Jill Geplaatst: 13 januari 2018 Auteur Geplaatst: 13 januari 2018 Hier ben ik! Mag ik ergens helemaal achteraan? Ik moet mijn bulk aan zaden van Vreeken nog binnen krijgen, en dat kan nog wel even duren, Vreeken kennende. En daar zitten dingen in waar ik waarschijnlijk teveel van heb en leuk kan delen. Komt in orde. www.biomoestuin.jimdo.com
Jill Geplaatst: 13 januari 2018 Auteur Geplaatst: 13 januari 2018 Ik wacht momenteel nog op reactie van Jenneke maar van zodra dat in orde is starten we met de zadendoos. www.biomoestuin.jimdo.com
Spitskool Geplaatst: 13 januari 2018 Geplaatst: 13 januari 2018 Een zadendoos is het beste postpakketje van het jaar. Ik kijk er nu al naar uit. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Jenneke Geplaatst: 14 januari 2018 Geplaatst: 14 januari 2018 Sorry mensen ik had even iets belangrijkers aan m'n hoofd, maar ik zorg dat de doos in ieder geval in de loop van deze week op de post gaat. Als de volgorde op pagina 1 klopt dan is Spitskool de eerste. Dus die heeft zo PB
Spitskool Geplaatst: 14 januari 2018 Geplaatst: 14 januari 2018 Wat spannend! Ik kan niet wachten. Zal wat goede zaden terug doen in de doos en er vast ook wat leuks uithalen. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
pippi Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 Zijn er dingen die mensen heel graag willen hebben? Ik doe altijd maar wat met zaden toevoegen, maar misschien zit iemand wel te wachten op iets waar ik eigenlijk ook wel meer dan genoeg van heb. In dat kader : als er iemand knolselderij heeft, dat zou ik toch wel eens willen proberen. Afgelopen zaterdag voor het eerst knolselderijpuree gegeten (bij Van der Valk nota bene), en ik vond het superlekker. Ik ben met een paar zaden al blij, ik hoef geen 10 planten, maar wil toch wel eens kijken of ik het zelf kan telen.
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Ik heb in ieder geval roem van zwijndrecht liggen. Maar mochten er mensen eerder zijn of iets zoeken kan ik allicht ook even kijken. Simpele wensen kan ik natuurlijk ook even naar vreeken lopen (zakjes verdelen met namen erop voor wie het is) en ze gewoon in de doos erbij steken You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Jenneke Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Ik heb de doos nagekeken. Alle zaden met een houdbaarheidsdatum t/m 2017 heb ik in het groene Ikea-zakje gedaan, daar zitten dus alleen zaden in die over de THT datum zijn. Persoonlijk trek ik me daar niet zoveel van aan want ik hoorde dat veel bedrijven standaard 2 jaar aanhouden ongeacht de soort. Mijn ervaring met zaden die soms ver over de datum zijn (12 jaar is mijn record) is dat deze nog uitstekend kunnen kiemen en gezonde planten produceren. Maar dat is iets wat ieder voor zich uit moet maken. Wil je geen zaden die over de datum zijn dan kun je dit zakje overslaan. Zaden met een oogstdatum of aankoopdatum van enkele jaren geleden heb ik er in gelaten. Ik heb nl. geen idee hoelang zaden van de verschillende soorten kiemkrachtig blijven. Als er onder de deelnemers iemand is met meer kennis op dit gebied dan mag deze de zaden die waarschijnlijk te oud zijn in het groene Ikea-zakje stoppen bij de zaden die over de datum zijn.Helaas zijn er ook een aantal zakjes waar geen enkele datum op staat. Deze vallen dus onder het betere gokwerk.Bij deze dus het dringende verzoek om op alle zaden die je toevoegt een houdbaarheids, aankoop-of oogstdatum te zetten.Zet er ook je (forum)naam op zodat deelnemers weten waar ze met eventuele vragen naartoe moeten.De planning is morgen de doos te posten. Helaas is de envelop uit z'n jasje gegroeid en moet deze nu als pakket verzonden worden. Vergeet niet dat verzenden met TRACK&TRACE verplicht is, of de doos persoonlijk wegbrengen.Veel plezier iedereen
Nasuada Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Kan ik me nog opgeven?Ik ga nog zaden voor het voorjaar aanschaffen dus kan ik ook iets waar belangstelling voor is en wat nog niet in de doos zit. https://www.deblijehoeve.nl/
Spitskool Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Drie maal raden wie hier zojuist een prachtige doos bezorgd heeft gekregen? Ik ga er vanavond in snuffelen en dan hoop ik de doos morgen of zaterdag weer op de post te doen, zodat Wortel ook een pleziertje heeft. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Ik ben ondertussen lekker aan het fröbelen met Netflix op de achtergrond. Ik vond zelf dat er leuke zaden in de doos zaten (ik heb weer meer tuin nodig dan vorig jaar!) dus ik moet wat ik eruit heb gevist, natuurlijk ook weer netjes terugstoppen in de vorm van mijn eigen zaadjes. Zodra ik het adres van mijn opvolger in de lijst heb, gaat de doos weer op de post. Spoiler alert, wil je niet weten wat er onder andere in de doos zit, bekijk onderstaande foto dan niet. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Ann123 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Wat leuk! Abc kruid. Wil ik al lang eens uitproberen maar heb aan een plantje genoeg. Een zakje zaad kopen vond ik wat te gek. Leuk dat ze in de doos zitten! En ben ook zo benieuwd naar papalo. Gelukkig kan ik de meerderheid van de etiketten niet lezen want dat zou me enkel nog ongeduldiger maken.
Spitskool Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 De doos is weer op de bus. Wortel krijgt zo de track en trace. Veel plezier ermee wortel! Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Wortel Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Ik ben benieuwd naar de doos, heel leuk!!!
Jill Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Geplaatst: 20 januari 2018 Kan ik me nog opgeven?Ik ga nog zaden voor het voorjaar aanschaffen dus kan ik ook iets waar belangstelling voor is en wat nog niet in de doos zit. Dat kan!Bezorg nog even je gegevens via pb. www.biomoestuin.jimdo.com
Wortel Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Jaaaaa hij is hier aangekomen Zal zaterdag doorgestuurd worden ( als alles gaat zoals gepland) Is dar voor jou oke Mellie?
Mellie Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Yep ok! Wij zitten niet meer in het ziekenhuis
tom1975 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Is er ook een ronde in België? Indien wel wil ik wel meedoen.
Ann123 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Tom, kijk eens naar de onderwerptitel Gaat eerst door nl en dan naar BE.
Jenneke Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Hoe gaat het met de doos? Wie heeft hem nu, en zijn jullie er een beetje blij mee
Mellie Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Ik heb de doos gekregen en ben er heel erg mee in mijn nopjes!Stuur het morgen of overmorgen door naar Annaelizabeth of hij wordt opgehaald. Nog even kijken hoe het uitkomt.
Mellie Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Haidihooo Is de doos al aangekomen AnnaElizabeth? Had het vorige week donderdag gepost.
annaelizabeth Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Welzeker, en iets verlaat (vandaag ipv de bedoelde zaterdag) wegens oppas op zieke kleindochter is hij ook weer de deur uit.Feestelijk aangekleed Mellie! Ik heb ook van jouw pepers genomen, eerste keer peper voor mij. Verder overjarige aubergine, aardappelzaad!, en tot mijn grote vreugde Marmande. Bij Semailles hadden ze zich in een bocht gelegd om mij mijn bestelde zaden die niet waren aangekomen opnieuw te leveren voordat ik naar mijn zwitserse kleinkinderen afreisde. Zij hadden toen geen Marmande meer en hebben mij in plaats daarvan de Huey gestuurd. In het pakket zat weliswaar ouder zaad van de Marmande, maar een beetje tomaat kan daar tegen.Ik heb eigen gewonnen bieslook zaad in het pakket gedaan en van Semailles ook een aantal van de tomaten de Huey, de Glacier (ook zeer bestand regen koel klimaat), witte kool en thaise basilicum.Bedacht later dat ik ook nog groot kaasjeskruid, hoge campanula en tomaat noire de crimée van eigen teelt heb. Als iemand dat alsnog heel graag wil hebben, stuur maar even een pb en dan gaat het in een gewoon envelopje.
Aanbevolen berichten