Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Voor diegen die graag meedoen met de yoghurtbeker knutsel (labels en slakkenbescherming); ik heb helaas niet zo veel verzameld. Als je zelf nog lege yoghurtbekers kunt meenemen zou super zijn. Evt. Nog wat lege wc rolletjes ook.

aangepast door Gast

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Aanvulling; ik ga géén voorbeelden geven van zaaibakjes obv krantenpapier. Ze zijn bij mij allemaal gaan schimmelen, terwijl de bakjes van wc rolletjes zich prima houden. Dat is duidelijk dus. Ik heb wel ondertussen een flinke berg wc en keukenrollen. Komt goed.

Geplaatst:

Zijn er ook andere manieren van stekken die je kunt laten zien in april? Druif, ribes, heesters?

Ik persoonlijk niet, ik kan alleen dahlias laten zien. Maar misschien dat iemand anders dit wel kan ??

Ik ga dr dahlias ook alleen laten zien als er meer dan 1 persoon geïnteresseerd is. Anders stek ik de knollen gewoon. Want normaal ben ik al klaar op 21 april

Ik ben ook geïnteresseerd -:)

Geplaatst:

Is er iemand geinteresseerd in hydroponics, kweken op water met voeding? De afgelopen maanden heb ik op een huistuinenkeukenmanier daar wat mee geexperimenteerd. Het intrigeerde me al tijden, dus maar eens wat bij elkaar gezocht en gelezen en begonnen. Mijn drijfveer was vooral te zoeken naar mogelijkheden om een afwezigheid van periode van een week/10 dagen te overbruggen in het voorseizoen, waar in je alles aan het opkweken bent, zonder externe hulp. Ik dacht dat hydroponics daarbij een rol zou kunnen spelen misschien. Ik kan aan belangstellenden iets vertellen van mijn ervaringen, wat je er mee kunt en wat de problemen zijn die je tegen kan komen. Ik kan ook wat eenvoudige spullen laten zien waarmee je aan de slag kunt, gesteld dat je ook iets wilt proberen. Ik kan wel een ding zeggen nl. dat hydroponics bij het overhouden van bergbasilicum heel goed gewerkt heeft. Die houd ik er in.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Tanja ik weet niet of jij dit nog leest voor zaterdag avond, zou je nog een beschrijving kunnen geven van de centimeter, lijntjes en knipjes die jij gaf in de wcrolletjespotjes? ik probeer dat aan de foto s af te leiden die ik heb maar ik kom er niet uit

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Wow Jet, deze had ik echt compleet gemist. Het belangrijkste is dat de onderkant klopt, de bovenkant is naar smaak. Wc-rol plat vouwen, en dan nog een keer plat vouwen met de vouwen op elkaar, zodat je een vierkante koker krijgt. Vanaf de onderkant gerekend drie centimeter aftekenen, en dan op de vouwen inknippen tot de lijn. Dan een van de flapjes in het midden van de flap inknippen tot iets over de helft, en dan bij het tegenoverliggende flapje hetzelfde doen. De andere flapjes knip je niet in. Nu kun je alles in elkaar vouwen, te beginnen bij de flapjes die niet ingeknipt zijn. Doordat je de ingeknipte flapjes in elkaar vouwt blijft het dicht zitten. Ik vind zelf de rolletjes die je op deze manier krijgt iets te hoog, dus ik haal ook altijd een stukje van de bovenkant van de rol af om een iets vierkanter bakje te krijgen. Dat knipt het makkelijkst als de rol nog niet is ingevouwen.

Aangezien je dit al heel lang terug vroeg, zal de uitleg wel mosterd na de maaltijd zijn. Maar niettemin toch handig voor een volgende keer wellicht.

Geplaatst:

Tanja altijd handig je beschrijving, en duidelijk uitgelegd. Ja wel te laat voor de bijendag maar ik ben al aan t sparen, rolletjes voor volgend jaar voor de bonen!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 maanden later ...
Geplaatst:
Oohh..leuk...

Ik wil bloemenbommetjes maken, en beewraps....en plantenhangers knopen. Ik wil het allemaal! Kan dat?

Oud bericht, maar misschien nog van toepassing. Ik kan en wil je komende zondag wel leren plantenhangers te knopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...