toch beter de slaapbol zoeken?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Van maanzaad kun je (een beetje) high worden als je het in grote hoeveelheden gebruikt - er was jaren geleden een bericht in het nieuws over een bakker die elke ochtend een hapje maanzaad nam, en dat hapje werd telkens wat groter, totdat het toch wel een verslaving was eigenlijk. Maar ik geloof dat opium gehaald wordt uit het sap van de zaaddoos, niet uit het zaad. Maar er zal allicht in het zaad ook wat van de stofjes zitten.

Van maanzaad kun je (een beetje) high worden als je het in grote hoeveelheden gebruikt - er was jaren geleden een bericht in het nieuws over een bakker die elke ochtend een hapje maanzaad nam, en dat hapje werd telkens wat groter, totdat het toch wel een verslaving was eigenlijk. Maar ik geloof dat opium gehaald wordt uit het sap van de zaaddoos, niet uit het zaad. Maar er zal allicht in het zaad ook wat van de stofjes zitten.

Geweldig dat verhaal over die bakker..maar een verslaving aan maanzaad geloof ik niet zo in hoor! Volgens mij moet hij dan wel een bord vol of meer leegeten.Brr droog..

Ik heb vandaag even bij zaden gekeken in de winkel, bij de dubbele rode stond niets over eetbaar, bij de gewone slaapbol wel, dat wordt gewoon maanzaad genoemd...dus ik denk, geen zaden eten van de afwijkende soorten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