Geplaatst: 23 januari 20196 j Ik heb je imposante lijst aan dahlia’s bekeken:Wine eyed JillFashion monger lijken me wel wat. Mooi hoor! Complimenten
Geplaatst: 23 januari 20196 j Auteur Dan stek ik die sowieso voor je, als ik ga stekken komen er waarschijnlijk nog meer soorten bij. Dus als je dan nog wat moois ziet vraag het gerust
Geplaatst: 23 januari 20196 j Onze dahlia ruil staat toch? Hoeveel wil je er van mij? Hele knollen of stekjrs van alles wat?Tzt ook maar goed inlezen, heb nog nooit gestekt https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 24 januari 20196 j Cupcakeje. Ik zie dat je stekken zoekt van de roze bes. Heb ik vorige week net mijn bessen gesnoeid. Kan ik wel een paar stekken leveren van de roze bes. Zet ik 4 stekken in 1 hogere plastic pot, zijn eind april dan net wel of nog net niet geworteld. Heb je daar wat aan ? Zo ja, graag om vragen in mijn ruiltopic. Zelfde voor de witte tafeldruif. 1 stek dan. Die moet ik nog gaan snoeien, maar kan een stek voor je maken dan.
Geplaatst: 25 januari 20196 j Auteur Onze dahlia ruil staat toch? Hoeveel wil je er van mij? Hele knollen of stekjrs van alles wat?Tzt ook maar goed inlezen, heb nog nooit gestekt Ik was er wel van uit gegaan dat wij dahlias gingen ruilen, weet alleen niet welke jij wilt ? Heb je voorkeur? Ik vind knollen en stekjes allebei goed, heb jij voorkeur ? Ik heb waarschijnlijk ook wel wat knollen over. Ik kan wel even een linkje sturen met de uitleg over het stekken, is niet heel lastig. Binnen voortrekken voor de helft de knol in de aarde. En dan max 5 spruiten per knol afsnijden en dan de laatste laten zitten , oppotten en afharden voor buiten
Geplaatst: 28 januari 20196 j Auteur Gister is schoonmams op visite geweest ik mag gerust meer Pioenroos stekken uitsteken. Ik kan dus meer licht roze pioenen uitsteken maar ook witte en rode. @mellie dan heb ik dus toch een Pioenroos stekje voor je ! Welke kleur vind je leuk?
Geplaatst: 28 januari 20196 j Mocht je nog stekjes overhouden dan voor mij heel graag een lichtroze pioen stek.
Geplaatst: 1 februari 20196 j Hi Cupje, Als ik wat rooie spruitjes van je mag? Gewoon 5 ofzo hoor. Om te kijken of ze het hier willen doen.Oh en wellicht de citroenverbena onder je voorbehoud. Ik heb evt witlofzaadjes voor je. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 1 februari 20196 j Auteur De.spruitjes zijn sowieso geen probleem , de citroen verbena ga ik proberen
Geplaatst: 4 februari 20196 j Auteur Nieuwe dahlia hi-pimento toegevoegd. En als iemand toevallig nog guldenroede heeft wordt ik daar wel blij van
Geplaatst: 10 februari 20196 j Auteur Ik heb de dahlias uit de kelder gehaald om te gaan stekken, ik had al het vermoeden dat ik wat variëteiten was vergeten te noteren dus ik heb zojuist nog wat dahlias toegevoegd aan de lijst. dahlia hi-pimentoDahlia deuil du ROI AlbertDahlia Kevin floodlightDahlia CameronDahlia frostnip
Geplaatst: 10 februari 20196 j Wil je niet allemaal van die leuke dahlia's plaatsen!Weet je hoe moeilijk het is om er niet om te vragen
Geplaatst: 10 februari 20196 j Auteur Ik heb ook een dahlia koop verbod gekregen dus dit zijn de laatste die erop komen ten zei het verbod over een maand wordt opgeheven
Geplaatst: 15 februari 20196 j Hey cakeje heb jij toevallig nog zaadje of plantje van de pumpking on a stick? https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 15 februari 20196 j Dahlia's verkopen ik zie geen probleem Moet eigenlijk bij me buurman langs daar druppelen ze binnen. Heb er nog te weinig. Misschien gelijk stekken als ze lekker groot zijn You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 16 februari 20196 j Auteur Hey cakeje heb jij toevallig nog zaadje of plantje van de pumpking on a stick? Zaadjes sowieso, ik wil er binnenkort ook wat voor zaaien. Maar weet daar het resultaat dus nog niet van
Geplaatst: 16 februari 20196 j Auteur Dahlia's verkopen ik zie geen probleem Moet eigenlijk bij me buurman langs daar druppelen ze binnen. Heb er nog te weinig. Misschien gelijk stekken als ze lekker groot zijn Je kan de eerste 4/5 scheuten afsnijden met een klein beetje knol. En die kan je in de aarde steken en dan heb je stekjes. De grote knollen kan je opdelen om te vermeerderen. Zo kan je elk jaar wel 6 of meer planten maken van 1 goede knol.
