Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2019


Erny

Aanbevolen berichten

Tuin aan het opruimen en plaatjes rond de bedden iets aan het verhogen .

Onder de nieuw zeelandse spinazie lagen vele zaden er van in 2 batobakken gedaan in de serre om zo sneller plantjes te hebben .

Nog enkele afrikaantjes opgeruimd en hier ook een deel zaden in een batobak gedaan in serre .

Mizuna die nog lag te drogen (zaden) opgeruimd en ook maar 2 batobakken ingezaaid in serre .

7 Weeuwenteelt bloemkoolplanten uitgeplant in serre (nog 3 voor later buiten uit te planten).

Eergisteren snel snel de doperwten te week gelegd na een uur gezien dat ik de lupine had genomen i.p.v. doperwten "voorlopers"

Daarna de doperwten maar te week gelegd . En beiden in potjes geplant . Lupine in huis in koude kamer en doperwten in serre .

2 planten chinese bieslook in de serre geplaatst daar mogen ze blijven staan om vroeger/later in het jaar te kunnen plukken .

 

 

Een van komende dagen nog wat pluksla zaaien die vroeg in het jaar gezaaid mogen worden in batobakken verhoogd in serre (zoals mengelingen die vanaf april in volle grond mogen gezaaid worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik heb ook alvast het peulenrek geplaatst en de stokken voor de stokslabonen zal ik ook een dezer dagen alvast neerzetten. Beter te vroeg dan te laat.

Ook wat onkruid gewied en natuurlijk genoten van hoe het al klaargemaakte stuk tuin eruitziet. Genieten van de gedane arbeid moet ook, dus dat doe ik dan ook regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik heb ook alvast het peulenrek geplaatst en de stokken voor de stokslabonen zal ik ook een dezer dagen alvast neerzetten. Beter te vroeg dan te laat.
Hier staan de stokken van de staakbonen nog en binnen kort verhuizen ze gewoon een vak . IJzeren buis met oud fietswiel er op dus moeilijk op te bergen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuinbonen gezaaid. 4 rijen. Hier ook iedere nacht flinke vorst Jeanne, maar omdat de compost er vanaf begin vd winter op ligt is de aarde snel warm en aan t eind vd ochtend bewerkbaar. Lie heeft veel hazelaar gezaagd, gaan we later een pompoenbed mee bouwen. Ook de rode hazelaar ontdaan van opscheuten. Laatste blauwrandkapper geoogst. wild bosje achter het kippenhok te lijf gegaan met snoeischaar zodat we daar rond kunnen lopen als het regent zonder dat we drijfnat worden..we moeten vaak de kippen daar eruit jagen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vriest het ook 's nachts, maar het is dan ook februari nog. De tuinbonen zijn in ieder geval ook al gelegd. Gisteren heerlijk gesnoeid en gezaaid. Heb bomen in de tuin uit zaailingen die wij zeker niet zelf hebben geplant, dus die moeten eruit. Het snoeiafval kan ik mooi tot houtsnippers voor mijn tuinpad hakselen, dus dat is wel handig. Ook weer wat voorgezaaid en onkruid gewied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren grond gekruid tot we er bij neervielen.

Afgelopen week rondom de moestuin een beschoeiing geplaatst. In totaal circa 90 meter meter. Dat was al een monsterklus. Er is geen mogelijkheid om met een kraantje op de tuin te komen. Dus alles is met de hand gedaan. Het resultaat mag er zijn. Nu zijn we druk met het aanvullen van de grond langs de beschoeiing. Vrijdag en zaterdag al 15 kuub grond verzet.

Uiteindelijk den ik nog een kuub of 8 nodig te hebben om de hele tuin op niveau te brengen.

De zondag is hier rustdag, zeer welkom na een week hard werken. Buitengewoon mooi weer bij gehad overigens.

In een volgend moestuin seizoen zal ik wat foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder een heerlijk zonnetje wat klusjes in de tuin gedaan: bramenstruik verplaatst, onkruid gewied, patiokas schoongemaakt, siergrassen gesnoeid (er zat her en der al terug groen tussen - ze zijn vroeg dit jaar) en de kleine moestuinbak van de dochter leeg gemaakt, verplaatst en verse grond in gedaan. Ook al wat gezaaid in de kas en moestuinbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren in de voortuin rozen gesnoeid en opgeruimd. Nauwelijks onkruid doordat ik cavia mest als mulch gebruikt heb. Dat verteerd langzaam en de grond eronder zit vol wormen. Nu nog 1 gedeelte en de tuin is klaar voor het seizoen. Wel een flinke stapel takjes en ander soort afval....was net klaar toen thuiskok met mededeling kwam dat gft ton al vol zat

 

Nou ja, dus alvast maar wat stekken voor a.s MTFD opgepot....

 

Vandaag voor het eerst weer op moestuin geweest en verwaarloosde appelbomen gesnoeid. Langzaamaan komen die weer in het gareel. Bedden tot zover opgeruimd en mij verbaasd over hoe los de grond is. Mijn manier is “no dig” en ik merk dat het werkt. Compost in maart vorig seizoen opgebracht en er is zeer weinig onkruid wat op komt schieten. Wat op komt is gemakkelijk weg te halen. Wat koemest en een dun laagje nieuwe compost en ik ben klaar voor het seizoen.

 

Zag wel dat de frambozen zich ook goed in hun vel voelen zitten ....beginnen iets te veel ruimte in te nemen, dan goed voor ze is. Zal even koekelen hoe ik die moet aanpakken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het 1e deel van het blokhut dak gelegd. Verder 2 kub zakken aan vullen met zand.

Haakjes in de blokhut voor bamboe stokken en haakjes voor de gordijnen en olie lampen.

De laatste kruiden en druivenstruik de grond in van de oude tuin verhuis. Ook de vlinderstruik is verhuisd en zit nu in een pot.

 

Oftewel lekker profiteren van het fijne weer

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met mij zoontje (5) weer een gedeelte van de tuin van mijn vader (75) onkruidvrij gemaakt en omgeploegd .

Verder 3 appelboompjes geplant en de paadjes schoongemaakt , leuk om te zien hoeveel plezier mijn zoontje heeft om in de tuin te werken !

Even gaan bekijken hoe ik dat het beste kan stimuleren. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het laatste stuk gefreesd, een vak moet nog gedaan mar daar staat de sla nog.

Ook de asperges geschoffeld en een gefreesd vak recht getrokken om te kunnen zaaien.

 

Twee peulen/ erwtenrekken geplaatst en een paar gevonden palen schoongemaakt van resten gaas en schroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frambozen gesnoeid, klimop bijgeknipt, wat onkruid eruit getrokken en wat geschommeld met de jongste. Die wilde graag ‘wohtueh’ eten en aardbei. Wist precies waar ze een half jaar geleden stonden! We hadden nog wel wortels. Geen aardbeien helaas voor de dreumes.

Heerlijk zonnige dag. Zelfs de was hing vandaag buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...