JdS Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Hallo allemaal, nog een vraagje. Ik wil graag framboos en japanse wijnbes planten in de volle grond (heb ze nu nog in potten). Is het mogelijk het stuk waar ik planten plant tot een bepaalde diepte (1,5 m?) te omringen met worteldoek? En zo te voorkomen dat er overal (bv. bij de buren) nieuwe scheuten opkomen? Vanaf welke diepte komen deze scheuten op? Als ik het doek tot iets dieper laat lopen, moet de plant toch binnen dit stuk blijven? Alvast bedankt!groeten JdS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Jds, framboos kan je omringen met eender wat, zolang het niet doordringbaar is voor de wortels, zelfs met resten van plastiek platen, 30 cm in de grind moeten voldoen. Geen 1,5 m hoor !japanse wijnbes moet je niet omringen omdat ze elk jaar nieuwe scheuten geven op dezelfde wortelstronk, ze kruipen dus niet voort. Tenzij je de lange stengels op de grond laat liggen. Op het einde ervan zetten ze weer wortel (is zoals "afleggen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Wijnbessen verspreiden zich met vogelpoep, dus die krijg je sowieso overal Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 precies, bovendien denk in niet dat worteldoek dat tegenhoud als ik zie dat aardbeien en soms gras zich ook al eens door het worteldoek heen nestelen.... Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Verspreiding van zaad door de vogels buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Daar kan je met worteldoek ook niet tegenin gaan. En wat worteldoek betreft, er zijn verschillende kwaliteiten in de handel. Ik heb ook stukken dichtgeweven en van een andere leverancier lichtgeweven (en goedkope). Niet verwonderlijk dat door deze laatste sommige wortels toch door kruipen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts