Jump to content

Bramen geplukt.

bonnie f

Recommended Posts

Wauw, ik heb net de eerste bramen geplukt. In mijn tuin zijn ze nog groen maar als ik mijn tuin een tikkie uitbreid (met zo'n 500 meter) dan kom ik op een stuk vliegbasis dat net open is gesteld. En daar vond ik een paar struiken met al heel veel rijpe bramen. Binnen 5 minuten had ik een zakje vol...

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

De bramen aan de enorme struiken in het bosje tussen ons weiland en dat van de buren, beginnen ook te kleuren. Nu nog zien hoe ik ze ga plukken.. met een ladder?

En dan.... bramen taart, bramen jam, bramen sap, bramenwijn?

Tsja, vergeet vooral niet om schoenen zonder veters aan te trekken (misschien zijn laarsjes een optie )

Trui met lange mouwen en een nieuw assortiment vloeken voor als je vol in de bramen gaat.

Ik ga morgen weer en leuk dat ik het vind....

Grappig...had het net nog met manlief erover of de bramen al rijp zouden zijn. Wij gaan ook altijd op pad om te plukken, vinden we beiden erg leuk. Altijd alleen jam gemaakt, maar wil nu zeker ook proberen sap te maken. Misschien morgen maar even in de buurt kijken. ( ik zal niet naar het vliegveld gaan, Bonnie! ))

Grappig...had het net nog met manlief erover of de bramen al rijp zouden zijn. Wij gaan ook altijd op pad om te plukken, vinden we beiden erg leuk. Altijd alleen jam gemaakt, maar wil nu zeker ook proberen sap te maken. Misschien morgen maar even in de buurt kijken. ( ik zal niet naar het vliegveld gaan, Bonnie! ))

OH, ik ben echt heel erg.......ik heb echt even getwijfeld of ik vliegveld wel zou noemen.

Maar de locatie van de wilde framboos verraad ik niet

Oooooohhh...verklap je het echt niet? )) Ik heb nou nog nooit eens frambozen in het wild gezien! ( en geplukt!)

Jos ( manlief) had vandaag bij de groenteboer een bakje bramen gekocht, 150 gram voor 1.50 Dan " verdienen" we toch aardig wat met dat bramen zoeken!

Nou ik ben net nog in het bos geweest en de bramen zijn hier echt nog lang niet rijp hoor! Allemaal nog groen, heel enkel zie je er 1 die al een beetje begint te kleuren.

Wij gaan toch wel regelmatig het bos in, en als ik zie dat ze rijp zijn ga ik er ook flink wat plukken!

Ik ga zo ook weer.... Maar Jootje, het waren nog maar 3 struiken met rijpe bramen. Er staan er nog veel meer. Ik geef wel een gil als ze zover zijn. Misschien kunnen we samen gaan plukken?

Lijkt me reuze gezellig, Bonnie! Kun je gelijk aanwijzen waar die wilde frambozen staan! Grinnik!

Hmmm, ik ben omkoopbaar. Je hoort van me.

Wauw, ik heb net de eerste bramen geplukt. In mijn tuin zijn ze nog groen maar als ik mijn tuin een tikkie uitbreid (met zo'n 500 meter) dan kom ik op een stuk vliegbasis dat net open is gesteld. En daar vond ik een paar struiken met al heel veel rijpe bramen. Binnen 5 minuten had ik een zakje vol...

O jammer dat ik niet in Nl ben...ik weet precies waar dat is!!

Heerlijk, ik ben stapel op bramen.

Ik kan zien dat je bramen geplukt hebt, je heb er vlekken van op je handschoentjes...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gisteren weer even gaan kijken. Het komt nu goed op gang, vooral het plekje waar ik vorige week de rijpe bramen zag.

In 2 uurtjes anderhalve kilo geplukt. Op mijn dooie akkertje (de hond hielp ook mee) in het zonnetje.

We moeten maar eens een pluksessie gaan afspreken met de "in-de-buurt-woners".

Gisteren weer even gaan kijken. Het komt nu goed op gang, vooral het plekje waar ik vorige week de rijpe bramen zag.

In 2 uurtjes anderhalve kilo geplukt. Op mijn dooie akkertje (de hond hielp ook mee) in het zonnetje.

O wat een heerlijkheid!! Zo jammer dat ik pas in september weer in de "buurt" ben. Ik ga hier eens even goed rondvragen, ik ken wel mensen met een bio-boerderij die een veld hebben afgeperkt met bramen. maar zij plukken eerst, en dan de kinderen..als het een goed jaar is bellen ze me daarna

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

O wat een heerlijkheid!! Zo jammer dat ik pas in september weer in de "buurt" ben. Ik ga hier eens even goed rondvragen, ik ken wel mensen met een bio-boerderij die een veld hebben afgeperkt met bramen. maar zij plukken eerst, en dan de kinderen..als het een goed jaar is bellen ze me daarna

Hebben jullie geen bramen, joh? Dat is toch onkruid zowat...