Patrijs Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Mijn ervaring is ook na een bui schoffelen, zeker als er daarna een periode met zon/wind komt, het droogt dan mooi op en de kleine onkruid kiemplantjes zijn in een paar uur verdroogd. Je moet dan wel kunnen, voorheen ging het steevast regenen als ik weer eens tijd had gevonden om te schoffelen. Vandaag twee bakken en twee potten peulen naar de tuin gebracht. Ze worden snel slungelachtig achter glas en er zou regen komen. Dus lastig buiten. Op de tuin in het kasje gezet, en de regen werd hier zonneschijn. Het vak waar de aardbeien moeten komen vlak gelegd. De knoflook opgeschoond van voornamelijk muuring.Gezaaid, geoogst en gekletst. Quote De moestuin van Patrijs
simonvb Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Hier op zandgrond vind ik het toch veel gemakkelijker schoffelen als het droog is en dan liefst ook daarna nog droog blijft zodat ik niets moet oprapen. Quote
laen Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Vandaag alleen wat omgezaagde boompjes met een Stihl zwitsers kapmes uit elkaar gehaald (ik bedoel.. kleine takjes en dikkere apart zodat er betere stapeltjes voor hakselaar komen). 2e jaar dat ik het goedkope kapmes gebruik en 0 leer geslepen maar nog altijd geweldig scherp en fijn om mee te werke . De eerste worteltjes zijn opgekomen in de koudebak, yay! En de prei! En de stengelui natuurlijk.. maar die maakte ik me geen zorgen om. Quote
Patrijs Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 met een Stihl zwitsers kapmes Toch even opgezocht wat dat is. Je hebt er zo een? Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Water gegeven! Ondanks dat het gisteren en vannacht heeft geregend, zijn sommige plekken kurkdroog. Andere plaatsen weer erg drassig. Kruiden geplukt voor het avondeten, paar kruiden vermeerderd voor mtfd en school. Dingen die naar de schooltuin gaan, bij elkaar gezet en de was buiten opgehangen. De zon heeft nog even haar gezicht laten zien. Was best koud overigens met de wind. Ow ja helemaal vergeten waar de meeste tijd in heeft gezeten. Ik heb de boot gehoosd! Quote
Bearded johnie Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Vandaag hebben we weer wat onkruid gewied en 6 rodekool planten in grotere potjes gedaan , stukje sloot uitgebaggerd met de hark ,uien gepoot en tuinbonen gekocht, de vliesdoektunnel durfde ik niet op te zetten omdat ze wind voorspelden hier aan de kust Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Het regent hier nogal maar 3 lavendel zaailingen opgepot en hibiscus allemaal bij elkaar in een grote pot gestopt. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 4 maart 2019 Geplaatst: 4 maart 2019 De broeibak verplaatst en zaaiklaar gemaakt. Morgen wil ik er wat spinazie, wortels en krootjes in zaaien.Verder gestart met spitten. Het weer was prima, In deze tijd moet je iedere geschikte dag benutten. Er wordt nog veel regen voorspeld.EInde van de maand hoop ik toch de eerste pootaardappels in de grond te stoppen. Dus stug doorspitten, met de rug naar het einde van de tuin. (dan zie je niet hoe ver je nog moet ) Quote
tuinLB Geplaatst: 4 maart 2019 Geplaatst: 4 maart 2019 Hier vooral veel regen, maar ik had vrij dus dan maar de paprika's en tomaten verplanten. Tevens wat andere zaailingen verplaatst en al wat bieten voorgezaaid die in de kas mogen kiemen. Verder al wat zaken uitgezocht die ik deze week nog wil gaan zaaien( of volgende week). Quote
Patrijs Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Vandaag het bed waar de aardbeien moeten komen gefreesd. Eerst nog compost toegevoegd. Twee oude douchecabineramen schoongemaakt en tegen het peulenrek gezet om de peultjes straks wat beschutting te geven. Twee rijen plantuitjes geplant. De laatste palmkool geoogst. En geschoffeld, het droogt mooi op met de wind en zon. Quote De moestuin van Patrijs
Veldjesgraaf Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 gezaaid in de broeibak. Nog nooit zo vroeg buiten gezaaid. rijtje spinazie, worteltjes en platronde krootjes. Verder wat oud zaad opgemaakt met prei, bieslook, stengelui en wat kropsla.Niet geschoten is altijd mis. Lukt het niet dan is er nog tijd genoeg voor nieuwe zaaisels.Ramen van de broeibak gewassen, het zonnetje kan erbij komen. Quote
RobO Geplaatst: 6 maart 2019 Geplaatst: 6 maart 2019 geschoffeld, bloeiend ongewenst kruidkas geschoond en water gegeven om de bodem levend te houden Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 6 maart 2019 Geplaatst: 6 maart 2019 Gisteren wat bloemkool uit de koude kas in de volle grond gezet, of dat verstandig was weet ik eigenlijk niet, maar we zien wel Quote
