Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

CHECK!! Mellie’s 1e mtfd easter edition 2019


Mellie

Aanbevolen berichten

@Nas ik heb nog 1 vlinderstruik wegens kinderen die planten uit de grond hebben getrokken en een moeders die dat vandaag pas heeft gezien... ik kom ze wel vermoorden, zo boos was ik...

 

Ik heb een paarse sering voor je als je dat leuk vindt? Kan nog proberen te stekken. Heb genoeg meters vlinderstruik, dat is het punt niet. Zou het nu nog aanslaan? Dan knip ik morgen wat af voor je en doe de pot hoog weg. Kinderen... grrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Mellie ik word helemaal hebberig van jouw lijstje (*shame*). Maar ik ben toch zo brutaal. Zou je voor mij de fingerlime zaailing apart willen houden, het lijkt me supertof om dat een keer te proberen. Ik ben ook wel in voor een polletje daslook en een zaailing zwitserse munt als het mag.

 

Ik kan jou evt. Olifantenknoflook aanbieden waarvan ik eerlijk gezegd niet zeker weet of ie te redden is. Ik heb deze op de najaars MTFD als pol gekregen en gewoon zo in de grond gezet omdat ik door mijn ziekte er even geen aandacht voor had. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen kon het niet goed groeien uiteraard. Ik ben nu de pol aan het ontwarren en opsplitsen, een en al wortel, ik weet niet wat er wel of niet overleeft. Maar grote bollen worden het dit jaar sowieso niet meer. Ik zou zeggen gewoon planten, laten staan en er het beste van hopen, als je dat wilt uitproberen heb ik wel wat zaailingen voor je. Ik kan okk voor de schooltuin nog wel wat zaadjes verzamelen of zaailingen maken; kruiden, zuring, peultjes? Ik zou geen doperwten laten groeien, dan eten ze er allemaar 1 na het doppen, peultjes of sugarsnaps zijn denk ik geschikter, vaak ook eerder opbrengst. Ik neem waarschijnlijk ook nog wel zaailingen paprika mee naar de stekjestafel maar ik kan er eentje alvast apart houden?

 

ps ook mijn lijstje groeit nog steeds, wellicht staat er nog iets voor je op?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken geleden mijn olifanten knoflook uit de grond geschept en opgepot. Dit waren bollen/tenen die in juni vorig jaar “verdwenen” ze kwamen afgelopen najaar dus weer op. Echter op een onmogelijke plaats. Het zijn al formaatjes kleine prei aan het worden. Ik weet niet wat zich onder de grond ontwikkeld....het kunnen solo’s worden, of echte knollen met tenen. Ikheb geen idee. Ik heb er 6 uitgeschept en ben er al 4 kwijt. Heb jij belangstelling voor een of 2?

 

Ik heb vorig jaar in oktober van Angela en Jet nieuwe tenen gekregen, ik verwacht daar wel een oogst van. Mochten deze van mij niets worden. Zul je even moeten wachten tot oktober

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow.mellie ik zie nu pas de foto van de Helleborus jeetje die is mooi die vind ik wel heel bijzonder weet jij al welke kleur Pioenroos je wilt? Ik heb rode , witte of lichtroze helaas geen gele.

 

Als je nog hebt vind ik de daslook ook mega interessant. En van welke aloevera worden al die beauty dingen gemaakt ? Ik zoek er nog 1 die daarvoor geschikt is

 

Weet je zeker dat je alleen die twee dahlias en een pioen wilt? Kan bijvoorbeeld gerust meer dahlia stekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar als ik zaadjes ervan heb, krijg je van Ellen nog zaden.

Daslook heb ik zoveel joh, ik steek wel een pol voor je uit. Medium of large roep maar.

 

Aloe Vera gebruik je blijkbaar de niet stekelige voor consumptie en beauty (aldus Appelvrouw, ik had geen idee)

Zal daar ook een stekje van maken.

 

Ik zou graag een rode pioenroos willen. Vind dat een van de mooiste bloemen die er is. Nu al in mijn nopjes met alles!

Jij hebt te veel bloemen Cupcakeje. Zo veel keuzes die geeft! Ik vind van dahlia’s eigenlijk alleen gevulde dahlia’s en die pomponnetjes leuk. Jij hebt zo veel dat ik door de bomen het bos gewoon niet zie. Verras me anders gewoon zou ik zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar als ik zaadjes ervan heb, krijg je van Ellen nog zaden.

 

Je bent een topper

 

Daslook heb ik zoveel joh, ik steek wel een pol voor je uit. Medium of large roep maar.

 

Ow mag ik dan zo brutaal om een grote vragen. Dan verdeel ik die klomp mooi over de tuin bij huis en de volkstuin.

 

Blijkbaar de niet stekelige voor consumptie en beauty (aldus Appelvrouw, ik had geen idee)

Zal daar ook een stekje van maken.

 

Ik vertrouw appelvrouw op haar woord dus graag

 

Ik zou graag een rode pioenroos willen. Vind dat een van de mooiste bloemen die er is. Nu al in mijn nopjes met alles!

 

Ik ga een rode jouw naam geven!

 

Jij hebt te veel bloemen Cupcakeje. Zo veel keuzes die geeft! Ik vind van dahlia’s eigenlijk alleen gevulde dahlia’s en die pomponnetjes leuk. Jij hebt zo veel dat ik door de bomen het bos gewoon niet zie. Verras me anders gewoon zou ik zeggen!

 

Ik zal een mooie dahlia nog extra voor je uitkiezen. Welke kleuren vind je mooi in de tuin ? Rood dus maar misschien nog andere kleuren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cupecakeje

Liefff!

Dubbele kleuren word ik altijd blij van. Heb je dat nog in jouw giga assortiment? Paarse tinten en zalm kleurigen vond ik altijd heel mooi. Ik ben geen fan van geel, maar in mijn oude tuin had ik een prachtige gele met oranje vlammen. Dus zelfs een niet favo kleur kan goed uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Mellie ik word helemaal hebberig van jouw lijstje (*shame*). Maar ik ben toch zo brutaal. Zou je voor mij de fingerlime zaailing apart willen houden, het lijkt me supertof om dat een keer te proberen. Ik ben ook wel in voor een polletje daslook en een zaailing zwitserse munt als het mag.

 

Ik kan jou evt. Olifantenknoflook aanbieden waarvan ik eerlijk gezegd niet zeker weet of ie te redden is. Ik heb deze op de najaars MTFD als pol gekregen en gewoon zo in de grond gezet omdat ik door mijn ziekte er even geen aandacht voor had. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen kon het niet goed groeien uiteraard. Ik ben nu de pol aan het ontwarren en opsplitsen, een en al wortel, ik weet niet wat er wel of niet overleeft. Maar grote bollen worden het dit jaar sowieso niet meer. Ik zou zeggen gewoon planten, laten staan en er het beste van hopen, als je dat wilt uitproberen heb ik wel wat zaailingen voor je. Ik kan okk voor de schooltuin nog wel wat zaadjes verzamelen of zaailingen maken; kruiden, zuring, peultjes? Ik zou geen doperwten laten groeien, dan eten ze er allemaar 1 na het doppen, peultjes of sugarsnaps zijn denk ik geschikter, vaak ook eerder opbrengst. Ik neem waarschijnlijk ook nog wel zaailingen paprika mee naar de stekjestafel maar ik kan er eentje alvast apart houden?

 

ps ook mijn lijstje groeit nog steeds, wellicht staat er nog iets voor je op?

 

Had je deze gezien Mellie? De olifantenknoflook (betere) werd je inmiddels aangeboden door Ciska dus dat lijkt me handiger. Blijft dat ik best wat wil verzamelen voor de schooltuin?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Mellie ik word helemaal hebberig van jouw lijstje (*shame*). Maar ik ben toch zo brutaal. Zou je voor mij de fingerlime zaailing apart willen houden, het lijkt me supertof om dat een keer te proberen. Ik ben ook wel in voor een polletje daslook en een zaailing zwitserse munt als het mag.

 

Ik kan jou evt. Olifantenknoflook aanbieden waarvan ik eerlijk gezegd niet zeker weet of ie te redden is. Ik heb deze op de najaars MTFD als pol gekregen en gewoon zo in de grond gezet omdat ik door mijn ziekte er even geen aandacht voor had. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen kon het niet goed groeien uiteraard. Ik ben nu de pol aan het ontwarren en opsplitsen, een en al wortel, ik weet niet wat er wel of niet overleeft. Maar grote bollen worden het dit jaar sowieso niet meer. Ik zou zeggen gewoon planten, laten staan en er het beste van hopen, als je dat wilt uitproberen heb ik wel wat zaailingen voor je. Ik kan okk voor de schooltuin nog wel wat zaadjes verzamelen of zaailingen maken; kruiden, zuring, peultjes? Ik zou geen doperwten laten groeien, dan eten ze er allemaar 1 na het doppen, peultjes of sugarsnaps zijn denk ik geschikter, vaak ook eerder opbrengst. Ik neem waarschijnlijk ook nog wel zaailingen paprika mee naar de stekjestafel maar ik kan er eentje alvast apart houden?

 

ps ook mijn lijstje groeit nog steeds, wellicht staat er nog iets voor je op?

 

Had je deze gezien Mellie? De olifantenknoflook (betere) werd je inmiddels aangeboden door Ciska dus dat lijkt me handiger. Blijft dat ik best wat wil verzamelen voor de schooltuin?

 

Ow goed dat je het zegt. Dat heb ik helemaal gemist! Mijn fingerlime heb ik er momenteel nog maar 1 van... 1 staat op sterven na dood en de andere 2 hebben al het loodje gelegd. Ik weet niet of de laatste 2 het überhaupt gaan redden en die wil ik zelf houden. Sorry! Ik heb nog wel 2 vruchten. Ik ga er binnenkort eentje slachten. Met een beetje mazzel zit die ook vol pitten. Dan zal ik ze opnieuw zaaien. Deze lichting beschouw ik als mislukt...

 

Voor de schooltuin dingen is helemaal top! Ik denk dat ik gewoon alles meeneem wat overblijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mellie je krijgt ook nog een Coeur de Boeuf tomaatplant, knolselderijplantjes en een aubergine. Ik weet niet of de laatste de astrakom of de ping tung is. De auberginejam sla ik af, ik lust bijna alles maar ben niet dol op groentejammetjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...