Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mellie jij al beter?

Eend met Tie wrap rond snavel en nek? Verdorie, zouden ze de daders ook eens moeten ombinden dan zouden ze volgende keer 2 keer nadenken.

Eend uiteindelijk kunnen bevrijden?

Nog niet beter, maar het ziet er inmiddels weer wat rooskleuriger uit.

Voor de eend helaas niet... zelfs nog met een bootje het water op geweest, maar eenden zijn heel snel. Ik was ook heel boos overigens, maar later bedacht ik me dat het net zo goed per ongeluk gebeurd kan zijn. Het is weggewaaid, met opruimen niet in de kliko geëindigd maar er naast. Er zijn zo veel opties. Ik gok er op dat het niet expres was.

Zojuist een beetje de tuin gesproeid en ervoor een handje koemest korrels gegooid bij behoeftige plantjes. De kas bewonderd. Paar frambozen gesnoept. Niet te veel gedaan. De Rustig aan modus staat nog aan.

Geplaatst:

Gister de overwoekerde tuin bij mijn schoonfamilie gesnoeid, en weer toonbaar gemaakt. =)

Vandaag in de "gemeente tuin" een bermbrandje geblust. Op weg naar de supermarkt zagen we een smeulende bermbrand, mijn vriendin heeft de brandweer gebeld. Ik de auto geparkeerd, en begonnen met blussen, met melkpakken vol met water. Het brandje was uit een minuutje voordat de brandweer er was. Ik kreeg een vriendelijk bedankje, en de brandweer heeft het na geblust.

Oja die melkpakken vol met water heb ik standaard in de auto liggen, ik pluk hier en daar wel eens stekjes van planten als we een tripje door Nederland maken. Zo kan ik ze levend houden met dit weer als we weer thuiskomen. =)

Geplaatst:

Haha, held! Goed geregeld Grork!

Hier het nieuwe kippenhok gebeitst. Ik had tot 11:40 u de tijd, want daarna moest ik de kindjes ophalen. Ik voelde de tijd behoorlijk tikken. Tiktoktiktok.... het was nog net geen pokpookkkk

Uiteindelijk in minder dan 2 u gelukt. Maar dat was dan ook zonder gelummel flink doorpezen. Ook niet gemorst trouwens, want tijd voor afplakken had ik ook niet. Jeej!

Geplaatst:

Rupsenjacht geweest in de kas. Wel veel poepjes gevonden op black and boar tomaat, aubergine en Chinese 5 Color. Geen rupsen helaas.... grrrr baal daar zo enorm van. Zie ook steeds meer aangevreten pepers en paprika’s moopermopper. Stamp.

Na een half uur groen en scheel zien van het rupsenzoeken, de kas uitgegaan en de tuin water gegeven. De dompelpomp loopt nog. Heerlijk ontspannen geluid. De kipjes liggen onder de sequoia. Zo gezellig die dames.

Geplaatst:

Water

Onkruid -light versie-

Kippenhok beitsen -3e laag, pfffff, kan geen beits meer zien-

Rupsenjacht -scheel van al het close up groen-

Wat dat laatste betreft: ik blijf poep en aangevreten pepers vinden -de Chinese 5 colour blijft samen met de aubergine favoriet-, maar die rupsen vinden, ho maar.... ik laat de Chinese maar hangen. Dan mogen ze die kaalvreten en hopelijk blijven ze een beetje van de rest af. Insallah

Geplaatst:

De wintertarwe geoogst. De muizen hadden al aardig gesnoept.

Het spul ligt nu in de kas en in de garage na te drogen.

Nu nog kijken hoe ik moet dorsen en veel belangrijker: malen.

Ik moet op zoek naar een graanmolen ( om te lenen).

Op de foto's staat 2/3. De rest ligt in de kas.

image93101562616922.jpg

image51201562616945.jpg

Geplaatst:

Lie heeft een paar dagen geleden de boerenkooltjes in de tuin gezet, op de plek van de knoflook. Een laagje compost erbij en behoorlijk water. Zo ook de Nieuw-Zeeland spinazie maar dan op het bed van de tuinbonen en zonder compost..de tuinbonen zijn afgeknipt en de wortels in de grond gebleven.

En ik heb ze vandaag water gegeven..zo droog hier niet normaal.

