Mariekeenfrance Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Hallo ik zit met een vraag, Hoe zit het eigenlijk met afstanden tussen bestuivers? Moeten de bomen dicht bij elkaar staan og is een afstand van enkele tientallen meters ook goed?Groetjes! Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Van 10m not enkele kilometers... Afhankelijk van de boom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 12, 2018 Share Posted October 12, 2018 Hangt vooral af welke manier bestuiven je bedoeld. Handig is als je weet of je dus insecten nodig hebt voor de bestuiving, of dat het misschien een windbestuiver is. Hazelnoot bv is een windbestuiver ( of eigenlijk zelfs beide : wind én insecten ) Maar goed, je zal insectenbestuivers bedoelen, dan gaat het om maximaal een paar honderd meter; bijen en hommels hebben een zoekgebied rond hun thuishaven van een paar honderd meter, ook weer afhankelijk van wát voor bij/hommel. Andere insecten houden van dichterbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariekeenfrance Posted October 13, 2018 Author Share Posted October 13, 2018 Ik bedoelde idd door insecten. Wij hebben in onze tuin toch vaak dat bomen in de bloei staan en toch nog even een vrieskou eroverheen gaat. Aan de andere kant van het huis hebben wij een tui die op een lager niveau ligt en nooit last heeft van kou. Dus daar komen nu ook fruitbomen. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts