bonnie f Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Wauw, ik heb net de eerste bramen geplukt. In mijn tuin zijn ze nog groen maar als ik mijn tuin een tikkie uitbreid (met zo'n 500 meter) dan kom ik op een stuk vliegbasis dat net open is gesteld. En daar vond ik een paar struiken met al heel veel rijpe bramen. Binnen 5 minuten had ik een zakje vol... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Ja dat is inderdaad lekker vroeg, ik zou daar maar vaak plukken gaan, bramen zijn heerlijk denk wel een van mijn favo vruchten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Joh, ik dacht dat het aan mij lag. Hier in het bos zijn de bramen ook rijp. Dacht dat het typische nazomer / herfst vruchten waren. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Inderdaad, voor mijn referentiekader ook vroeg. De wilde in onze tuin en hier in de omgeving zijn nog harstikke groen. Lekker van profiteren Bonnie zou ik zeggen! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 De bramen aan de enorme struiken in het bosje tussen ons weiland en dat van de buren, beginnen ook te kleuren. Nu nog zien hoe ik ze ga plukken.. met een ladder? En dan.... bramen taart, bramen jam, bramen sap, bramenwijn? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 9, 2011 Author Share Posted July 9, 2011 De bramen aan de enorme struiken in het bosje tussen ons weiland en dat van de buren, beginnen ook te kleuren. Nu nog zien hoe ik ze ga plukken.. met een ladder? En dan.... bramen taart, bramen jam, bramen sap, bramenwijn? Tsja, vergeet vooral niet om schoenen zonder veters aan te trekken (misschien zijn laarsjes een optie )Trui met lange mouwen en een nieuw assortiment vloeken voor als je vol in de bramen gaat. Ik ga morgen weer en leuk dat ik het vind.... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Oh, en oude kleren als je gaat plukken! Het sap van die bramen is lastig uit je kleren te krijgen. Vorig jaar heb ik de bramen in de herfst geplukt, veel later dus dan nu. Zijn ze nu gewoon zo vroeg, of zouden ze 2x vrucht gaan geven? Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Grappig...had het net nog met manlief erover of de bramen al rijp zouden zijn. Wij gaan ook altijd op pad om te plukken, vinden we beiden erg leuk. Altijd alleen jam gemaakt, maar wil nu zeker ook proberen sap te maken. Misschien morgen maar even in de buurt kijken. ( ik zal niet naar het vliegveld gaan, Bonnie! )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 De bramen hier langs de rand van de moestuin/weiland zijn pas net uitgebloeid, maar het zijn wel heeel wat kilo's! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 De bramen in mijn tuin zijn ook stilaan zwart aan 't worden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 9, 2011 Author Share Posted July 9, 2011 Grappig...had het net nog met manlief erover of de bramen al rijp zouden zijn. Wij gaan ook altijd op pad om te plukken, vinden we beiden erg leuk. Altijd alleen jam gemaakt, maar wil nu zeker ook proberen sap te maken. Misschien morgen maar even in de buurt kijken. ( ik zal niet naar het vliegveld gaan, Bonnie! ))OH, ik ben echt heel erg.......ik heb echt even getwijfeld of ik vliegveld wel zou noemen. Maar de locatie van de wilde framboos verraad ik niet Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Oooooohhh...verklap je het echt niet? )) Ik heb nou nog nooit eens frambozen in het wild gezien! ( en geplukt!) Jos ( manlief) had vandaag bij de groenteboer een bakje bramen gekocht, 150 gram voor 1.50 Dan " verdienen" we toch aardig wat met dat bramen zoeken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Nou ik ben net nog in het bos geweest en de bramen zijn hier echt nog lang niet rijp hoor! Allemaal nog groen, heel enkel zie je er 1 die al een beetje begint te kleuren. Wij gaan toch wel regelmatig het bos in, en als ik zie dat ze rijp zijn ga ik er ook flink wat plukken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Vorige week ruim 2 kilo bramen geplukt. [direct ingevroren] Heerlijk! Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 RICK!!! 2 kilo!!! Hier in de omgeving kan ik echt niks vinden nog. En naar het vliegveld mag ik niet van Bonnie! )) Nou...ik wacht mijn tijd wel braaf af! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 17, 2011 Author Share Posted July 17, 2011 Ik ga zo ook weer.... Maar Jootje, het waren nog maar 3 struiken met rijpe bramen. Er staan er nog veel meer. Ik geef wel een gil als ze zover zijn. Misschien kunnen we samen gaan plukken? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Lijkt me reuze gezellig, Bonnie! Kun je gelijk aanwijzen waar die wilde frambozen staan! Grinnik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 17, 2011 Author Share Posted July 17, 2011 Lijkt me reuze gezellig, Bonnie! Kun je gelijk aanwijzen waar die wilde frambozen staan! Grinnik!Hmmm, ik ben omkoopbaar. Je hoort van me. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Wauw, ik heb net de eerste bramen geplukt. In mijn tuin zijn ze nog groen maar als ik mijn tuin een tikkie uitbreid (met zo'n 500 meter) dan kom ik op een stuk vliegbasis dat net open is gesteld. En daar vond ik een paar struiken met al heel veel rijpe bramen. Binnen 5 minuten had ik een zakje vol... O jammer dat ik niet in Nl ben...ik weet precies waar dat is!!Heerlijk, ik ben stapel op bramen.Ik kan zien dat je bramen geplukt hebt, je heb er vlekken van op je handschoentjes... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Gistermiddag hebben we ruim 2 kilo geplukt, en er hangt nog veeeeeel meer om volgende week te oogsten ( nu nog groen of roze). Ik heb gisteravond dus siroop, jam en fruit-leather gemaakt. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Jaja, wrijf het er allemaal maar in! Nou, het is jullie gegund hoor, ik wacht geduldig ( niet dus) af tot hier de bramen verschijnen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Gisteren weer even gaan kijken. Het komt nu goed op gang, vooral het plekje waar ik vorige week de rijpe bramen zag.In 2 uurtjes anderhalve kilo geplukt. Op mijn dooie akkertje (de hond hielp ook mee) in het zonnetje. We moeten maar eens een pluksessie gaan afspreken met de "in-de-buurt-woners". Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Gisteren weer even gaan kijken. Het komt nu goed op gang, vooral het plekje waar ik vorige week de rijpe bramen zag.In 2 uurtjes anderhalve kilo geplukt. Op mijn dooie akkertje (de hond hielp ook mee) in het zonnetje. We moeten maar eens een pluksessie gaan afspreken met de "in-de-buurt-woners". O wat een heerlijkheid!! Zo jammer dat ik pas in september weer in de "buurt" ben. Ik ga hier eens even goed rondvragen, ik ken wel mensen met een bio-boerderij die een veld hebben afgeperkt met bramen. maar zij plukken eerst, en dan de kinderen..als het een goed jaar is bellen ze me daarna Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Jet: kom jij uit deze buurt voor je naar Fr. verhuisde?Kom je regelmatig terug? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Gisteren weer even gaan kijken. Het komt nu goed op gang, vooral het plekje waar ik vorige week de rijpe bramen zag.In 2 uurtjes anderhalve kilo geplukt. Op mijn dooie akkertje (de hond hielp ook mee) in het zonnetje. We moeten maar eens een pluksessie gaan afspreken met de "in-de-buurt-woners". O wat een heerlijkheid!! Zo jammer dat ik pas in september weer in de "buurt" ben. Ik ga hier eens even goed rondvragen, ik ken wel mensen met een bio-boerderij die een veld hebben afgeperkt met bramen. maar zij plukken eerst, en dan de kinderen..als het een goed jaar is bellen ze me daarna Hebben jullie geen bramen, joh? Dat is toch onkruid zowat... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts