citroen Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Hoe lang mogen volgroeide rode pepers aan de moederplant blijven hangen ? Quote
Luig81 Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Zodra ze mooi egaal rood zijn kun je ze oogsten heeft geen zin om ze nog langer te laten hangen Quote
Frans Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Behalve als je ze alleen maar vers gebruikt (zoals ik) en niet van plan bent ze te gaan verwerken. In dat geval kunnen ze beter blijven hangen omdat ze aan de plant langer goed blijven. Na enige tijd zullen ze toch in kwaliteit achteruit gaan , slapper worden en gaan rimpelen. Ze hebben dan hun beste tijd gehad. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aluapje Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 En dan kun je ze altijd nog laten drogen! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Pestoman Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Kun je ze gewoon met een draad aan elkaar rijgen, en laten drogen ? Quote
henkg Geplaatst: 8 september 2017 Geplaatst: 8 september 2017 Ja. Om ze sneller te laten drogen kun je ze overlangs doorsnijden, tot aan het steeltje. Rijgen door het steeltje.Als je een strak gespannen touwtje hebt, hoeft dat rijgen niet, je hangt ze dan "wijdbeens" op, over het touwtje. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 8 september 2017 Geplaatst: 8 september 2017 Wil je ze toch aan de plant laten hangen, naar ik aan neem voor de sier want waarom zou je dat anders doen?, dan kan je ze even in vloeibare kaars was dopen ze drogen dan niet uit. Quote De moestuin van Patrijs
Pestoman Geplaatst: 8 september 2017 Geplaatst: 8 september 2017 Ja. Om ze sneller te laten drogen kun je ze overlangs doorsnijden, tot aan het steeltje. Rijgen door het steeltje.Als je een strak gespannen touwtje hebt, hoeft dat rijgen niet, je hangt ze dan "wijdbeens" op, over het touwtje. Top idee, gaan we doen, thanx Quote
svvoorden Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 Als je pepers wilt bewaren kun je ze ook prima invriezen, blijven heel lang goed. Een andere manier is om ze in stukken te snijden en te drogen in de oven bij 80°C. Daarna kun je ze grof vijzelen en als chilivlokken gebruiken.Drogen aan de lucht kan ook maar dan moet je wel zorgen dat ze goed droog hangen zodat ze niet gaan schimmelen voordat ze goed droog zijn. Met het vochtige koude weer van nu zijn de omstandigheden hiervoor niet ideaal.Zoals al gezegd zijn de pepers al lang rijp en je kunt de pepers eraf halen en de plant weg doen. Bloemetjes zullen dit jaar geen rijpe pepers meer gaan geven. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 Voor het verwerken, drogen etc. van pepers zijn heel andere topics om door te lezen. Graag on-topic blijven, al is de vraag nu wel beantwoord ook denk ik Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.