Indy Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 Voor vanavond staan er malse ,krokante kippenbouten, en roasted potatoes, uit Jamie's dinners op het programma. Lekker makkelijk, kunnen tegelijk in de oven staan.De pepers(gedroogd), rozemarijn en basilicum komen uit eigen tuin, de aardappels, tomaatjes helaas nog niet, en de kip ook niet. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 mei 2019 Auteur Geplaatst: 7 mei 2019 Jet; bedoel je de aspergesoldaatjes met spek? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 Ik heb uit een barbecue kookboek wat ik nog nooit heb gebruikt, een paar recepten gemaakt. Blz 27 de kalkoen met chorizo. De chorizo vervangen met Turkse worstjes. Vond het lekker, maar dat kwam eigenlijk alleen omdat ik zelf zo slim was geweest kruiden toe voegen. Vond het een beetje karig qua receptuur. Met de extras wel heel goed gelukt. De olijven erbij waren heel lekker en een blijvertje voor een volgende x. De voor het eerst gemaakte aubergine tapenade was heel lekker! Met tomatenpuree van ‘Me Moeder’ uiteraard. Moest eerst blokjes aubergine bakken en vervolgens blenden. Zoiets zou ik nooit gemaakt hebben en door deze challenge merk ik dat ik steeds weer kookboeken uit de kast pak, die ik altijd links laat liggen. Leuk! Quote
Anna3 Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 Ik ben geen voorstander van om recepten uit boeken (noch teksten noch foto's) hier openbaar te publiceren, er zit copyright op en dat is niet voor niks. Bovendien breng je het forum ermee in de problemen, er staan forse boetes voor. Ik zou zeggen, moderators verwijder die foto's alsjeblieft weer. Het recept voor de groene pannenkoekjes met limoenboter van Ottolenghi staat ook in zijn boek Plenty. Erg lekker ja! Al een tijdje terug ook de rabarberfool van Jamie gemaakt. Lekker Quote
Charly Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 Mja. Als we foto’s zouden doorplaatsen met het idee er winst mee te maken. Of van een kwaliteit waarvan je denkt: kan ik zo afdrukken en doorverkopen, had je mss een punt, Anna. Maar een slordige foto van een boek? Nee joh! Een uitgever vindt dit, waarbij we juist geïnspireerd worden, al dan niet om het boek te kopen, alleen maar leuk. Free publicity. Beter kan een uitgever het zich niet wensen. Mbt de recepten, is wat we neerzetten minimaal naar mijn idee. Kan me niet voorstellen dat iemand daarover gaat vallen. Maar goed. Terug naar topic! Ik ga vanmiddag de rabarbercrumble nog eens maken. En ik geloof dat Jorieke zich opmaakt om het recept met rabarber en buikspek te gaan uittesten? Die staat ook nog hoog op mijn lijstje! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 Ik denk dat Charly gelijk heeft. Door dit topic hebben diverse mensen al het boek van Jamie gekocht, dus ik zou me ook zeker geen zorgen maken om copyrights. Ik ga morgen een kookboek helemaal links uit de boekenkast pakken en een bladzijde met een 5 erin het recept nemen. Blz 15/25/35/45/55 of 65. Ben nu al nieuwsgierig wat me voorgeschoteld gaat worden! Wordt het ineens blz 87, ook lollig Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 mei 2019 Auteur Geplaatst: 12 mei 2019 Leuk idee Mellie, een challenge in een challenge Ha Charly, ja ik ga met dat buikspek (uit de rabarber-hoek van het boek) aan de gang. Maar morgen of overmorgen pas hoor. Kon geen vlees meer zien vandaag Die crumble ga ik dan van de week ook eindelijk maken. Ik heb met Jorg overlegd en die zegt ook dat we met dit soort foto's uit het boek niet in de problemen komen. Maar misschien mag er nog wat meer tekst missen als je toch een foto maakt, zodat het nog wat lastiger is om te lezen? Wel leuk om te laten zien hoe mooi het boek is, toch? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 De tweede van links geworden omdat de eerste ‘lente op je bord’ is van Herman den Blijker en voornamelijk desserts blijkt te zijn. Blz 85 is het geworden uit bovenstaand boek van rosé elliot en daar staat bleekselderijrijst met geroosterde amandelen en gesauteerde waterkers en wortel. Laat ik die laatste 2 nou in de tuin hebben. Nu al zin in! Post er vanavond wel een foto van. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Jet; bedoel je de aspergesoldaatjes met spek? Ja inderdaad. Klinkt lollig. Ik wil eigenlijk uit mijn challengeboekje recepten op volgorde koken maar dat lukt niet want het tweede recept heeft cherrytomaatjes nodig. Dan maar morgen pittige roereieren..eieren genoeg Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 mei 2019 Auteur Geplaatst: 13 mei 2019 Nou je rolt dus een plakje bacon/spek om een wat dunnere asperge (rauw), en die leg je met zijn allen op een rijtje in een ovenschaal in de oven. Even krokant bakken (ik draai ze nog wel om, 1 of 2 keer, ons spek is wat vetter dus dan bakt het tenminste mooi) en dan moet je ze dopen in een zachtgekookt ei. Maar ons ei was net wat te stevig Dus we namen een hap ei en dan een hap asperge Werkt ook. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2019 Auteur Geplaatst: 15 mei 2019 We aten net de 'eiercrumpets' (maar dan van beschuitbollen) met bacon. En honing in plaats van de ahonsiroop. Die hadden we al eens gemaakt, als ontbijt, maar dat was nog van vóór deze challange en telde dus niet Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2019 Auteur Geplaatst: 15 mei 2019 Hm... voor straks staat het buikspek met rabarbermarinade op het menu. Heb ik al eens gemaakt, alweer een tijd geleden.En ik was blijkbaar vergeten dat het spek eerst nog 1,5 uur in de oven moet! In het boek staat dat het vlees 1,5 uur moet marineren... maar in het filmpje zet ie de pan meteen in de oven voor die tijd. Op 180 graden. Dus gewoon bakken, en niet marineren Nou goed, we eten wat later vandaag... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 Het wordt er alleen maar lekkerder door, denk ik. (Zowel de oventijd, als de wachttijd voor jullie. )Dit leek me een van de echt toffe recepten! Smakelijk vast. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2019 Auteur Geplaatst: 15 mei 2019 Lekker hoor wel wat grote stukken spek, en wat vetter dan Jamie zijn spek Dus wat meer vet in de marinade na het bakken, en wat meer afgieten na het wok/frituren van de stukken. Ik had ook geen 'interessante' microgroenten, dus ik heb blaadjes genomen van het paarse mosterdblad, tuinkers, en winterpostelein. En geen officieel lente-uitje maar een stengel welsh onion. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 (aangepast) De pittige eieren gemaakt,( Ottolenghi Koken met kanjers) niet voor het ontbijt zoals aangeraden maar als avondeten. Met rijst en als extra toevoeging een restje edamame boontjes. Het was erg lekker, bijzonder die gember, chilipeper en komijn door het ei!Ik had het roerei iets “ vaster” gemaakt dan in het recept staat, ik hou niet zo van nat ei 16 mei 2019 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 16 mei 2019 Geplaatst: 16 mei 2019 Wij aten gister de saucijsjes, met salie ,en rozemarijn vers uet, en de knoflook en ui,ook uet, nog van vorig seizoen. Heerlijk! Ik denk dat het met veldvarkenworstjes nog veel lekkerder is. Komt uit mijn challenge kookboek Jamie's dinners. Maar hier een linkje gevonden voor de liefhebbers En de aardappels met verse mierikswortel uet , is ook erg verrassend lekker. En de bijhorende uiensaus was super! https://kitchen.nine.com.au/recipes/the-best-sausage-and-super-mash-with-onion-gravy/1b91683d-0f19-417c-851c-bcd31f17d964 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Geplaatst: 18 mei 2019 Wij vandaag! Zeker lekker. We hebben het net warm gegeten, en morgen en overmorgen gaan we er mee ontbijten met yoghurt er bij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 18 mei 2019 Geplaatst: 18 mei 2019 He jongens. Daar loopt het water me van in de kwek hoor. Als ik morgen even tijd heb, maak ik em ook weer! Quote wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 22 mei 2019 Geplaatst: 22 mei 2019 Het is gewoon sterker dan ik! Mmmmmm. Zo lekker. Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 29 mei 2019 Geplaatst: 29 mei 2019 Komend weekend heb ik een afspraak met mijn kookboek kookcluben dan ga ik Indiaas koken! Dit boek heb ik al zeker 5 jaar geleden gehad zonder ooit ingekeken te hebben. De challenge voor mij is dus kookboeken gebruiken die liggen te roesten in de kast.... Blijkt een prachtig boek te zijn! We gaan ‘echt’ Indiaas koken met 7 recepten uit dit boek. Foto’s volgen! Oa currymengsels maken voor curry vindaloo en zelf naan maken. Zin in! Quote
Anna3 Geplaatst: 30 mei 2019 Geplaatst: 30 mei 2019 Op de valrreep nog een soort van aspergesoldaatjes zonder ei gemaakt. En de rabarberdrank (die met prosecco) was ook erg lekker, geen foto van. Het boek is nu weer bij de bieb. Quote
Mellie Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Vandaag met de kookclubNaanCurry vindaloo -niet fotogeniek, wel heel lekker!-Saag paneer waarvoor ik de paneer vanochtend zelf heb gemaakt Tikka masala waarvoor ik de yoghurt zelf heb gemaakt gisteren De tikka masala was heerlijk! Maar niet 24 u laten marineren zoals moest in het recept wegens de tijd. We hadden vooraf ook nog een linzensoep met wortel en kokos en koriander, linzendip met zoete aardappel en een raita gemaakt. Ik heb slechts 1 x zo veel gerechten uit 1 kookboek tegelijk gemaakt en dat was ooit op een feestje waarvoor ik 12 verschillende taarten had gemaakt. Heel leuk deze challenge in een challenge! Ik wilde nog de rabarber crumble als dessert maken. Niet Indiaas, maar jullie allemaal lyrisch, maar we zaten echt propvol. We eten morgen ook nog Indiaas Quote
Mellie Geplaatst: 6 juni 2019 Geplaatst: 6 juni 2019 Vandaag uit een vega kookboek van hugh fearnley whittingstall zoete aardappelsoep met sinaasappel. Deze titel sprak me erg aan, dus besloten te maken. Bleek er ook steranijs en kaneel in te zitten. Dat vond ik te winters voor de tijd van het jaar, maar zeker voor herhaling vatbaar. Wanneer de dagen weer kort en donker zijn ) Quote
Mellie Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Mijn hemel, zojuist het lekkerste chocolate chip koekje ooit gegeten. Ehm, al 3 om precies te zijn Allemaal dankzij deze challenge, te grappig! Met mijn kinderen gemaakt. Vandaar de variatie in uiterlijk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.