Jump to content

Varkensvlees-verkoop op de MTFD 7 oktober 2018

Jorieke123

Recommended Posts

Ook op deze MTFD hebben we weer varkensvlees om te verkopen.

We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, schnitzels, braadworst, etc. We delen het varken dus netjes op, en verdelen het over de pakketten. 'Gekke' zaken als poten, rug/niervet en organen zitten er niet standaard bij, die zijn wel los te bestellen tegen 5 euro per kilo.

Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende lapjes/zakjes vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen.

Boven de 3 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik. Behalve de varkenshaas, daar is zo weinig van dat we die alleen in de zwaardere pakketten stoppen.

Het vlees is netjes vacuüm verpakt, en diepgevroren. Neem een koelboxje of gewoon een bak of doos mee met wat koelelementen en het blijft nog vele uren koud genoeg om niet te ontdooien.

De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat!

Deze keer zijn er ook weer gemengde worstpakketten (zelfde prijs als het andere vlees), en VEEL rookworsten die los meebesteld kunnen worden.

pakket-vlees19311501916929.JPG

worst-vlees75711423587865.JPG

IMG007727761495351622.JPG

grillworsten-194971484306412.JPG

Graag 7 kilo aan pakket...zitten daar ook Gelderse schijven bij? Want die waren erg lekker

En thuiskok wil ook graag een kilo of 2 aan braadworsten..kan dat? En 4 rookworsten....kan ie zich weer uitleven in de keuken..

Geloof dat mijn collega ook een bestelling wil gaan doen, maar dat hoor je dan nog..

• 2 weeks later...

Net de slager aan de telefoon, en hij vindt het vlees te vet voor grillworst, gelderse schijven, braadworst, en bbq-worst. Wel geschikt voor rookworsten, knakworsten, en boeren metworst.

Van de volgende varkens laten we dan nog wat slavinken, braadworst, en toch die grillworst maken. En Gelderse schijven hadden we van het vorige varken nog meer dan genoeg. Dus zo krijgen we toch een mooie mix.

Maar uh... er zijn dus VEEEL rookworsten te koop straks Gelukkig zijn die errug lekker

Oh ja, ik heb dus gezegd dat ik wel Gelderse schijven kan bakken die dag, maar zoveel hebben we daar uiteindelijk niet van nu er vooral rookworsten zijn gemaakt van dit varken. Over 2 weken laten we nog wel het 1 en ander maken, maar vooral grillworst, slavinken en braadworst.

Ik zorg dus wel voor meer dan voldoende rookworst voor bij de lunch

• 2 weeks later...

Nog liefhebbers voor koudgerookt (en gezouten...) kinnebakspek? We zullen volgend weekend aardig wat van die mooie stukken spek terug krijgen van de slager, en die kan ik nog net voor de MTFD zouten en roken.

Het is wat vetter (maar dan dus wel lekker zout en gerookt vet ) en zachter dan buikspek, dus keihard uitgebakken spekjes kan je er niet van maken, ze blijven altijd wat zacht. Maar wel erg lekker door de stamppot of andere gerechten (met kruidenroomkaas en spinazie door de pasta bijv. Zo'n snel en goedkoop studentengerecht )

Als je zelf aan de slag wil dan kan ik ook een hele kinnebak (meestal zo'n 1 tot 1,5 kilo) voor je apart leggen. Met of zonder zwoerd.

Onbewerkt aan 1 stuk: 10 euro per kilo.

Gezouten, gerookt, en verpakt in kleinere stukken: 15 euro per kilo.

IMG535130101531839184.JPG

Komt goed Cis!

Niet dat ik jullie nu de hele tijd kassa-koopjes wil verkopen hoor, zo last-minute. Maar ik heb net een ham versneden, en ik heb mooie dikkere plakken gemaakt waar je mooie reepjes van kunt snijden voor door gerechten.

2 euro per plak (van 100 gram, er zijn ook lichtere verpakkingen)

IMG619216141538150355.JPG