henkg Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 Vreeken verkoopt kant en klare zakjes, met stroptouwtje: https://www.vreeken.nl/zoeken/netlonBij afname van 100 stuks kost de maat 20 x 27 per stuk 0,25Let wel op de levertijd en de verzendkosten ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bertus Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Bij navraag bij Vreeken lieten ze een tijdje geleden weten dat de zakjes niet geschikt zijn voor het weren van de beruchte suzuki-vlieg. Bij verder zoeken kwam ik uit bij wijngaard el placer. Ook helaas alleen per 100st (gemaakt van vliesdoek) te bestellen. Zie http://www.wijngaardelplacer.nl/artikelzakjes.htmlHeb toch maar een hele doos zakjes (met koordje) besteld. Inmiddels met veel succes al toegepast bij de pruimen. Daar waar een aantal oruimen bij elkaar hingen deze ingepakt en later prima kunnen oogsten. Vrijwel alle niet ingepakte pruimen zijn verloren gegaan door wespen, mieren en vogels. Nu zitten de zakjes om pruimen, perziken en druiven. Edit: Alsnog een paar foto's toegevoegd, de zakjes zijn 20x30 (er is ook een grotere maat) 100 st incl versturen ca €34. Quote
rorror Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Hoe groot moeten de zakjes zijn voor peer/appel/druif Heb een aantal peertjes en druiven die ik dit jaar wil beschermen. Heb nog een oude virtage over van het vorige huis die ik dan als zakjes wil maken. Ik zie hierboven 20bij 30,maar is dat niet te groot, of heeft dat een speciefieke functie? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Bertus Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 De maat 20x30 is wat mij betreft prima. Een flinke druiventros heeft die ruimte nodig om 'm zonder schade het zakje in te manoeuvreren. Bij mijn leipeer zitten vaak 2 a 3 peren in één zakje. Over een paar weken wordt de leipeer weer "versierd" ..... heeft altijd veel bekijks. 1 Quote
rorror Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Witte zakjes passen wel mooi bij de uitstraling van het huis! Ah kijk! 2 a 3 peren in een zakje, daar nog niet aangedacht! Dan ga ik die grotes ook maken. Zal hier ook veel bekijks worden, met 100balkons die uitkijken over mijn stukje terras! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 Vandaag de eerste beschermnetjes gemaakt van oude vitrage. Wel wat kleiner gemaakt dan bovenstaande formaat. Vanwege dat ik maar 2 peren dit jaar heb. (boompjes afgelopen winter neergezet). Als volgend jaar de oogst beter is, maak ik er nog wel meer. De oude vitrage: Knip knip Naaimachine zijn best laten doen. Alleen nog even touwtjes erdoor halen. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
AshaiRey Geplaatst: 2 augustus 2021 Geplaatst: 2 augustus 2021 Tip Als je jezelf werk wil besparen kan je ook eens googlen op hopzakjes. Die zijn ook ruim zat en er zit wat rek in. Quote Groetjes,Bram
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.