Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

31d26357a3a1df2fcb376cc3113bb522.jpg

Paradicom, papriká en hagyma uit eigen tuin. Ik ga vandaag samen met de buurvrouw Lecsó maken. e10268060a08094e14d6fb42890753b1.jpg pepertjes zijn uit de tuin van de buurman.

Geplaatst:

Eet ze motormuis!

Wij hebben gado gado gegeten met in de rijst eigen sereh en hoe heet dat citrusblad ook al weer? Dat. Altijd geinig.

een geheim Moluks familie recept van een goede vriendin gebruikt voor de saté saus met ook van alles uit eigen tuin. Sorry, geheim recept

Worteltjes en boontjes uet en wat nog meer? Laatste Eitjes van madame kip erbij. Ze is in protest sinds de kuikens er zijn en van de leg. Dus no more eggs voorlopig.

Een komkommertje in zoetzuur met wat kruidnagel. Heel prikkelige schil. Totaal anders dan wat het had moeten zijn.

Ik wilde lange komkommers. Diverse soorten gezaaid. Ik heb deze.... qua smaak prima, maar die stekels!

Hij staat hier links onder de bramen op de foto. 4b3f4446268be294c3737926ef885a4b.jpg

Nog bramen toe.

Geplaatst:

Onder de noemer ga ik nog eten uit eigen tuin.

Vandaag begonnen met knoflook en uien poeder maken. Achterstallige klusjes

Ondertussen staat de courgette soep te pruttelen

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

En wij ook courgettesoep met munt en knoflook. En een enorme berg frieten van de Rosabelles uit de tuin. Mmm we hadden niet eens meer plek voor een tomaatje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Courgettesoep staat zeker nog op de planning maar moest even wachten tot de planten op gang waren en dat is nu zo... enorm gegroeid die dingen dus nu ook steady aanvoer.

Heb ze natuurlijk al wel dóór de soep en andere zaken gegeten.

Maar vandaag lag de mais Jade Green op mijn bord. Alleen was deze zeker niet Green... maar toch duidelijk prachtig (donker) blauw...

Heerlijke mais, zo van de plant af ook heerlijk om af te knabbelen en koken bederft zeker niets aan die smaak.

Trouwens gewoon gegeten met roomboter en zout.

Geplaatst:

Verse groene boontjes, binnen het uur na de oogst op het bord, jammie.

Gekookt,

aangestoofd met grove stukken ajuin en lekker veel gezouten spek,

goed gekruid met zwarte peper en een vinaigrette sausje er doorheen (olijfolie, mosterd, peper en zout en ciderazijn).

Met krielaardappeltjes en een zacht gekookt eitje.

Lauw warm gegeten.

Mmmh, lekker hoor

Geplaatst:

Spagetti met courgette, en verse tomatensaus. Alles uet, ik had eigenlijk ook nog even zelf pasta willen maken, maar wegens echt geen tijd een pakje er in gemikt

Geplaatst:

Haha, de laatste 2 nectarines!

Klein, maar veel smaak. Leuk man. Het was op voor er een foto van het duo gemaakt kon worden.

Geplaatst:

Plaatje Jootje! Ik krijg spontaan zin om te bakken, hè wat naar!

Wij hebben pruimen uit de oven gegeten met bietjes en kruiden. Té lekker zeg.

Het is een vega gerecht maar ik had er een keurige lap biefstuk bij met gebakken knofjes en een uiensaus. Volgende x met couscous. Dan wel vega. Lijkt me heerlijk erbij. Kinderen vonden het ook verrukkelijk en willen dat ik het morgen weer maak.

08ee2f6da544c318947e525ca1bbe24f.jpg

3a5d7c57ccfe6009f6e913f17805034f.jpg

Geplaatst:

Mmmmmmm, Turkse frietjes! Té lekker dus ik eet het max 2 x per jaar. Eet mezelf zo vol dat ik altijd met buikpijn eindig. Maar dat is het waard.

Men neme een berg aardappels. Minimaal 2 x zo veel als je normaal zou doen voor je gezelschap.

Schillen, door de helft en in plakjes snijden. Afspoelen. Zouten.

