Geplaatst: 2 januari2 Jan Auteur @woldistel is het ook, daarom ook iets minder zout en iets meer olie [emoji12] velletjes haal ik er ook nooit af. Lekker bezig vandaag met je inmakerij! Ik heb ook mega veel energie en ga lekker een pot ingemaakte champignons opeten [emoji38] niet maken.
Geplaatst: 4 mei4 Mei Mijn potten zijn al lang op, dus ik ga vanmiddag maar weer eens wat maken. De vorige keer heb ik de geroosterde paprika met al het vrijgekomen sap zo in de gesteriliseerde potten gedaan, deksel erop en op ‘n kop laten afkoelen. Maar omdat we het koud eten en dus niet meer verwarmen, vroeg ik me af of dat voldoende is om botulisme te voorkomen. Of is het in dat kader verstandig om de gevulde afgesloten potten nog na te steriliseren in een oven van 100 graden voor 20 minuten? Ik doe ze in hakpotjes. Knallen ze dan niet uit elkaar? En is het überhaupt nodig? Wat doen jullie? @appelvrouw ik las in het tomatensaus-topic dat jij dat volgens mij doet met gevulde sauspotten. Wat is jouw ervaring hiermee (dichte gevulde potten in de oven)?
Geplaatst: 4 mei4 Mei Ja dat ging altijd wel prima wel goed op de deksels letten die moeten absoluut niet beschadigd zijn, ik verhitte de potten goed door en liet ze in de oven afkoelen. Ik deed dat bv met appelmoes en ratatouille. Iemand wees ons er wel op dat de deksels van die rubber binnen randen hebben die misschien reageren of iets afgeven bij verhitting🤔 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 juni16 Jun Amai Mellie, je hebt hier een hype gecreëerd ;-). Gisteren ook maar eens een grote lading puntpaprika's (onverwacht gekregen) op deze manier klaargemaakt. Geweldig lekker is dat! Dit wordt ons gerecht voor op de warme zomerdagen als je geen fut meer hebt om te koken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.