appelvrouw Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 (aangepast) Ik wil nog wat tenen erbij zetten, ik heb nog drie metabollen liggen waarvan 1 weer voor de productie van bollen wordt gebruikt. @Jorieke123 welke afstand hou jij aan in de rijen? 26 september 2020 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2020 Auteur Geplaatst: 26 september 2020 Uhm, mijn vak is 120 cm en daar zet ik 6 tenen... Dus zo'n 15 tot 20 cm. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2020 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2020 Geplaatst: 5 oktober 2020 Snel zeg. Bij mij nog niks te zien van de eerste batch maar ik verwacht wel dat ze deze maand nog boven komen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2021 Geplaatst: 27 maart 2021 Enkele olifantenknofpreien geoogst. Het blijft een goede tip Jorieke! 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2021 Auteur Geplaatst: 28 maart 2021 Ja ik ga eerdaags ook oogsten. Ze schieten straks ook best snel/hard door als het warmer wordt. Die van mij hebben lelijk blad door de vorst, dat is wel jammer. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2021 Auteur Geplaatst: 26 april 2021 "eerdaags" werd een maand later... Maar hier is dan mijn foto: Vergeleken met de normale preien die ik eerder deze maand uit de grond trok: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Had er 3, twee zijn er dood gegaan van de winter. Eén groeit er nu goed, maar nog niet zoals op de foto. Maar ik kweek hem wel voor de bol. Schiet dat dan ook door? Of moet ik hem nog gewoon laten gaan. Zit sinds oktober in de grond. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2021 Auteur Geplaatst: 26 april 2021 Ik denk dat je dan beter in dit topic kunt kijken: Wel vreemd dat ze dood zijn gegaan in de winter, het zijn normaal hele sterke planten...? Mijn planten zijn zo groot omdat ik ze maanden eerder heb gepoot om ze als prei te eten. Een andere teelt dus, met een eigen topic Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
snarf Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Bij den oude kastanje kan men olifantenlooktenen bestellen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2021 Ik heb weer wat tenen gepoot, over een paar weken poot ik er (denk ik) nog een aantal. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Nu de tijd van telen en poten dus, vroeg me al af wanneer die tijden waren. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2022 Auteur Geplaatst: 21 september 2022 Oh ik ben laat dit jaar, zie ik als ik hier teruglees. Ik ga morgen wat dikke tenen poten! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 23 april 2023 Geplaatst: 23 april 2023 Mijn eerste als prei geteelde olifantenknoflooktenen! Zeker niet de laatste. Prei lukt sowieso niet goed bij mij, en dan is dit wel erg gaaf. 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2023 Auteur Geplaatst: 18 september 2023 Ik ga vandaag poten! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan W Geplaatst: 18 september 2023 Geplaatst: 18 september 2023 Misschien ook eens proberen dit jaar, maar moet ze eigenlijk nog wat verder vermeerderen om genoeg olifantenknoflook te hebben om het op deze manier te kweken. In elk geval kan de oerprei dus de grond in, die zal er vast even lang over doen om een prei te worden als het broertje van de olifantenknoflook. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 september 2024 Auteur Geplaatst: 7 september 2024 Ik moet nodig wat tenen poten weer! Hopelijk helpt mijn bericht mijzelf herinneren... 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Vandaag 4 tenen gepoot, van Jorieke gehad. Met de MTFD krijg ik er ook een paar van Jo dan heb ik een mooi rijtje. Hopelijk doen ze wat in de bak. Ik heb een klein laagje bio potgrond onder de tenen gelegd, er zal later zeker nog wel voeding bij moeten, in deze bak zit eigenlijk alleen maar een laag zure maar wel humusrijke bosgrond. Lekker diep gezet, hopenlijk niet té diep..ik keek een beetje naar de lengte van de preien van Jorieke en heb dat als maat genomen. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2024 Auteur Geplaatst: 17 september 2024 Ik laat dan meestal een geul, zodat de tenen niet zo heel veel grond boven hun hoofd hebben. En als ze dan boven komen dan schuif ik die geul dicht. En daarna kan je ook nog eens wat aanaarden. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2024 Geplaatst: 17 september 2024 Ok ja hmm ze zitten nu wel erg diep daar ga inlog wel even wat aan doen ♠️(waarom is er geen schop of schep emoticon?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 De eerste zijn boven🥳🥳 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Olifantje geoogst voor de prei De bol begint zich al te vormen. Dit was de grootste, maar de andere zes die er nog instaan moeten er ook uit want de bieten moeten erin..over een paar weken. 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 april Auteur Geplaatst: 10 april Hier ook een eerste geoogst, geen foto gemaakt... Ze zijn wel weer mooi dit jaar, maar gaan met dit warme weer vast snel doorschieten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.