Dirk Dijkstra Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 Ik ben gek op kruiden, zeker uit mijn eigen tuin. Heb dan ook behoorlijk wat soorten staan.En die wil ik consumeren natuurlijk.Dat laattse lukt niet echt goed. Ik pluk de kruiden, b.v salie en rozemarijn en laat het goed indrogen. Dan ga ik het vijzelen en daar gaat het mis.Het wordt gewoon niet fijn genoeg om daarna in een strooibusje te bewaren. I.h.b rozemarijn blijft heel grof. Ik heb het al enkele keren nog wat droger gemaakt in de magnetron maar dan gaat de geur er van af. Ik gebruik een stenen vijzel van de Ikea. Dus...............wie heeft advies Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 Ik maal met een koffiebonenmolen, zoiets: https://www.conrad.nl/nl/koffiemolen-bosch-mkm-6000-wit-1216092.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=EAIaIQobChMIvvPk84mM1wIVVbsbCh1_UgOXEAQYDyABEgL55PD_BwE&tid=810747757_43526128202_pla-59204649140_pla-1216092&WT.srch=1 dat gaat ideaal. Ook voor specerijen en om poedersuiker te maken en oh ja, af en toe om koffiebonen te malen Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaelizabeth Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Een ouderwetse handkoffiemolen tussen de knieën of aan de muur is ideaal voor grotere hoeveelheden. Er treedt geen verhitting van de kruiden op en je kunt de fijnheid van het maalmechanisme goed afstellen.Schoonmaken voor je een ander mengsel wil maken met een handje rijst of een ander graan. Het geparfumeerde meel dat je overhoudt (bewaren in een goed afgesloten potje) is heerlijk voor sausjes bij groentes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts