appelvrouw Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Ja hier is uw tuinkabouter..of had je het niet tegen mij? Zou het kunnen dat je te maken hebt met een Halloweenpompoenkruising,,,dat lichte vlees, maar vooral de vorm. Je kan ze nog wel leuk uitsnijden, of kaarsen inzetten..soep in serveren..slakken mee vangen..enz. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 29 juli 2011 Auteur Geplaatst: 29 juli 2011 Beste (naam), Oh jee, een grapje van moeder natuur. Het ziet ernaar uit dat de patisson inderdaad is vreemdgegaan met een pompoen ergens anders op het moestuinencomplex, bijvoorbeeld de Mongogo de Guatemala die erg productief is. Daar komen dus rare kinderen van! Laat de volgende vruchten dus maar zitten tot de plant verdord is, dan is de schil hard genoeg om de vruchten tot ver in de winter goed te kunnen houden. Van de vruchten die je al geoogst hebt zou je chutney kunnen maken. Via google kun je er veel recepten van vinden.Misschien is het ook lekker als je ze in het zuur legt. Veel succes, en hoor graag nog eens hoe het is afgelopen! Met vriendelijke groeten,Tuinkabouter Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
jasmin Geplaatst: 29 juli 2011 Auteur Geplaatst: 29 juli 2011 Huidige theorie: plus brengt voort Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Huidige theorie: plus brengt voort Ik zie het er niet aan af...ik denk dat de pompoen `vreemder` gegaan is dan de T.Kabouter denkt... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Oh wat een mooi verhaal....Ik ga CSI mailen voor een DNA test. (ik geef het toe, ik zit te forummen en opgenomen detectives tegelijkertijd te kijken) Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
hansm Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Toch vindt ik het niet oke als ik zaad koop wil ik wel dat daar de juiste plant uitkomt, en geen rare kruising.Ik wordt er eerder nijdig van dan dat ik denk goh wat grappig of leuk, ik koop dus dat soort dingen voortaan bij officiele firma en klagen doe ik mooi ook als juiste er niet uitkomt.grapje van moeder natuur vindt ik wat makkelijk, ik zou denken dat zo iemand sorry zou zeggen en beter geen zaad kan verkopen met officiele naammaar op de zakjes verassing moedernatuur kan zetten.Noem me een zeikerd maar ik vindt niet dat je moestuiniers serieus neemt met verkopen van dit soort zaad.ik zoek info. lees eigenschappen en kies uitgebreid en dan is het leuk als je dat kan zien/proeven met eigen ogen/mond. Geedee onwijs tof zo op je rozen prieel, en de letters erop vindt ik ook leuk geintje !Kerf je de letters in een onrijpe vrucht en onstaat er dan litteken weefsel die de woorden vormen ? Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Geedee onwijs tof zo op je rozen prieel, en de letters erop vindt ik ook leuk geintje !Kerf je de letters in een onrijpe vrucht en onstaat er dan litteken weefsel die de woorden vormen ? Heel voorzichtig, b.v. met een prikpen en niet te diep. de vrucht niet draaien of trekken aan t steeltje..inderdaad bij een jonge vrucht, die maakt dan littekenweefsel.Ik maak ze b.v. voor verjaardagen of voor oud en nieuw...grappig om te doen.je kunt wel een vrucht verliezen, soms verrot de ingekerfde vrucht toch. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Oke bedankt, het is best heel leuk om eens te proberen ! Quote Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Als ze nog groeien(meestal zie je dat aan de kleur) dan kras ik dat met mijn nagels erin. Je haalt dan net even de buitenste schil eraf tot er een beetje water uit de vrucht sijpelt. Ja appelvrouw ik denk wel dat je met een prikpen of zo mooiere dingen kunt kerven.Goed idee, ga ik ook uitproberen! Quote
Nicolette Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 ik ben t eens met Hans. Ik zou er ook geen genoegen mee nemen. Je kiest niet voor niets bepaalde soorten uit. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Oke bedankt, het is best heel leuk om eens te proberen ! Hans en Geedee, voorzichtig te werk gaan en niet trekken..met deze had ik mazzel, hij lag helemaal vrij en ik heb hem rondom kunnen bewerken. Zo lukt het niet altijd... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
lieven Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 http://www.velt.be/Joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=1279&Itemid=347! Quote
helena Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Verwacht dat ook bij ons een grapje van Moeder Natuur langs de pergola omhoog klimt. Vraag in deze; pompoenen die oranje horen te zijn/worden, zijn die eerst geel, of weet je dan al dat je met vreemdganger te maken hebt? Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Verwacht dat ook bij ons een grapje van Moeder Natuur langs de pergola omhoog klimt. Vraag in deze; pompoenen die oranje horen te zijn/worden, zijn die eerst geel, of weet je dan al dat je met vreemdganger te maken hebt? Ze kunnen eerst geel zijn, maar je zult al snel oranje zien, al is het maar langs het steeltje... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Wanneer ik héél goed kijk is een klein randje oranje zichtbaar, lijkt ook weer wel meer donkergeel..... Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Wanneer ik héél goed kijk is een klein randje oranje zichtbaar, lijkt ook weer wel meer donkergeel..... Kan je eens een foto maken Helena? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Bij de bio-winkel lagen vandaag de eerste (hollandse) pompoenen... uit een koude kas... erg vroeg, maar ze zagen er rijp uit. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Ik heb ook al rijpe pompoenen, openlucht Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Ja ze zien er rijp uit, maar zijn ze het ook? Ik weet niet wat jouw ervaring is,maar ik vind de pompoenen pas lekker in september...de eerste, en dan moeten ze eerst nog een week of twee op een muurtje narijpen. Maar misschien heb ik ongelijk en kan ik ze nu ook al eten..de steeltjes zijn hier en daar al bruin, de kleur is goed... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Deze (kakaï) klinken al goed hol, ik laat ze nu nog even narijpen onder het afdakje tegen het huis aan. Ik proef ze verder niet, ze zijn voor de kippen. Dit omdat het vruchtvlees sowieso niet echt fantastisch schijnt te zijn, en ik alleen de pitjes wil Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Verwacht dat ook bij ons een grapje van Moeder Natuur langs de pergola omhoog klimt. Vraag in deze; pompoenen die oranje horen te zijn/worden, zijn die eerst geel, of weet je dan al dat je met vreemdganger te maken hebt? Ze kunnen eerst geel zijn, maar je zult al snel oranje zien, al is het maar langs het steeltje... De vrucht is uiteindelijk nog knaloranje verkleurt Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Ha, is het toch goed gekomen...nu maar smullen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 smullen? echt niet mijn 1ste en enige pompoen Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Toch even een oud topic naar boven gehaald. Uk dacht van Aalterse Willy pompoenen gekregen te hebben en zelf spaghetti pompoenen gezaaid te hebben... maar euh dit ziet er mij geen pompoen uit; plant ernaast doet al even raar... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.