Patrijs Geplaatst: 6 maart 2019 Geplaatst: 6 maart 2019 Dan ben ik ook onverstandig, ik heb dat vorige week gedaan….Vandaag bij het oogsten een ruit gebroken. Moest ook water geven ondanks de hele dag regen. Quote De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 Ha ha zijn we beiden misschien onverstandig,maar ondanks de storm hier in Frankrijk staan ze nog wel overeind. Quote
Patrijs Geplaatst: 8 maart 2019 Geplaatst: 8 maart 2019 Vandaag in het kasje bezig geweest.De laatste Chinese kool moest geoogst. Gelijk maar alle spontane winterpostelein geoogst en het onkruid weggehaald.Een raam gedaan, het volgende raam mag als ik weer honger krijg. En een volle bak kiemende peulen naar de tuin gebracht en een lege weer retour. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 Ik ben gisteren niet fysiek bezig geweest in de tuin, maar vooral uren pratend en googelend voor de schooltuin van mijn kinderen. Veel plannen gemaakt, 5 m3 houtsnippers geregeld en boomstammen die binnenkort worden geleverd. En dan te horen krijgen dat er toch nog weer toestemming van een andere laag moet komen. Ik zit pas sinds 1 schooljaar bij de tuincommissie maar word nu al moedeloos hoe lang alles duurt. Sommige plannen willen ze al 6 jaar realiseren! Zo demotiverend zeg. Maar goed. Ik heb een begin gemaakt voor mezelf en kon veel dingen afvinken. Ik zie wel wat er met de rest van de plannen gaat gebeuren en op welk termijn. Alleen jammer dat dat uren heeft gekost. Mijn eigen tuin heb ik vanochtend wat grassprietjes tussen de knoflook vandaan getrokken. Erg intensief werk Quote
Joëlbosveld Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 Ik heb 10 verschillende soorten fuchsia plantjes gekocht die nu nog binnen staan tot ijsheiligen. En ik heb zaden gehaald voor oranje zonnebloemen. Iemand ervaring mee? Verder alleen maar regen en storm. Dus hier niet veel gedaan. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 Ik heb spinazie gezaaid maar stormt hier nogal hagel regen en zeer harde wind dus geen weer om op de tuin te zijn. Quote
Patrijs Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 Vandaag een lekker windje met af en toe zon en een bui, perfect weer voor de tuin.Vanmorgen gezaaid en geplant, vanmiddag terug geweest om nog wat werk te verzetten. Geprobeerd om drie compostvakken in twee vakken te krijgen.Bijna gelukt, twee vakken van anderhalve meter hoog gemaakt, en nog een beetje over. De wormen moeten dooreten, dan kan dat laatste beetje er ook bij en heb ik weer een leeg vak voor mijn troep, dat anders maar weg waait. Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 Vanmorgen tuinbonen voorgezaaid in tunnelkas, bloemkool plantjes even in een groter potje gepot, ik vind het nog te winderig om de fleecegrow tunnel op te zetten Quote
TomP Geplaatst: 10 maart 2019 Geplaatst: 10 maart 2019 Bloemen gezaaid: Alyssum wandering mix (mistroos), Nicotiana sylvestris (siertabak), Chinese ridderspoor (Blue Diamonds), Phlox (vlambloem) Alba en Brilliant. Pepers overgeplant naar groter verblijf: Padron, Bulgarian carrot, Hot lemon, Brown Bhutlah, Trinidad Scorpion Peach, Bolivian Rainbow, Cayenne en Fireflame Idem paprika's: Quadrato d’asti Giallo, Corno di Toro Rosso en Giallo, Chinese Giant, 'Frans', 'Mellies' Enjoy, Dulce de Espana, Lipari, Chocolate, Puszta Gold, Golden California Wonder, California Wonder, Romano en Kapiya Quote
Patrijs Geplaatst: 11 maart 2019 Geplaatst: 11 maart 2019 Even met de cultivator tussen de uien gerommeld nadat ik het toekomstige aardbeien bed gedaan had.In het aardbeienbed zaten nog wat plukken straatjesgras. Nu ligt het mooi klaar.De laatste texla pootaardappels te spruiten gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 11 maart 2019 Geplaatst: 11 maart 2019 Gisteren de rozen in onze volkstuin verder teruggesnoeid, want het was de laatste dag dat we het grove snoeiafval konden inleveren. Bovendien wil ik geen doornen in mijn composthoop. Ben heel benieuwd welke soorten we allemaal hebben geërfd. Verder nog wat spinazie in de koude kas gezaaid. Quote
RobO Geplaatst: 12 maart 2019 Geplaatst: 12 maart 2019 oude kansloze kar in stukjes geslepen, vastzittende as van kruiwagen vlak geslepen voor een griptang (waarom draaien die assen altijd mee met de vastzittende bout, grrrr ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.