Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Geitenwollen-sok activiteiten

Featured Replies

Geplaatst:

niet echt geiten wollen sokken achtig maar ....; ben creatief met

marsepein taarten maar kan geen foto's toevoegen.....ik krijg het zomaar sinds deze week niet meer voor elkaar

mocht het lukken krijgen jullie de aller mooiste te zien !!

en...ik knip ook ( met de tondeuse ) man & kids !!

Geplaatst:

Blijven proberen Thessa.....ik had ook veel problemen met de foto`s maar nu heb ik het door! De uitleg gelezen, en dat werkt! We willen natuurlijk die taarten wel zien. Vind bakken ook erg leuk, ik (vr) eet alleen ook alles op, dus moet het niet te vaak doen!

De gehaakte lappendeken....ik ben er een aan het breien van sokkenwol , op pen 2,5! Een fotootje staat op mijn blog waarvan ik nu ga proberen om de link neer te zetten! Ik wil hem eigenlijk standaard onder mijn berichtjes, maar hoe dat nou moet? Maar goed, kan nu ook foto`s uploaden toch? Voor nu:

jokaats.blogspot.com

Geplaatst:

De gehaakte lappendeken....ik ben er een aan het breien van sokkenwol , op pen 2,5!

Verder alles goed, Jootje??

(een absoluut verbijsterde Jasmin, maar ja die heeft het geduld van een springkikker...)

Geplaatst:

PROEST!!!! ja, gaat eigenlijk wel goed! Hoewel meerdere mensen vinden dat ik niet spoor met al mijn ( creative) uitspattingen en verslavingen! Duhuh...lekker belangrijk! Ik moet er hoognodig weer mee verder, is een heel project, maar ja, op dit moment is de tuin veel verslavender!

Geplaatst:

weet nu hoe het komt dat ik geen foto's kan invoegen, mijn foto's zijn groter als 2 mb...hoe krijg ik ze kleiner op mijn computer ??

Geplaatst:
PROEST!!!! ja, gaat eigenlijk wel goed! Hoewel meerdere mensen vinden dat ik niet spoor met al mijn ( creative) uitspattingen en verslavingen! Duhuh...lekker belangrijk! Ik moet er hoognodig weer mee verder, is een heel project, maar ja, op dit moment is de tuin veel verslavender!

Ik wil eigenlijk wel zelf sloffen maken. Van vilt, breien, haken, maakt me niet uit, als ze maar fluffy warm zijn, en huiselijk zijn. Heb jij suggesties??

Het coolste lijk me eerst zooltjes te hebben, en er dan iets aan te haken of breien, zodat het een slof wordt...

Als dat lukt, begin ik een pantoffelfabriek om man en kinderen er ook mee te verblijden....

Geplaatst:

236_ecbfd1ed9bc93a666a9cf20b146d9f71.jpg236_e3ec04f41b10f1c3a8627dc87e73a597.jpg

nou scheelde niet veel, lukte wer niet met de foto...maar hier de laatst gemaakte taart.....

enne....ik eet ze niet alleen op hoor

( deze is gemaakt met fondant, het was de eerste keer dat ik daar mee werkte, ze hadden alleen vergeten te vermelden dat ie niet in de koelkast kon vanwege vocht...het fondant liep uit en langzaam zakte ie wat in....maar ja hij was mooi en lekker !!

natuurlijk met eigen jam er tussen )236_8a020b1f1d5907e0d9e1f9adecc31a2c.jpg

de cars was voor mijn oudste, 236_a741201b1687210ed79228ffe4982160.jpg

zomaar een....

236_13dcd06246a988e7bf7c31b6307c9074.jpg

Geplaatst:

Echt prachtig! Dat is nog eens creatief koken.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Wauw! dat is gewoon zonde om op te eten

Geplaatst:

Jeetje wat prachtig mooi..en lekker denk ik. Het volgende moestuinforum bij jou Thessa?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Net gelezen: Geitenwollensokkensalade op de site vanhttp://www.michielbussink.nl/artikelen.php?id=3&aid=45 ( Het verhaaltje erbij is ook leuk)

Snijd een paar sneden brood in blokjes en bak die met wat gehakte teentjes knoflook in olijfolie knapperig. Was en slinger een krop sla en verdeel de sla over 4 borden. Maak een vinaigrette van 6 eetlepels olijfolie, 2 eetlepels azijn, mespunt mosterd, zout en peper. Halveer twee ronde verse geitenkaasjes overdwars en gril de vier helften in een vuurvaste schaal totdat de bovenkant lichtbruin is. Voorzichtig bij de sla leggen, verdeel de vinaigrette over de borden plus de croutons. Tjonge, wat kunnen die geitenwollensokkentypes toch lekker koken.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Geitenwollensokkensalade..lijkt me lekker, en dan toe die prachtige taarten van Thessa!!!