Geplaatst: 26 februari 20196 j Blauwrandkapper annex January King is binnen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 februari 20196 j Auteur Ow super gaaf zeg ! Ben heel benieuwd heb nog een prachtige soort witlof gezien (roze) maar kan helaas nog geen leverancier gevonden die naar Nederland verstuurt. Was al even zo brutaal geweest om te kijken of ze wel naar Frankrijk verstuurde maar helaas ook niet anders had ik gevraagd of ik mocht betalen en dan naar jou laten versturen konden we de zaadjes delen
Geplaatst: 27 februari 20196 j hai Cupcakeje, Heb wel interesse in citroenverbena..als dat kan en de rubine spruitkool. Ik heb paksoi voor je en anders kijk maar in mijn lkijstje Hoor wel of het lukt. groetjes Claudia
Geplaatst: 27 februari 20196 j Auteur Hey Claudia de citroen verbena is nog even kijken of hij de winter heeft overleefd. Ik hou je op dr hoogte zet het in iedergeval allemaal even in de lijst dan kan ik het niet vergeten. Paksoi is niet meer nodig zal wel even in jou lijstje kijken ben nieuwsgierig aangelegd
Geplaatst: 1 maart 20196 j ok toch gekeken en ik wil graag dahlia Show and tell en welke kleur is de XXL aztec? Er komen verschillende kleuren te voorschijn als ik google En graag wortel Harlequin en kun je nog een stukje bonenkruid missen? Ik heb bij je wens lijstje gekeken ik heb zaden van een kleine oranje pompoen baby orange, lavendel plantje/jes heb ik misschien ook wel voor je zal even kijken.En je zoekt japanse bladgroente ik heb mosterdblad maar weet niet of dat is wat je zoekt?
Geplaatst: 1 maart 20196 j Auteur Dahlia aztec xxl is roze, de rest moet allemaal ook lukken, zet alles bij onze ruil erbij. die mosterblad heel graag, dat is inderdaad een van de Japanse bladgroenten die ik zoek. En die pompoen is die zo klein als een 1 persoon pompoemtjes? Zoek echt de mini mini's. Dan heel graag ! Edit. Ik zag later pas de naam hen even gegoogeld en die pompoemtjes zijn precies de grote die ik zoek. Dus yes please!
Geplaatst: 1 maart 20196 j Auteur @kruidenvrouwtje en @amrutten De dahlia single.happy kiss zijn alleen maar aan het schimmelen.. de knollen die ik vorig jaar kocht waren al slecht dus was er al een beetje bang voor. Maar toch geprobeerd. Mag helaas niet baten. Ik ga ze ook niet opnieuw kopen on dat die variëteit het ook het minste deed in de tuin. Dus die kan ik helaas niet meenemen. Als er nog een andere dahlia tussen zit die je mooi vind vraag het gerust
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.