7e8ce02f6254a81758c2a399c90baa8a.jpg

Frituren. Ik gebruik altijd zonnebloemolie in een hapjespan. (Frituur max 2 x per jaar, dus geen speciale pan oid)

2783246cea48da0ce031a5ee3dae3ec0.jpg

Ondertussen tomatensaus maken. Tomaat en pittige peper heel fijn snijden. Met een lepel zonnebloemolie zachtjes bakken.

Courgette in plakjes snijden. Frituren.

Aubergine in plakjes snijden. Frituren.

Pepers frituren. Scherp, mild,

Maakt niet uit. Wat je lekker vindt. Wij hadden van pimentos de padron, want alle scherpe pepers zijn ingemaakt.

718b9643751373e25b5c21fb6f2a5ef1.jpg

2c653a4ba8fa22b1f35e75b31d2a9954.jpg

Serveren met al je groenten met tomatensaus en yoghurt met geperste knoflook erdoor. Ik had er voor de leuk nog wilde knoffel bloemen op. Serveren met Turks brood en niet je vingers erbij opeten.

691476c1526fcb5609ab81e580c4feac.jpg

De 5-jarige had trouwens de enige scherpe pdp te pakken... gelukkig nemen ze altijd een klein le 1e hap en anders is de yoghurt niet ver weg

Geplaatst:

Wauw wat grappig, nooit geweten dat je pepers kon frituren! (ofwel alles kan opzich in eem frituur, maar om het jn een gerecht te bedenken, haha) worden ze heel vettig of ook lekker knapperig?

Hier twee keer daags courgette. Courgette door de havermout als ontbijt en courgette met soyastukjes tomaat (ook eigen) en olijf ovenschotel. Echt de meest dankbare groente vind ik het (hoor vaak dat mensen ze zat zijn. :P), amper werk, kan in bijna elk gerecht en makkelijkste groeier

Geplaatst:

O, dat ziet er echt heerlijk uit, Mellie! Ik heb net een lading paarse boontjes geplukt, voor vanavond. Samen met spek,ui,knoflook, peper, en krieltjes, lekker !! Zo eerst ff werken.

Geplaatst:

Dank! Is zeker een aanrader. Je bent wel even bezig ermee overigens.

Gisteren Charlys laatste stuk parmezaan en eigen kaas door de bechamelsaus geroerd voor een mega moussaka. Een grote tomatensalade erbij. Was te veel uiteindelijk heel bijzonder. Normaal gaat alles glad op. Erbij 2 mojitos met ingevroren limoensap ijsklontjes met eigen munt en zelfgemaakte suikersiroop. Mmmm. Dat kan vanavond best wel weer!

Voor vanavond alleen tomatensaus met aubergine en paar pittige pepers op het menu met yoghurt voor erbij. Een klein gedeelte van de tr frietjes dus in feite. De rest moet ik nog bedenken.

Geplaatst:

fc05aad7b971f9b931dc5f25f6b9ae2e.jpg

Bruschetta! Het voorafje. Voor ik boe of bah kon zeggen, was er nog 1 van over. Uit eigen tuin het brood van de Turkse bakker. 4 soorten tomaat uet en knof met basilicum. De olijfolie is een 1e persing van een eco boerderij in Italië. Lekker grassig.

Geplaatst:

Eigen aubergientjes gebakken in olijfolie en opgepeuzeld met veel Turkse Yoghurt met knoflook en munt. Zaaaaalig.

En allerlei groenten in de pan: jonge courgettes, knof, ui, boontjes, tomaatjes, aubergine, tijm, basilicum. Was bedoeld om bij de pasta te doen maar heb ik zo gegeten.

Geplaatst:

Gevulde paprika en aardappel met yoghurtsaus met wilde knoffel en een salade van de dochter die Peruaanse postelein, tomaat, pepermunt, basilicum en dille heeft geplukt. Helaas voor haar had ik al lollo biondo sla geplukt dus dat zat er ook in, plus zelfgedroogde oven tomaatjes in olie. Heerlijk. Was voor ik een foto kon maken, alweer op. Morgen weer. Ik maak altijd voor 2 dagen aangezien het aardig wat werk is.

Smiddags heb ik een Turkse omelet met eigen eitjes gemaakt en veel verse peper en tomaat. 4d144f0ccacb1ec9c97975c2330bbb39.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...