Tien Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 Hallo ik ben Tineke (maar als ze me roepen is het meestal: Tien ). We zijn als gezin in 2016 naar Zelhem verhuisd. Achter ons huis ligt een klein bosje en daar achter ligt een moestuinencomplex(je). Toen werd de verleiding wel groot om ook een tuintje te gaan huren. Mijn man en ik zijn hier begonnen met het plaatsten van verhoogde bakken van 1,50 bij 1 meter en tussen de bakken hebben we antiworteldoek gelegd met houtsnippers. Het grote voordeel van de bakken vinden wij dat het overzichtelijk blijft. We hoeven geen grote stukken om te spitten of onkruid te wieden. We kunnen elke keer als we er komen 1 of 2 bakken onder handen nemen en zo blijft de tuin eigenlijk altijd netjes. foto van vorig jaar. Het eerste jaar groeiden de groenten eigenlijk al als een tierelier en we dachten dat dit wel beginnersgeluk zou zijn maar ook dit jaar mogen we niet klagen.Ik ben al wat langer lid van dit forum en heb al heel veel gehad aan de vele tips en weetjes die er op het forum te vinden zijn.Daarom vond ik het nu ook wel eens echt tijd worden om me netjes voor te stellen. Afijn. Foto's zeggen meer dan woorden dus hier nog een paar plaatjes: Foto van dit jaar. Ook dit jaar heb ik alweer heel veel mogen oogsten. Groetjes Tien Quote Groetjes, TienMijn blog
Patrijs Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 Welkom Tien, Mooi dat je de oogst zo naar huis kan kruien!Zijn de asperges ook van jullie, en wat een brave waakhond ! Quote De moestuin van Patrijs
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 Welkom Ziet er mooi uit Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Jorieke123 Geplaatst: 29 september 2018 Geplaatst: 29 september 2018 Welkom! Dat is in de buurt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tien Geplaatst: 30 september 2018 Auteur Geplaatst: 30 september 2018 Dank jullie wel voor het warme welkom. De brave waakhond (ahum) is Monty onze Welsh Springer Spaniel, een heerlijk vrolijk maatje van 1,5 jaar oud inmiddels. De asperges aan de rechterkant op de foto zijn niet van ons, het zijn hele oude planten die maar weinig meer opleveren. Daarom is dat stukje grond vrij gekomen en krijgen we dat deel vanaf volgend seizoen erbij, maar dan zonder de aspergeplanten. Op dit moment hebben we er nog wortels, prei, boerenkool en spruiten in de bakken staan. Ook staat er nog wat paprika onder een plastic huifje. Ik hoop dat er nog wat rood worden voor de vorst echt de planten kapot maakt. Quote Groetjes, TienMijn blog
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Welkom Tien! Dat ziet er goed uit, ook handig met die bakken en houtsnippers. Je ziet het ook steeds meer hè? Succes nog met de laatste groenten dit jaar en veel plezier op dit forum! Groetjes! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Heleen1963 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Hoi 10 , Welkom , en leuk dat je je voorstelt !! Jullie tuin ziet er goed uit zeg !Ik hoop dat dat "beginnersgeluk "aanhoudt en dat je meer en meer inspiratie krijgt , mede door dit forum groetjes , Heleen1963 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.