Geplaatst: 21 november21 Nov Ja met tarwebloem, en volkoren tarwemeel. Beetje half-om-half. Ik wil niet weten hoeveel van die keiharde amandelen ik moet kraken voor zo'n blok (500 gram) spijs. Niet leuk denk ik! Misschien eens een keer spijs maken van gemengde noten, dan kunnen er ook lekker wat walnoten bij die toch een stuk sneller gaan qua kraken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Notenbrood met abrikozen en rozijnen Nodig:🌱 350 gr zelfrijzend bakmeel of175 gr (spelt) bloem wit175 gr volkoren tarwe of speltmeel10 gr gist🌱 100 gram lichtbruine basterdsuiker🌱 1 tl zout🌱 1 geraspte citroen🌱 1 ei🌱 2½ dl rijst-, soja,- of karnemelk🌱 Sesamzaad🌱 125 gram walnoten en/of pecannoten🌱 1 tl koekkruiden🌱 150 gram gele rozijnen🌱 14 (californische) abrikozen🌱 1 cakevormWerkwijze:🍜Ik doe het zelf meestal met karnemelk, dat is heel smakelijk en rijst beter.🍜Was de abrikozen en de rozijnen. Eventueel week je de rozijnen 15 minuten in lauw water. Verwarm de oven voor op 175 graden.🍜Meng alle droge ingrediënten behalve de walnoten, abrikozen en rozijnen. Doe de melk en het ei erbij, roer dit goed. Het moet een makkelijk deeg worden van cakedikte. 🍜Breek de noten wat kleiner en vervolgens voeg je de noten bij het beslag.🍜Vet een cakevorm in en bestrooi deze met sesamzaad.🍜Doe de helft van het deeg in de cakevorm, voeg de abrikozen daksgewijs toe en schep de rest van het deeg in de vorm. Laat het brood ± 50 - 60 min. bakken.🍜Laat het afkoelen, snijd het in dunne plakjes. Lekker met roomboter.Vond je dit een lekker recept, dan zou ik het leuk vinden als je een reactie zou willen geven op de Facebook groep.Voor meer zelfverzonnen recepten ga dan naar deze groep (even lid worden).https://www.facebook.com/groups/lekkerengezondkokenmetpetra
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.