Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Bonen wok met erwtjes kapucijners, tuinbonen en peultjes, knoflook en biefstuk van de boer zijn tuin

Lekker Cupcakeje! Wij hebben de afgelopen tijd ook veel kapucijners, tuinbonen en erwtjes gewokt: spekje uitbakken, bonenspul erbij. Mmmmm.

Maar vanaaf de eerste naaldboontjes (cantare), gekookte nieuwe aardappeltjes met dikke ribben, volgens recept Appelvrouw. Heerlijk mals en lekkere combinatie!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

21 juni was het echt koud hier en aten we boerenkool uit de vriezer ( opgewarmd..;o)) goh wat was dat heerlijk. Ik ga me toch een veld boerenkool planten dit jaar!! Vanavond spitskool uit de wok met een sjalotje en wat kerriekruiderij, sla idem met sjalot.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jawel, wassen, drogen en van de nerven halen. Dan in een grote zak en kan je het zo fijnknijpen als het bevroren is.

Gisteren de eerste aardappels Duke of York geroosterd met laurierblad en twee bollen knoflook in teentjes, de eerste Egyptische bietjes warm met dragon en gebakken uitje en de laatste sla, batavia, met de eerste sjalot gris. Alles uit eigen tuin!!

Linked Image

Linked Image

Geplaatst:

Koolrabi, manmanman wat lekker zoete smaak zeg, 10x beter dan die vd groenteboer nog

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Gisteren vis tagine en vandaag van de resten van de tagine en wat extra tuinbonen ( en garnalen) een vissoep gemaakt.

Toe clafoutis met frambozen, zwarte bessen en kruisbessen.

Tussen de middag aardappel salade met peultjes.

Geplaatst:

Oh... en gisteren de eerste drie eigen Padrons. Heerlijk, zoveel beter als wat de Lidl laatst verkocht (van Westland peppers) waar geen enkele hete tussen zat. Hier waren twee van de drie pittig.

En net het eerste bordje vol Padronnetjes verorberd. Ook hier weer enkele pittigen ertussen en heerlijk van smaak.

Geplaatst:

Bordje vol..

De eerste serieuze courgettes en de tweede spitskool als rauwkost, in wok enz. Basilicum uit de kas. Sla uit de tuin met komkommer en zomeruitjes. En de kippen eten ook mee: salade van doorgeschoten little gem en buitenstekool bladeren

Geplaatst:
Even als eerder deze week heerlijk gesnoept van de Siberische kiwibessen.

Megajaloers ben ik. Ik heb ze nog nooit geproefd dus eh..als ze er over twee week nog zijn wil je er dan een meenemen?

Hier: Pesto van amandelen met veel basilicum en gedroogde tomaatjes. De eerste echte lading tomaten met basilicum en olijfolie, courgettesoep met NZ spinazie. Spitskool gewokt. Kruidenthee.

Geplaatst: (aangepast)
Even als eerder deze week heerlijk gesnoept van de Siberische kiwibessen.

Vertel! Kan je die nu al eten, onrijp? Of hoe zie ik dat ze rijp/goed zijn om te plukken? Ik lees alleen over rijpe vruchten in augustus/september?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Een stevige soep op basis van Lakenvelder en diverse tuinkruiden bouillon.

Gevuld met gehaktballetjes, tuinbonen puree en afgemaakt met wat rode pepervlokken.

Erbij een eigen broodje met tuinbonenhumus.

2018-07-09-1357741531136949.48

Geplaatst:

Er is een ras (Sentyabraskaya a k a September Sun) dat pas in Sept geeft. De andere rassen zijn eind juli/begin Aug, maar ook al staan de mijne half schaduw.. met zulk weer is alles erg vroeg. De vruchten worden zacht, de schil raakt wat geribbeld en voor t weet liggen ze op de grond... dan zijn ze nog goed eetbaar meestal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...