Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 (aangepast) Zal zelf dus niet aanwezig zijn Maar mag gelukkig misbruik maken van de infrastructuur van onze gastlocatie!Hou me natuurlijk altijd aanbevolen voor oude varianten. Kook namelijk regelmatig middeleeuwse recepten. Gezocht:Vaste planten:Brave hendrik - Jorieke123Daslook - Ciska misschienEeuwigmoes - Jorieke123Smeerwortel Kruiden:BetonyBisortChicoryEngelwortel - angela misschienDragonHyssop - Jorieke123Laurier - angela misschienLavas - Jorieke123Lievevrouwebedstro - appelvrouwMalroveMarjolein - Jorieke123Mierikswortel - Jorieke123Munt "echte" Mentha piperita Olifanten Knoflook - angelaOregano - angelaPosteleinRoomse kamille - CiskaRozemarijn - Cupcakeje / appelvrouwSalie officinalis Cupcakeje & fruticosaSteranijs Te ruil:Honing HoningbierKersenmedeGistingsflessen (dacht 10l even nameten )Jerrycans 10lWilgenhout stammen vers (misschien voor iemand die champignons kweekt?)Wilgenhout stammen 1 jaar oudWilgenhout blokken 1jaar Zaden van Vreeken naar wens Meenemen - Ruilwaar Jorieke123 - krijgt alles wat los en vast zit angela - Ciska - olijfolie, kersenmedeCupcakeje - appelvrouw - 20 januari 2018 aangepast door Gast Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Jorieke123 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Even voor de duidelijkheid: de bovenste zaken zoek je dus? Ik kan aardig wat van de vaste groenten en kruiden 'leveren' als je wilt. Zoals bijv. eeuwig moes, brave hendrik, mierikswortel, lavas, hyssop, marjolein, salie (wat voor een soorten wil je? Ik heb paarse, bonte, 'normale', enz. allemaal eetbaar), en venkel als je daar de kruidvariant (niet de knol/bol-vorm) van zoekt. Wij hebben interesse in Honingbier, Kersenmede, dat wilgenhout voor de kachel, en we hebben het al even gehad over een bezoekje aan Vreeken. Zie maar Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 januari 2018 Auteur Geplaatst: 19 januari 2018 (aangepast) Dus ik zoek verder alles wat jij niet hebt Alvast edit venkel had ik zelf al gezaaid vergeten 19 januari 2018 aangepast door Gast Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Jorieke123 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Welke postelein zoek je? Winterpostelein groeit hier overal daar hoef ik niets aan te doen. Daar heb ik wel zaadjes van als je wilt. Het is geen vaste plant zeg maar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 januari 2018 Auteur Geplaatst: 19 januari 2018 Postelein blijft als het goed is gewoon doorgaan als onkruid.Interesse in de groene en gele variant Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Ik heb wel olifanten knoflook moet ik hem nog voor je planten? Aangezien je interesse in middeleeuws ga je ook naar festivals? Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 januari 2018 Auteur Geplaatst: 19 januari 2018 Planten zou fijn zijn anders raakt tie wel erg achter op schema. Wat zou je ervoor terug willen hebben? Ja ik trek bijna het hele jaar van evenement naar evenement in binnen en buitenland. Erg leuk om van je hobby je werk te kunnen maken. Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Ook de Elf fantasy?Dat soort dingen? Wat ik ervoor terug wil? weet het nog even niet kom ik op terug.Misschien heb ik ook nog wel engelwortel zaad moet ik even kijken.Oregano heb ik ook wel voor je. Dat zaait zich altijd ontzettend uit bij mij. Quote
Ciska Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Hey Hey, Roomse kamille, moet ik even voor kijken of ik dat heb.....ik heb wel de echte (is net onkruid komt ook overal op)Dragon ben ik even kwijt waar dat staat...het is de Franse..dus die moet eerst boven komen. goed voornemen om beter te gaan labelen wat waar staat.... anders heb ik die ook wel voor je. Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 januari 2018 Auteur Geplaatst: 19 januari 2018 @ angela Nee meer de geschiedenis kant. Dit jaar wel ingehuurd door elfia. Maar dat bestaat dan uit demo's geven aan publiek. Sta meer bij kastelen om te laten zien hoe we vroeger leefden met compleet tentenkamp en al.Zou fijn zijn als je de zaadjes kan vinden. @ Ciska Ja kamille is onkruid. Maar stomme is dat ik hem hier niet heb staan. Moet egenlijk gewoon even weiland inlopen, maar ruilen is leuker Labellen... Dit weekend stokken van wilg mee naar huis nemen en branden.Hou me aanbevolen met wat je kan vinden. Laat wel weten wat je ervoor terug wil Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Ciska Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Ik kijk wel even of ik wat van de roomse kan afsteken, maar de echte zet ik voor je apart. Daslook kan ik misschien ook wel voor je regelen.. Quote
Cupcakeje Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Ik kan rozemarijn en salie officinalis voor je stekken als je wilt. Weet niet wat de echte munt is ? Ik heb In iedergeval de munt voor de thee zeg maar daar kan ik ook een stekje van maken als je dat wilt de rest van de kruiden had jorieke geloof ik al voor gezorgd Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Hoi, ik heb wel lieve-vrouwe-bedstro voor je en heb ook wel gewortelde rozemarijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Wij wonen tegenover de ruïne van Teylingen waar jaarlijks in oktober een soort van middeleeuws festival is (menen we af te leiden van de prachtige kleding waarmee we mensen zien rondlopen ) We hebben daarnaast een B&B. Ik dacht wellicht wil je een nachtje blijven? Leek me een aardig ruilmiddel. Hahahaha Want ik heb wel interesse in jerrycans en gistingsflessen. En die mede lijkt me super om te proeven. Daar hier in het najaar ook bijen gaan komen - en naar ik hoop ooit dus ook honing Quote wees bevriend met kleine dingen
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Ik heb olifantenknoflook in potjes gezet ook een potje met 3 broedbolletjes olifantenknoflook. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Ik heb hier een boek liggen dat misschien iets voor jou is?https://www.bol.com/nl/p/het-rijksmuseum-kookboek/1001004002056231/Het boek is nieuw, dus zou daar wel een goede ruil tegenover willen mocht je interesse hebben? Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Geplaatst: 20 januari 2018 Overspoelt met alle kruiden geweldig.Graag wil ik weten waar iedereen voor wil ruilen Even soornaam bij munt gezet. Als maar geen raar smaakjesmunt is @ Charly Heel lief aangeboden. Maar ik slaap heerlijk in mijn eigen bed in mijn tent. Veels te bang dat ze snachts mijn spullen stelen. Helaas gebeurd dat @angela mooi boek heb hem al eens vastgehad. Helaas te laat voor mijn periode. Maar afhankelijk waarvoor je wilt ruilen mogelijk interesse Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 plus de grote pot oerprei dus. Zaden van Vreeken, ga je dan boodschappen voor ons halen bedoel je? Is de honing van eigen kweek en heb je keuze? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Geplaatst: 20 januari 2018 Ik kan altijd bij vreeken boodschappen doen. Kom helaas altijd met meer terug dan wat de bedoeling is. Zoveel moois aan planten en zaden.Honing verschilt nog wel eens van smaak. Heb momenteel een aantal volken verdeeld staan. Stads, Land en eiland bijen. Afhankelijk wanneer ik slinger en waar ze staan krijg je dan smaken. Maar over algemeen geef ik er geen naam aan. Nederland is vaak te klein om echt bepaalde smaken te geven. Heb alleen soms specifiek honing zoals Balsemien. maar die is op Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Ciska Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Thuiskok wil wel graag een fles olijfolie ter ruil...en een klein flesje kersenmede ter proef?Heb je nog belangstelling voor zaden van Mariadistel en Verbascum (toorts)? Kijk anders nog even op mijn lijstje wat eventueel nog interresant voor je is. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Kruidenvrouw het geeft niet welke soort, alhoewel in balsemienhoning wel leuk gevonden zou hebben. Doet u mij maar honing in ruil voor mijn planten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 @ Charly Heel lief aangeboden. Maar ik slaap heerlijk in mijn eigen bed in mijn tent. Veels te bang dat ze snachts mijn spullen stelen. Helaas gebeurt dat Oh echt? Wat vervelend!Nou ja. Het was een leuk idee. Als je naar dat festival zou gaan, wees dan sowieso welkom voor een kopje thee ofzo he! Quote wees bevriend met kleine dingen
Vonkelwijn Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 ik ben op zoek naar Lavas, heeft iemand een stekje voor mij Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Hoi Vonkelwijn. Als je naar de moestuinforumdag komt (meld je dan hier even aan aanmeldtopic-mtfd-zondag-15-april-2018-t23511.html ), dan is er vast iemand die een stekje voor je heeft. Kom je niet naar die dag dan kan je hier vragen om een stekje: vraag-en-aanbod-f24.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik ben geïnteresseerd in gistingsfles(sen), maar er was al een andere belangstellende. Dat zijn die bolle dunwandige? Ik heb:Rozemarijn stekje(s), goed geworteldDaslook (waarschijnlijk, het is nu nog te vroeg om te zien wat er opkomt)Laurier, mini stekjes (waarschijnlijk, ik kan nu nog niet zien wat er –na 6+ maanden- geworteld is)Misschien staat er nog iets op mijn ruillijst: mtfd-april-2018-ruillijst-henkg-t23520.html Verder wil ik graag meeliften op een Vreeken bestelling, slechts één zakje zaad (Risotto rijst). Ik doe je een PB. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.