Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Nee, de fles heb ik niet meer. Ik herinner me dat er ook citroen in zat.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

• 4 weeks later...
Geplaatst:
Heeft iemand nog andere recepten voor lekkere siropen van kruiden?

Muntsiroop

100 gram muntblaadjes (eventueel vermengt met citroenmelisse)

het sap van 1 a 2 citroenen

1 liter water

500 / 600 gram suiker

Het water met het sap van de citroenen aan de kook brengen en over de muntblaadjes gieten. Laat dit mengsel 24 uur staan en roer het af en toe om. Zeef de vloeistof en voeg de suiker toe. Breng het mengsel weer aan de kook, giet in flessen en laat afkoelen.

Moet deze siroop aangelengt worden met water ?

Groetjes

Geplaatst:

Ja

Geplaatst:

Je kan er ook wodka mee opleuken, zoals zo'n raket mixje hebben we gemerkt.

Players only love you when they're playing.

• 11 maanden later ...
Geplaatst:

Heb hem net weer gemaakt. Deze keer een paar blaadjes limonadeplant toegevoegd bij de melisse. Vind ik persoonlijk lekkerder. De kiddo's vonden het vorige keer naar 7up smaken - eens kijken wat ze er vandaag van vinden.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Lijkt me ook lekker,ik heb nog een grote pol citroenmelisse staan.Je kan erook zalf van maken.Dat is goed tegen gesrongen lippen en koortsblaasjes.Het werkt erg goed, heb ik afgelopen week gemerkt.Ik was deze keer in een week tijd van mn blaasjes,en de korstjes af. Nog nooit hielp iets zo snel.

Geplaatst:
  • Auteur

Indy:

Hoe maak je zalf met citroenmelisse? Heb zelf niet vaak last van koortsblaasjes, maar mijn arme dochter wel heel vaak....

Geplaatst:

Ik kocht de vaseline met aloë vera bij de action,die smelt je au bain marie,dan doe je er een flinke hoeveelheid citroenmelisse bij,en je laat het een uurtje sudderen.Daarna laat je het een nachtje staan.De volgende dag maak je het weer au bain marie warm,en zeef je de citroenmelisse er uit.Je houdt een mooi groenig zalfje over.

Geplaatst:

Ook een goede tip van die zalf!

De kinderen vonden de 7up achtige siroop (uit alleen maar citroenmelisse) lekkerder. Dit gaat ook wel op. Ik hoop dat ik nog een kan maken met gewoon citroenmelisse dit jaar. Zijn de kinderen ook weer blij. - Je zult in de gaten hebben dat we het aanlengen met bubbeltjeswater.

Geplaatst:
  • Auteur

Indy: bedankt, ik ga de melisse zalf morgen maken. Heb nu munt met citroen in water staan voor muntsiroop, maar die moet nog een nachtje over staan!

Geplaatst:

jootje die citroenmellisse siroop...

Hoeveel water doe je bij 2 handjes blad?

Ik wil het ook eens maken aangezien ze hier ook graag limonade. Mijn oudste dochter werd al blij toen ze in frankrijk citroen limonade zag staan en ze is dan ook erg blij met de citroenmellisse in de tuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic