TomP Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Hangt allemaal af van wat je ze kan bieden...Verspenen in P7 of P9 dan hebben ze weer voeding voor enige tijd en blijven zorgen voor voldoende licht en een temperatuur tussen 17 en 21 °CIn de koude kas of buiten kan nog niet, gewoon nog te koud Pepers en paprika's groeien traag dus da's nog niet zo'n probleem,tomaten groeien echt snel en worden al snel (té) groot
Joëlbosveld Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 Dag mensen. Ik heb mijn paprika plantjes nu 2 maandjes in leven en ze zien er prima uit. De eerste knopjes komen ook al te voorschijn. Ik heb ook pepers (cayenne). Die zijn nog iets groter. Alleen heb ik met de paprika plantjes een probleempje. De blaadjes zijn slap en hangen. Ze zitten in p9 potjes en krijgen genoeg water en licht. Wat zou deze oorzaak kunnen zijn? Iemand tips? Met voorbaat dank.
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 Manomanoman wat groeien ze langzaam You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
richard48 Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 De plantjes van de Marmande en de Money Maker heb ik gisteren verspeend naar een grotere pot en het groeit uitstekend. De cherry tomaat begint ook langzaam hun tweede blaadjes te krijgen. De paprika (Yolo Wonder) en de Mexicaanse peper (Jalapeno) groeien langzaam en van de Spaanse peper (Cayenne) zijn nog steeds maar twee plantjes van opgekomen.
Saalk86 Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Manomanoman wat groeien ze langzaam DitIsZóHerkenbaar!!!!!!! Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 DitIsZóHerkenbaar!!!!!!! Voor wie niet Pepers staan al ruim 2 maanden inmiddels 4 blaadjes whoehoee. Tomaten 2weken terug gezaaid en plakken al tegen bovenkant kweekkasje You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Joëlbosveld Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Heb je last van rouwvliegjes?Nee. Nooit een vliegje gezien. Ik denk dat het teveel water is of gewoon voeding gebrek. Nouja ik zie wel.
richard48 Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Wanneer moet ik eigenlijk die twee schuiven open zetten in die kweekkas? die zitten er niet voor niets op neem ik aan maar ik kan nergens iets hier over vinden.
Mellie Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Soms zitten ze al in de zak. Ik maakte paar dagen terug een zak potgrond open en ze vlogen me al tegemoet. Bah... die zak gebruik ik sinds ik een invasie heb gehad van die rotbeesten, dus echt niet binnen. Maar ja, ze kunnen in elke zak wel zitten. Das dan wel weer jammer.
Stoyanov Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Wanneer moet ik eigenlijk die twee schuiven open zetten in die kweekkas? die zitten er niet voor niets op neem ik aan maar ik kan nergens iets hier over vinden. Een week voordat ik de boel ging afharden ben ik begonnen om de schuifjes elke dag een stukje verder open te zetten.Van wat ik begrijp zitten die schuiven er om de temperatuur in toom te houden Anders groeien de plantjes te hard.
RobO Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Manomanoman wat groeien ze langzaam ja, alleen temp verhogen naar 25-30 graden helpt als je licht genoeg hebt tenminste
Saskia in Almere Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Hoi, Ik heb ook paprika’s en ook pepers geplant. Deze staan gewoon op de vensterbank in potjes en in het licht en krijgen geen extra warmte, maar doen het bijzonder goed. Wel geef ik ze elke dag water dat uit de koffiemachine komt. Dus uit de lekbak.Daar doen al mijn stekken het bijzonder goed op. Groetjes Saskia
Stoyanov Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 De stekken waarvan ik dacht dat ze waren doorgeschoten en welke ik op advies iets dieper heb verpoot in grotere potten, die doen het allemaal perfect.Maar de groei gaat nog maar half zo hard in de kas.Geen klagen; dat niet.
donaldk Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Helaas geen seizoen hier dit jaar. De hele winter ziekjes en/of doodop op de bank gelegen, dus de rommel van vorig jaar ligt nog steeds overal. Dus vensterbank was niet vrij voor zelfs ook maar een (Action) kweekkasje. Had er eigenlijk ook geen puf voor. Ik moet ook nog bij AnchiliQue zaadjes uitzoeken als prijs van de chilipepersforum wedstrijd (geen idee meer waar hij over ging, oh ja langste peper), uitzoeken, bedenk ik. Dus helaas geen planten hier dit jaar. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
simonvb Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 De paprika's en pepers doen het zeer goed. Rond 8 februari onder de groeilamp gezet en geven nu al redelijk wat bloemen. Heb de eerste bloemen afgedaan maar twijfel of ik beter ook niet zou toppen. De planten groeien eigenlijk te goed nu voor de plaats dat ik maar heb, toch een groot verschil tegenover vorige jaren met gewone tl lampen. Of zou ik ze al beginnen afharden door buiten te zetten overdag? De tomaten eisen sinds vorige week ook hun plaats op onder de groeilamp waardoor er plek te weinig is. Verpotten naar grotere potjes dan de P9 gaat niet.
Mellie Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 En ineens zijn er grote uitschieters. De yolo wonder gaat erg langzaam, terwijl die tegelijkertijd is gezaaid. Ik heb van de Tuinschuur peperzaden gehad die ik op 2/3 heb gezaaid. Gaat niet heel rap, maar zijn maar een beetje kleiner dan de yolo wonder troost ik mezelf. De nieuwe lichting pimento de padron komt eindelijk op. Heb nieuwe zaadjes gekocht omdat ik juist milde wil en had alleen nog zaadjes van hele pittige van Erny. Ook lekker, maar heb al genoeg keuze uit pittige pepers.
welcometorapture Geplaatst: 6 april 2019 Geplaatst: 6 april 2019 Pepertje ontkiemd met drie kiemblaadjes, een buitenbeentje. Heeft iemand dit al eens gezien?
richard48 Geplaatst: 7 april 2019 Geplaatst: 7 april 2019 De plantjes van de Spaanse peper (Cayenne) die ik op 8 maart gezaaid heb laten nog steeds op zich wachten, op 7 april zijn er van de negen zaadjes nog maar twee hele kleine plantjes opgekomen en de derde is al vanaf 26 maart boven de grond, maar lijkt wel een groeistilstand te hebben. De Mexicaanse peper (Jalapeno) groeit goed en krijgen hun tweede blaadjes. De tomatenplantjes van de Money Maker en de Marmande groeien opeens erg snel, terwijl de cherry tomaat en de paprika (Yolo Wonder) langzaam de tweede blaadjes beginnen te krijgen. Foto's van de paprika en cherry tomaat komen nog.
Stoyanov Geplaatst: 7 april 2019 Geplaatst: 7 april 2019 Pepers staan al ruim 3 dagen boven de aarde, terwijl de Yolo Wonder nu pas uit alle macht de aarde omhoog aan het drukken is.Ik heb de andere peperplanten al een tijdje in de kas staan. Op aanraden heb ik ze gewoon tot aan de kiembladeren in de grond gezet tijdens het verpotten en dat lijkt prima te gaan.Tot nu toe slechts 1 'sterfgeval'.De groei is echter wel drastisch afgenomen, maar ik maak me vooralsnog geen zorgen.Beetje organische mest erbij gegooid. Eens kijken wat dat doet.De preiplantjes liften gratis mee in de propagator. Er komen al aardig wat kopjes boven de grond uitpiepen.Ik ben een blijde vogel.
richard48 Geplaatst: 7 april 2019 Geplaatst: 7 april 2019 Ja ik heb ook de plantjes tot aan de kiembladeren in de grond gezet tijdens het verspenen en dat gaat hier ook goed. De tomatenplantjes van de Marmande drukken nu tegen de deksel van de kweekbak aan.
richard48 Geplaatst: 9 april 2019 Geplaatst: 9 april 2019 Zoals beloofd zijn hier nog een paar foto's van de paprika (Yolo Wonder) en de Mexicaanse peper (Jalapeno). In de twee kleine potjes bij de paprika zitten de plantjes van de Spaanse peper (Cayenne) en die een groeistilstand had lijkt het nu wel te gaan doen. Dit zijn de tomatenplantjes van de Money Maker en de Marmande die ik vorige week verspeend heb naar grotere potten. Zoals je ziet groeien deze de bak uit en kleven tegen de bovenkant van de deksel aan, kan iemand mij vertellen wat ik nu doen moet, moet ik de deksel er afhalen of iets anders.
oscardevos Geplaatst: 9 april 2019 Geplaatst: 9 april 2019 Ja, Richard de bak moet eraf. Ik snap dat je voor de foto de bak eraf hebt gehaald. Het is duidelijk dat de plantjes daar last van hebben. De groeivorm is niet helemaal zoals het hoort. Als ze open en bloot staan zullen de turfpotjes sneller gaan uitdrogen, Je moet dat wel in de gaten houden.
richard48 Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 @oscardevos, bedankt. Ik heb de deksel er inmiddels af gehaald.
Fieke Geplaatst: 11 april 2019 Geplaatst: 11 april 2019 Zoals beloofd zijn hier nog een paar foto's van de paprika (Yolo Wonder) en de Mexicaanse peper (Jalapeno). In de twee kleine potjes bij de paprika zitten de plantjes van de Spaanse peper (Cayenne) en die een groeistilstand had lijkt het nu wel te gaan doen. Dit zijn de tomatenplantjes van de Money Maker en de Marmande die ik vorige week verspeend heb naar grotere potten. Zoals je ziet groeien deze de bak uit en kleven tegen de bovenkant van de deksel aan, kan iemand mij vertellen wat ik nu doen moet, moet ik de deksel er afhalen of iets anders. Volgens mij mag je je tomatenplantjes gerust al in grotere potjes steken!! Ik gebruik altijd P9 potjes en steek mijn tomatenplantjes in de aarde tot aan de kiemblaadjes. Krijgen ze lekker veel worteltjes!!
Aanbevolen berichten