Geplaatst:

leuk topic maar even voor de duidelijkheid, geitenwollensokken bestaan niet......want....geiten hebben HAAR en geen WOL.

schapen hebben WOL. (totaal andere struktuur dus)

zo. *van de zeepkist*

ik ben ook zo'n typje.

naast de inmaak van jam, marmelade, likeuren en chutneys....bak ik mijn eigen zuurdesembrood en ander gebak.

ik spin garen (van WOL maar ook van ander dierlijk spul en ook van sojabonen...) en daar maak ik dan projecten mee....breien.....ja SOKKEN OOK daar is het ooit allemaal mee begonnen......

als ik de kolder in de kop heb (gebeurt nogal eens de laatste tijd want heb bliksem inslag gehad in die kop begin juni) dan probeer ik van mijn voorraad wol af te komen door te vilten.

oja maak ook nog bodylotion/ bodycreme, bodyscrub en dat soort spul....

tot overmaat van "ramp" ben ik ook nog consuminderaar....nog geitenwollensokkerig....

win ik nou een taart??? *kwijl* (wat een taarten zeg kwamen hier voorbij...kreeg er honger van)

Geplaatst:
weet ff niet meer wie het vroeg maar hier zijn de geitenwollensokken te bestellen

http://www.sokshop.nl/shop/3-paar-geitenwollen-sokken-kort-David-Domb--mt-39-42-t-m-45-46--p-661.html

ik zie staan WOL....wie zegt dat het geitenwollen sokken zijn? als dat echt is wat je zoekt dan zou ik dat eens navragen...(nieuwsgierig wat je als antwoord krijgt dan)

zie ook hier!!! http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/50630-de-geitenwollen-sok-sok-sik-en-symbool.html

aangepast door Gast

Geplaatst:
weet ff niet meer wie het vroeg maar hier zijn de geitenwollensokken te bestellen

http://www.sokshop.nl/shop/3-paar-geitenwollen-sokken-kort-David-Domb--mt-39-42-t-m-45-46--p-661.html

ik zie staan WOL....wie zegt dat het geitenwollen sokken zijn? als dat echt is wat je zoekt dan zou ik dat eens navragen...(nieuwsgierig wat je als antwoord krijgt dan)

Dit staat er bij: Samenstelling: 50% wol, 35% acryl, 15% polyamide. ik vraag even of het wol is of haren zijn..

Geplaatst:

zie ook hier!!! http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/50630-de-geitenwollen-sok-sok-sik-en-symbool.html

Weer een illusie armer... de geitenwollensokken worden van schapenwol gebreid....

Geplaatst:

Ik heb mijn hele leven nog nooit nagedacht over het begrip geitenwollensok.

En nu moet ik het weten ook.

Ik zoek het op.....

*zoekt*

Wat zou kunnen: geit was vroeger voor armelui (armelui's koe), sommige geiten geven wol. Geitenwollensok is niet netjes. Het is werkkleding.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Thessa, wat een heerlijk en geweldig mooi uitziende taarten!

Jij kan zo bij een banketbakkerij aan t werk. Hoe lang doe je ongeveer over 1 taart?

Good things come in small packages

Geplaatst:

wat een leuke reacties !! enne ze zijn ook nog lekker !!

hier is het maken van marsepein taarten een hit,

veel mensen in mijn omgeving maken taarten op deze manier en vele nog mooier als die van mij....

de banketbakker slaat de plank echt mis hoor mij ons....de taart ""leken"" maken hier mooiere taarten

ha ha de taart bakken duurt maar een half uur, maar het mixen van het beslag, botercreme enz en opmaken ongeveer 3 uur.....

de strik moet je 3 dagen tevoren al maken die moet uitharden en geplakt worden ivm de kleurtjes....maar o zo leuk om te maken!

mocht je ook willen beginnen kijk eens op http://www.detaarsupper.nl !! er worden ook cursusen geven ...

ik doe het nu ongeveer 2 jaar met veel plezier, en de familie en vrienden zijn er blij mee !!

zoals de vrienden die baby''s krijgen.....leuke kraamtaart een nichtje die haar verjaardag's taart met mij wilde maken, een neefje die perse een treinen taart wilde, mijn zus heeft een aardbeienbedrijf dus het personeel even in de watten legen........enz enz....ik verzin het wel

wilde foto's bijvoegen maar lukt weer niet......wat jammer dat het veranderd is......

236_1ae74633204e02749f1f98ce8d85dfc0.jpg

en vandaag lukte het wel !!

voor wie de taart te veel werk vind zijn cup cake's ook heerlijk en leuk !! vooral leuk voor de kids

236_96f7dbd5cb3a00b4b76526721464fe2d.jpg

Geplaatst:

Mooie taarten

Heel af en toe maak ik ook zo'n taart.

Of met fondant of met marsepein, maar zoals gezegd veel werk.

Momenteel bak ik alleen cake's en appeltaart.

Geplaatst:

Wow Berti van mij krijg je de hoofdprijs. Hoe krijg je het voor elkaar zoveel zelf te doen. Ben al blij m'n moestuintje erbij te kunnen doen en dat nog wegens tijdelijke arbeidsongeschiktheid. Pff. wat een handigheden. Knap hoor.

Prachtige taarten Thessa, kom zelf niet verder dan monchou taarten. Heb eindelijk een simpel recept gefrummeld voor 2 grote taarten tegelijk. Bij een feest kan de visite kiezen tussen deze en appeltaart. Toch, hoor niemand klagen; "Walgelijk lekker" was laatst het compliment .

Knip ook de haren van man en kids, ooit een 10 daagse cursus gevolgd.

Heb genaaid, gebreidt, gehaakt, en dat lukte best maar het zijn niet zo mijn dingen, te weinig geduld.

Ben boerin geweest en heb gezuiveld.

5 kids op en - gevoed

En dus nu moestuinieren en inmaken uitproberen op verschillende manieren.

Zelf "medicatie" is in ons gezin gebruikelijk, net als masseren.

Vindt het zo ff voldoende en ben er best tevreden mee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.