Klomp Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Hallo allemaal, Hopelijk doe ik het goed en zien jullie de foto.Ik heb zaadjes van een pompoen gezaaid, inmiddels ook een pompoen eraan, maar geen idee welke soort dit is. Op het zakje staat alleen een plaatje van een oranje pompoen, maar tot op heden blijft de pompoen groen. Tevens heb ik last van meeldauw, geeft dit problemen voor de pompoenvrucht? De meeldauw heeft namelijk inmiddels de stengel naar de vrucht aangetast, ik zie wat vlekjes wit erop. De pompoen is groter dan een voetbal. Alvast hartelijk dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Dit wordt vrijwel zeker een Halloween pompoen, Jack o lantern of een andere Halloween. Hij is nog niet rijp, dat zie je aan het steeltje, en ik zou hem aan de plant laten totdat het niet meer kan. En zolang de plant nog groeit. Die schimmelvlekjes zijn verder niet zo gevaarlijk, hij ligt lekker droog zie ik. Als de stengel droger wordt en de vrucht wat gaat kleuren begint hij te rijpen. Ook geheel groen geoogst ( maar wel met een drogere steel dan die van jou) kan hij nog afrijpen naar oranje.Halloweenpompoenen zijn niet bijzonder lekker maar zijn gemakkelijk te bewerken tot uitgesneden pompoenen. De schil en het vruchtvlees zijn niet keihard.Je kunt er wel soep van maken hoor, hij is wel eetbaar.P.S. Je kunt je ook voorstellen hier op het forum..vinden we leuk! voordeur-f6.html Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 ja, en misschien wat laat gezaaid afgelopen voorjaar ? Of geen beste plek gegeven ? Ding zou nu al wel oranje / rijp / klaar moeten zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klomp Posted September 24, 2017 Author Share Posted September 24, 2017 Hartelijk dank voor jullie reacties!Ik heb de plant tijdig gezaaid en uitgeplant, echter duurde het enorm lang eer een vrouwelijke bloem eens niet afstierf voor de bloem openging. Dit is ook de enigste pompoen die wel ging bloeien en welke ik kon bevruchten m.b.v. een penseeltje. De rank is ruim 4 meter. Inmiddels weegt hij ruim 3kg en laat hem hangen tot het steeltje indroogd of wanneer er nachtvorst komt. Indien hij dan nog groen van kleur is, kan ik hem dan binnenshuis verder laten rijpen?Hij is inderdaad bedoeld voor de soep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Is dit toevallig geen courgette? Zijn tegenwoordig ook op deze manier als hybride soort te kweken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klomp Posted September 24, 2017 Author Share Posted September 24, 2017 Rogier, dit is 100% geen courgette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Jawel, binnenshuis afrijpen. Warm en droog maar niet te warm. Als hij nog erg "groen"is dan in de gaten houden..kan zijn dat hij te jong is en niet rijpt maar rot. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaelizabeth Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Als het hol begint te klinken als je op hem klopt kan hij geplukt worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Jellesma Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Mag ik van deze topic gebruik maken en ook een foto van een pompoen uit mijn tuin plaatsen? Het kaartje wat erbij hoort lijkt bij lange na niet op deze pompoen. Ik ben erg benieuwd wat het is. Mooi vind ik m iig niet. Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 Hoe groot is hij? Het lijkt op een ietwat grijzige flat wit boer.. Die is erg lekker trouwens. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TuinVrouwtje87 Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 Ik sluit mij aan bij appelvrouw. In de gaten houden dat hij niet gaat rotten terwijl je denkt dat hij verder rijpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Jellesma Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 Deze pompoen is ongeveer 20 cm in doorsnede. Hij begon groen en werd grijs toen hij afrijpte/afreep?? Bedankt voor de reacties trouwens, ik laat weten hoe hij gesmaakt heeft. Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 22, 2017 Share Posted October 22, 2017 Hij begon groen? Mmm dat doet de flat wit boer volgens mij niet. Is het misschien toch een ietwat klein en licht uitgevallen Bleu de Hongarie??Maak maar een foto van de binnenkant als je hem aansnijdt.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Jellesma Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 Volgens mijn vrouw ligt deze op dit moment bij onze AH in de schappen en heet het “kings crown”. Ik heb m zelf nog niet gezien. Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Jellesma Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 Deze week een heerlijke hartige pompoentaart gehad van de “kings crown”. Hij was heerlijk, de zaden bewaard voor het volgend seizoen. Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 He William, ben wel benieuwd naar dat recept voor die lekkere, hartige taart. Misschien leuk om op de receptenpagina te plaatsen? Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts