onnaj Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Hoi, Mijn broccoli's groeien als kool dit jaar Alleen ze hebben allemaal van het begin af aan al een bruin/paarse gloed. Zit er een ziekte in of is dat normaal? Vorig jaar had ik, weliswaar een andere soort, maar die waren mooi groen... Tenminste totdat ik ze iets te lang liet staan haha Heb wat foto's bijgevoegd voor de duidelijkheid. De eerste van een al iets grotere broccoli en de tweede van een kleine broccoli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan500 Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Die gloed hoort zo maar de broccoli is nog niet klaar om geoogst te worden.daarom ziet ie er nog een beetje vreemd uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Als ik het goed zie gaat die bovenste broccoli bijna bloeien en is nu rijp voor de pan..... Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
onnaj Posted June 18, 2018 Author Share Posted June 18, 2018 Dat idee had ik dus ook al een beetje. Er lijken langzaam 'bloemetjes'op te gaan komen, maar hij is eigenlijk nog behoorlijk klein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 Alhoewel ik niet zo'n ervaren broccoli-teler ben, lijken deze broccoli's me ook tegen het overrijpe stadium aan te zitten, en bijna te gaan bloeien. Hebben ze van het begin af aan al deze kleur gehad of waren ze eerst wel groen? En wellicht speelt de droogte van de laatste tijd ook nog een rol bij het versneld afrijden van de broccoli...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
onnaj Posted June 19, 2018 Author Share Posted June 19, 2018 Hoi, Van begin af aan hadden ze deze kleur, maar ze lijken me ook al haast te rijp. Ik heb ze toch echt voldoende water gegeven met al die droogte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
onnaj Posted June 19, 2018 Author Share Posted June 19, 2018 De volgende hele kleine begint ook al uit te schieten. Ik denk doordat het heel lang warm en zonnig is geweest en nu ineens een stukje minder dat de broccoli daarom van slag is? Die ik vandaag geoogst had was 330 gram, niet echt veel voor een broccoli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 klein maar fijn moet je dan dus maar denken. De 1e foto zou ik zeker nu oogsten. Dan maar kleine kooltjes, is niet anders. Volgende keer beter en je teelt wat aanpassen wellicht ( of hopen op minder debiele warmte ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts