Jump to content

Tomaten telen in 2019

chrisappleseed

Recommended Posts

Ik heb ook al alle rassen gezaaid, zodat ik de warmte matten op tijd vrij heb voor andere planten. Ik hard de tomaten dan gewoon af. Ze staan wel in een verwarmde kas, dus echt afharden zal het niet zijn. In de kas krijgen ze al voldoende licht. Ik kan dan eerder met grote planten beginnen en krijg dan hopelijk ook eerder rijpe tomaten.

De kas is ongeveer 15 graden Celsius.

Inderdaad, er bestaat al een tomatenteelt-topic. Dat is een soort van verzameltopic waar van alles langs komt over het telen van tomaten dit seizoen. Er is er ook een van vorig jaar.

Dan zijn er ook nog vele vele topics omtrent het telen van tomaten; je kunt het zo gek niet bedenken, elke deelvraag in die teelt heeft wel z'n eigen topic. Alles rondom zaaien , omtrent het opgroeien van je zaailingen, hun behoeftes, binnen en buitenteelt, de teelt zélf, dus het dieven ( of niet ) , het opbinden, het oogsten, vele vele rassen , hun smaakbeleving etc etc. Alles in steeds weer een eigen topic. Vele tips en vele ervaringen.

( rechtsboven : de zoekfunctie , op pc of laptop )