Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019


Mellie

Aanbevolen berichten

Oooh....dat ziet er erg lekker uit, Anna!

 

Hier venkel gegeten, nog nooit gekocht....nog nooit gelukt om goede te telen en nu dus wel.

Zelden gegeten dus. Recept op het net opgezocht! Was lekker. Hier en daar wel een wat stugger/ harder blaadje....maar voor herhaling vatbaar!

image26501560970082.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Restje aardappels werd een alternatieve massaman curry met boontjes en sereh uet. Ook de rijst met sereh gemaakt. Het groeit als een tierelier.

 

Na het eten een schaaltje warme sütlü gegeten. Koud nog lekkerder, maar dat kan morgen pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla met knoflook, lente ui , dragonazijn en paprika, alles uet behalve het laatste.

Wokgroente van bloemkool, nieuwe aardappel, lente ui, asperge, peul , met saté van de super.

Alles uet, behalve het varken, en dat was niet eens echt lekker.

Het bord was al half leeg voordat ik aan een foto dacht.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Mellie, cool die artisjok!

 

Hier een zomersmaaltje, ik had geen köfte kruiden meer, maar met een beetje hulp van Google en keukenkastjes en tuin, kwam ik toch een heel eind. Ietsje uitgeschoten met de chilipeper alleen (braaand!) Maar daar is dat biertje voor / tegen.

 

d84332093f58dd4f6ebced394d85b76e.jpg

 

Alles UET

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Salade van nw aardappelen en verse doperwten en verse pesto. Uit mijn challenge kookboek. En iemand had mij een ander boek van Ottolenghi uitgeleend, Jeruzalem. Daar viskoekjes uitgemaakt, van verse koolvis uit de Noordzee ( kan je hier in Frankrijk overal krijgen, veel beter dan al die verre vis zoals tilapia e.d.) in tomatensaus op smaak gebracht met witte wijn, specerijen zoals komijn, koriander, zoete paprikapoeder en piment. Uit eigen tuin ging in de koekjes ui, knoflook, peterselie en dille. Een aanrader!

0050F41D-6E18-4EB2-8565-5772F22DC51255801561554283.jpeg18AFFA25-1179-4CC9-913B-4502E127CA3834271561554287.jpegD2C06048-841A-4164-B65D-11C32F4B521227761561554284.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemarineerde kabeljauw quiche, de kabeljauw gemarineerd in sinaasappel met olijfolie, knoflook en mediterane kruiden, de laatste natuurlijk uit eigen tuin zo ook de verse doperwten en minicourgetje

image55811561731814.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Patrijs, koken lukt me nog als ik het maar een beetje verdeel. En we eten wel extra lekker dus, normaal in deze tijd fiks ik ff wat snels omdat ik al moe ben als ik uit de tuin kom.

Morgen hebben we werk-ochtend in de dorpstuin met BBQ aan t eind vd ochtend. Daarvoor ben ik nu een linzensalade aan t voorbereiden, puylinzen met verse dille, bieslook en venkel en geroosterde citroen.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen pepertjes waarvan er 1 nu al effect had op mijn maag. Een Turkse kil die aangevreten was door een rups. Aan de scherpste zijde, dus die zullen wel ongevoelig ervoor zijn. Was echt heet. 1 peper was zo zoet als een paprika. Straks even kijken welke soort dat was. Dit werd begeleid met vers tr brood, nog warm van de oven! Een stukje vers geperste kaas met dille en een komkommertje. Tomaat was van eigen winkel. En als klap op de vuurpijl wel DRIE eigen eitjes! Heb ze opgespaard voor vandaag. Superleuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste tomaat uit eigen kas! Gedeeltelijk aangevreten door rupsen... dat was dan wel weer jammer. Maar wat lekker zo die eerste echte tomatensmaak.

 

e88b8941c4931a741284584bfd1beaeb.jpg

 

In een salade met oa rozenblaadjes. Was erg lekker. Ow ja en eindelijk weer eens spaghetti met pastasaus uit de vriezer. Nog wat verse knof en parmezaan van Charly erbij. Klein feestmaal. 6f70fc9629bc577acacc7fba34d392eb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...