Goldfish Geplaatst: 29 september 2018 Auteur Geplaatst: 29 september 2018 Hoewel de vruchten beter nog een week of drie kunnen hangen, heb ik komend weekend mogelijk wel al Chayote / Gestekelde Labusan voor de liefhebbers die volgend jaar een komkommerachtige willen proberen die in een Nld zomer tot 10 meter lange ranken kan maken. Vrucht, wortel en jong blad is eetbaar. Quote
Goldfish Geplaatst: 29 september 2018 Auteur Geplaatst: 29 september 2018 Jorieke: ik laat midden deze week willen hoeveel meter draad en van welke dikte ik wil gebruiken. Zal niet over vragen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 september 2018 Geplaatst: 29 september 2018 wel al Chayote / Gestekelde Labusan voor de liefhebbersIk doe er graag weer eentje mee.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 Vincent jij hebt 3 vijgensoorten staanPeretta en Two-Timer maar bij Fruitbomen net staat deze als Perretta two timer te koop.Weet je zeker dat het 2 verschillende soorten zijn? Quote
Goldfish Geplaatst: 30 september 2018 Auteur Geplaatst: 30 september 2018 Ja want ik volg hier de Lidl labels, waar ik wel enig vertrouwen in heb. Two-timer is wel een suffe naam geef ik toe. Er zijn wel meer vijgenrassen die o.a. dankzij de fantasten van Lubera (en eerder bakker.com) als dubbel dragend verkocht worden. Nu klopt dat wel want - in theorie- want wie de zgn Breda oogst weet te redden van de vorst in de winter, kan ook in Nederland tweemaal oogsten. Maar de praktijk ? Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Had jij nog wat leuks gezien bij me buurman? Zie namelijk dat we nog geen ruil hebben Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Goldfish Geplaatst: 1 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2018 (aangepast) @ Kruidenvrouwtje. Jawel want ik heb een groen kratje "gehuurd" in ruil voor Grootmoeder. Als je per se wat wilt geven doe dan maar een paar knoflook tenen als die anders in de weg liggen. Rose de L heb ik zelf , maar viel tegen qua omvang dit jaar). Die fruitstruikjes... ja daar waren wij nog niet over uitgedacht (hoeveel, soorten etc) dus dat moet een ronde wachten (of wachten totdat vd Spek zijn prijzen na de herstvakantie terug brengt naar 1 a 1.50 euro het stuk). Valter L is leen ik vanzelfsprekend uit, wil hem natuurlijk wel over een paar maanden weer terug hebben. 1 oktober 2018 aangepast door Gast Quote
Goldfish Geplaatst: 1 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2018 Ik ga morgen/dinsdag halverwege de ochtend twee MTFD orders ophalen bij Fruitbomen.net Morgen tot een uur of 10 heb je nog kans mij een opdracht mee te geven ! Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Dacht dat groen kratje op een luxe resort vakantie was Boek gaat ook uit logeren dussss dan heb ik nogsteeds een schuld. We maken het tzt wel goed als boek terug breng De Rose bevalt me helemaal niet zo... Kwa grote en bewaaropties. De opbrengst verder is prima weinig uitval. Maar zelf ga ik andere soorten planten om te zien wat me beter bevalt. Sowieso soft necks in combinatie van scherper/zachter voor koken/salades. ALS die tuin heb kunnen ze ook eindelijk de grond in Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Goldfish Geplaatst: 5 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2018 Wie vroeg er in haar lijstje om AquaDulce Tuinbonen ?! Ga zelf ook zaaien maar kan ook wel wat missen.... hoeveel zaden zijn gewenst? EDIT: dat is Anna3 Quote
Anna3 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Toch nog tuinbonen Kijk maar wat je kan missen, een paar om nu zaaien eens uit te proberen is al leuk Quote
Goldfish Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 Heb ook winterharde erwten eventueel Anna3! Quote
Goldfish Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 Wil iedereen even mijn lijstje met RUILS doornemen op de 1ste pagina ?! Quote
Claudy Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Hai VIncent, Je krijgt van mij tomaat blusg tiger en topaz of Huan groetjes Claudia Quote
Goldfish Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 @ Anna3 : 2 vd 3 gevraagde rassen heb ik voor je geworteld, de derde is niet geworteld maar neem ik mee op goed geluk. Verder heb ik eventueel Lucida Perfecta voor je of Guirlant. Quote
Goldfish Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 Dank je wel Claudy, ook namens mijn buurmeisje Marie . ik heb 2x Vima Xima voor je, een van de late enkel dragers dus hopelijk net wanneer je terug bent vakantie. Zeker wanneer je de plant niet in de volle zon zet, maar net even wat meer half schaduw. Quote
Goldfish Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 @ Anna3: ik check zo je lijst je nog, maar anders wil ik mijn tegenruil reserveren voor een volgende MTFD/ MTFD voorjaar 2019. Quote
Goldfish Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2018 (aangepast) Codering aardbeien: Geen sticker = DriopeEen = Koningin LouiseTwee= ThemisDrie = AmphririteVier = Melia @ Mellie, Spitskool : Lucida Perfecta & Guirlain (G) 7 oktober 2018 aangepast door Gast Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.