Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019


Mellie

Aanbevolen berichten

Ingemaakte pepers en tomaat open gemaakt voor diner Indiaas. 4ee0dc5a143c44c08f8eb53b6b99386f.jpg

 

Groene, rode en gele cherrys gebruikt en eigen knof met diverse soorten peper van afgelopen jaar. Potje had een verdwijntruc uitgehaald, vandaar dat ie nu pas op tafel kwam. De kruiden zoals pepermunt en koriander kwamen uit eigen tuin en ook gekocht, want had te veel koriander nodig voor alle gerechten. Eigen yoghurt voor de raita, zelf paneer gemaakt voor de saag paneer en eigen yoghurt voor de tikka massala. Echt heerlijk gegeten! Was wel heel veel werk om Indiaas te koken. De curry vindaloo hebben we helemaal zelf gemaakt. Ow ja, in de linzensoep zaten wortels uet in. Een paar gaan nu zaad schieten overigens. Die heb ik laten staan. Was de paarse wortel en daar heb ik geen zaden meer van.

 

ab0f1c52f9f2ca92b23d24aa60c8eff6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondagmiddag een heerlijke BBQ bij Charly en haar man, ze hadden er echt een feestmaal van gemaakt! Met vele soorten geitenkaas, van melk van eigen geit. En lekkere lapjes en worstjes van hun eigen varkens. Een enorme salade (sorry dat die niet op ging ) met daarin al tomaten uit eigen kas!

Het was erg gezellig en erg lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

He cool, twee complimenten onder elkaar

Dank Jorieke en Appelvrouw!

Was zondag trouwens idd heel gezellig.

Hebben nog tot en met gisteren de restjes gegeten. De salade, maar ook dingen van de bbq. Zoals veldvarkenknakworsten.

Meeeen die dingen zijn toch zo fijn om te eten! Laatste restje druivensap van Angela en toe hadden we nog een halve luikse wafel met witte chocolade.

Vies lekker!

 

Vanavond sla uit eigen tuin maar weer es, en wat sugar snaps en een gehaktballetje.

Met een paar gekookte piepertjes. De laatste dit jaar hoor.

Volgende week ga ik een plant vroege piepers uit de wasmand trekken, ik heb goede hoop dat ze ver genoeg zijn voor een eerste maaltje

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er smakelijk uit, Patrijs!

 

Ik heb vandaag ( ook uit mijn rommelbak) voor het eerst amsoi gegeten....dat was lekker. Zaden zijn op, maar ga ik wel op zoek naar.

Simpel receptje opgezocht met uitje, peper, champignons en een boel sesamzaadjes. Lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15982fcad48f4997bf6c7fe57a4ad6a7.jpg

 

Kippetjes uit de oven met de nu al befaamde knoflookpasta en Siberische dragon. Niet zo lekker als gewone dragon overigens, maar dit is een vaste plant. Daarnaast veel knoflook, ui (en aardappel, tomaat en paprika) met knoflookpasta en chilipoeder gemaakt.

 

Salade uet met feta en ingemaakte pepers met tomaat van vorig jaar erbij.

 

abd03ff73523800783cb6bfaaa463bb7.jpg

 

Verse aardbeien toe.

Erg geslaagd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ff dat je Aristoteles de nek om gedraaid had! Maar dit lijken me grotere maatjes. Ziet er goed uit, Mellie!

 

Hier weinig speciaals. Friet met worstjes van de gril, spitskoolsalade en wat tuinboontjes. Alles behalve de friet uit eigen tuin.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo, Anna wanneer kom je weer naar France

Ik moet ze zelf maken natuurlijk he

Gegeten: nog steeds St Antoinesla, alhoewel het wel het laatste is, en nog little gems. Dat bij iedere maaltijd en afhankelijk van de zin bieslookbloemen, brons of groen venkelkruid, dille of basilicum erbij. Gisteren was het basilicum.

Sugarsnaps kort gekookt met schraapte boter. Asperges met veel peterselie.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...