Verder Twee kilo kruisbessen geoogst, geel en rood en er jam van gemaakt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

blauwschokkers geoogst, planten werden geel; kersen geplukt, framboos geplukt, andijvie weggegeven (had 5 plantjes en meestal zijn er slechts 2 voor ons over maar nu even niet), komkommer geplukt, oud aardbeiveldje opgeruimd, rupsjes asperge geplukt, water gegeven, haagwinde getrokken, pruim gedund, appel en druif wat gesnoeid, gezien dat het genoeg was

Geplaatst:

Boterboontjes geoogst (laagstam), idem witte en gele bietjes en worteltjes

Verder blauwe bessen, kruisbessen en enkele bramen nog

Nieuwe lichting boontjes voorgezaaid

Verder gewied en gras gereden

Geplaatst:

Gediefd bij de tomaten en blad weggeknakt en afgevoerd.

Komkommer geoogst

Wortels geoogst

Paprika-restje verpoot

Heilig boontje gelegd

Water gegeven ( what else? )

Tuurlijk wat pottengeschoven en shoppers verplaatst

Daarna begon het licht te stippen en gelijk

de moestuinparaplu's boven de meest dragende tomatenplanten gezet.

Emmers verzameld en wortels geschraapt.

............ o nee, dat laatste moet zodadelijk nog

Geplaatst:

Gisteren veel gedaan. Tuinaarde gesjouwd en in de tuin geleegd.

Gelukkig waren het zakken van 25 liter. Maar savonds in bed zei het lijf dat dat ook te veel was geweest. Afijn. Het was broodnodig.

Veel water gegeven. Pepers geoogst. Tomaten gediefd. Diefjes in de grond gestopt. Blijf het zonde vinden als blijkt dat ik te laat ben geweest en ze volhangen met bloemen. Bloemen geknipt. Paar planten in de volle grond gezet. Frambozen gesnoept. In de kas staan potten die water moesten hebben. De rest is automatisch, maar er was nog slang genoeg voor 1 pot. Moet nog geregeld worden voor de overige 5? 6? Geen idee hoeveel. De kas is bijna biet meer begaanbaar

Ow ja. Ik heb ook gras gezaaid waar mijn broer 4 grote houten palen uit het gazon heeft gehaald en een metalen parasolvoet waar ik me kapot aan ergerde. Niet eerder van gekomen. De parasolvoet was nog wel handig tot een dreumes daar ooit een flinke steen en stok in had gepeuterd. Handige typetjes die koters.... De parasol paste er daarna niet meer in. Dus.

Dat verwijderen moest pas 4 jaar gebeuren, dus het was geen seconde te vroeg Hij was op bezoek en vroeg om een schop. Ik vroeg waarom. Hij zei dat ik blij zou zijn en het hem vooral moest geven en jawel hoor. Ik was ook erg blij! Nu dus eindelijk opgelost. Hulde voor de broer! Erna nog een zak tuinaarde erop. Beetje aandrukken. Graszaad. Net erover. Sproeien. Voila.

Geplaatst:

Vandaag onkruid gewied,en de laatste aardbeien op gepot,nog wat druiven stekken geplaatst,maar even afwachten of t iets word

Geplaatst:
grasveldje gelegd bij dochter, thuis water gegeven daarna ging het 3 uur regenen hiero

Op eea manier zie ik nu de enige strip die ik ooit heb gelezen voor mij..

Lambik die met paraplu in de stromende regen de plantjes staat water geven.. Er stond bij elke dag water geven..

Ik heb het eea geoogst voor de 18de verjaardag van mijn jongste monster, err zoonlief!

Vieren dat ik alle 4 de heren naar volwassenheid heb weten te krijgen zonder alteveel kleerscheuren en dat nu afstraffen met worteltjestaart, groente dips en radijsjes is toch wel het minste wat ik voor mijn “baby” kan doen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Geoogst en gegeten...

Noir de Crimée, Tigrella en Goldiana

Handje blauwe bessen, handje blauwe bessen (niet gewogen maar loopt nu toch stilaan op zijn einde dus ja), kruisbessen, enkele aardbeien

Water gegeven in de serre, was ondertussen meerdere weken geleden en de basilicum begon te verslappen

Geplaatst:

Potten begoten met “muddy waters” uit de beek, na 3 gieters vullen moeten we een tijdje wachten voordat het gat waar we het water tappen weer volgelopen is. 3 lege bedden ingezaaid met groenbemester, zonder hoop op opkomst trouwens.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag alle uien gerooid. Wat een grote zitten erbij...

Waar ik vorig jaar haast niks had zoveel heb ik nu. Straks even de uien schoonmaken en touwtjes er om heen. Dan kan ik ze morgen ophangen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...