Demier Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Bij onze peper ruillijst in december zat er een zakje bij met 5 zaadjes extra.Aangezien ik niet meer weet van wie ik die gekregen heb, daarom hier maar.Op het zakje stond Courgette kim Zucchin , maar als ik de vrucht nu zie twijfel ik toch, want op de vrucht zitten stekels.Mijn vraag is dit een augurk of is dit een Courgette? en is die eetbaar.Vraag 2 hoe groot moet die zijn om te eten als dit eetbaar is?Alvast bedankt. foto volgt nog. Verder met mijn pepers gaat het goed, heb er een 30 tal staan.Groeten Mat Foto's toegevoegd door moderator: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Een courgette en een zucchini is hetzelfde, het hangt ervan af in welke taalstreek of land je zit welk woord men gebruikt.Een courgette rankt niet, m.u.v. een enkele variëteit die er op is gekweekt. Een augurk of komkommer rankt wel.Ik dacht niet dat er een courgette met stekels bestond, uitstulpsels hebben sommige rassen wel.Maar als het niet een courgette is, waarom zou het niet een kiwano kunnen zijn? We moeten een plaatje zien om met meer zekerheid namen te kunnen roepen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted July 3, 2018 Author Share Posted July 3, 2018 (edited) Mat Miep Delarue, is mijn fb, hier staan de foto's Bedankt,maar heb problemen met foto plaatsen dus even naar mijn fb, daar staat een foto. Edited July 4, 2018 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Neem dit eens door. Verkleinen foto's hoeft echt niet. : hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Ik heb even gekeken op FB; dat zal een komkommer zijn, misschien een augurk, dat weet ik niet zeker want ik heb zelf nog niet succesvol augurken gekweekt, en zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen komkommers en augurken. Je zou kunnen zeggen dat een augurk een komkommer is die bedoeld is voor de inmaak en pas dan lekker is. 100% zeker geen courgette.Ik zou hem eraf halen en proeven, hij ziet er lekker uit, en je wordt straks bedolven onder deze groene jongens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Ja. Dat is een komkommer. Verschil met Courgette zie je aan de maat vd bloem. Maar ook zie je hier de grijparmpjes van de komkommer / augurk soortjes. Plukken, proeven. De volgende ook eerder plukken en weer proeven, misschien hangt deze al te lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Ik heb de foto's in je bericht gezet. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted July 4, 2018 Author Share Posted July 4, 2018 Bedankt voor het plaatsen van de foto en ook de geen die reacties hebben gegeven hierop.Foto updaten gaat nog altijd niet, heb daar nooit problemen mee gehad.Zal eens verder gaan uitzoeken.Groetjes MatGelukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted July 4, 2018 Author Share Posted July 4, 2018 Gevonden, blijkt toch dat dit augurken zijn.Augurk heeft ook 4 kantige stelen , deze dus ook .Nu nog de vraag, zitten er op augurken ook stekels?Want op elk bobbeltje zit hier een klein houten stekeltje, is dit augurk eigen?Alvast bedankt Gr Mat https://www.tuinadvies.nl/artikels/augurken_zijn_geen_komkommers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
permanatuurtuin Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 Een beetje een vreemde vraag. Augurken hebben altijd stekeltjes op de vrucht, dat is heel normaal. De ouderwetse komkommers hebben dit ook. Je wrijft de stekelpuntjes er zo vanaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 Augurk met stekels: En de cactus komkommer: Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted July 5, 2018 Author Share Posted July 5, 2018 Ok, bedankt.gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts